همشهری آنلاین: ژاپن در اولین دیدار خود در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به مصاف کامرون معروف به شیرهای رام نشدنی رفت

  این تیم در پایان  موفق شد این بازی  را با پیروزی یک بر صفر به پایان برساند.

دو تیم ژاپن و کامرون تا کنون سه بار با هم دیدار داشته‌اند و در تمام موارد فوق چشم بادامی‌ها برنده میدان بوده‌اند اما تاکنون کامرون در بازی اول خود در جام جهانی شکست نخورده بود.

شیرهای رام نشدنی کامرون نیز سومین تیم حاضر در گروه پنجم جام جهانی است که به دنبال بازگرداندن اعتبار خود هستند.

کامرونی‌ها در جام جهانی 2006 غیبت داشته و سال های اخیر در جام ملت‌های آفریقا نیز حرفی برای گفتن نداشته‌اند.

این تیم توانست در مرحله مقدماتی با هدایت پل لوگوئن موفق عمل کند و راهی آفریقای جنوبی شود.

کامرونی‌ها که بازیکنان مطرحی از جمله ساموئل اتوئو،  آلکساندر سانگ، کارلوس کامنی،  جان ماکون و جرمی اینجی تاپ را در اختیار دارند به طور یقین برای سایر تیم‌های این گروه حریفی سخت تلقی می‌شوند.

بهترین حضور کامرون در رقابت‌های جام جهانی به سال 1990 در ایتالیا باز می‌گردد که این تیم توانست با مهاجم نامدار خود روژه میلا تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کند، اما در آن مرحله علی رغم شایستگی بسیار مغلوب تیم قدرتمند انگلستان شد.

آخرین تیم گروه پنجم جام جهانی نیز ژاپن نماینده نام آشنای قاره آسیاست که باز هم با شایستگی و قدرت تمام خود را به این مسابقات بزرگ رساند.

ژاپنی‌ها که چهارمین حضور پیاپی خود را در این مسابقات عظیم تجربه می‌کنند در رقابت‌های مقدماتی به راحتی حریفان آسیایی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و جواز حضور در آفریقا را به دست آوردند.

مسوولان فدراسیون فوتبال ژاپن برخلاف سال های گذشته هدایت تیم بزرگسالان خود را به یک مربی بومی به نام تاکاشی اوکادا سپردند که وی نیز با صعود مقتدرانه جواب اعتماد مسوولان را به خوبی داد.

ژاپنی‌ها طی سه دوره قبلی حضور خود در جام جهانی تنها در سال 2002 که میزبانی مسابقات به همراه کره جنوبی را در اختیار داشتند به مرحله حذفی صعود کردند.

چشم بادامی‌ها برای دفاع از فوتبال آسیا کار بسیار سختی را برابر تیم های هلند، کامرون و دانمارک خواهند داشت و به نظر نمی رسد تیم ظریف ژاپن شانس چندانی برای رویارویی با این تیم های قدرتمند داشته باشد.

چشم امید ژاپنی‌ها در آفریقا به بازیکنانی همچون ناکامورا، یاسوکی، هاشی موتو، کسوکی هوندا و  یوکی آبه است تا شاید این تیم آسیایی را به جمع شانزده تیم قدرت برتر فوتبال جهان برسانند.

کد خبر 109707

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز