شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

ترجمه کیکاووس زیاری: صنعت سینمای بلغارستان قصد دارد قسمت دوم فیلم موفق و پرفروش «ماموریت لندن» را تولید کند.

 این فیلم کمدی‌-اجتماعی را دیمیتری میتوسکی کارگردانی کرده که یک فیلمساز تازه‌وارد است. میتوسکی خشنود از موفقیت بالای مالی و انتقادی فیلم خود، کار نگارش قسمت دوم فیلمنامه فیلم خود را شروع کرده است. او که در این راه از همکاری 2فیلمنامه‌نویس دیگر برخوردار است، می‌گوید فیلمنامه دومین قسمت فیلم تا اواسط فصل تابستان آماده خواهد شد.

به این ترتیب، به‌احتمال زیاد کلید فیلمبرداری «ماموریت لندن2» تا قبل از پایان فصل تابستان زده می‌شود. به‌گفته میتوسکی قصه قسمت دوم، ماجراهای نخستین قسمت آن را دنبال می‌کند، ولی درعین‌حال وارد ماجراجویی‌های تازه‌ای خواهد شد که ارتباط زیادی به قصه قسمت اول آن نخواهد داشت.

مأموریت لندن که ماه گذشته با یک افتتاحیه بسیار خوب نمایش عمومی خود را در بلغارستان شروع کرد، قصه همسر رئیس جمهوری این کشور را به تصویر می‌کشد که برای شرکت در یک میهمانی رسمی به انگلستان دعوت می‌شود. او که اشتیاق زیادی برای دیدار با ملکه الیزابت دوم  را دارد، با ذوق و شوق تمام خود را به شهر لندن می‌رساند. در میهمانی رسمی لندن او ملکه الیزابت را می‌بیند و سفره دلش را برای او باز می‌کند، ولی به‌زودی متوجه می‌شود به آرزوی قبلی‌اش نرسیده و زنی که ملاقات کرده، کسی است که شباهت زیادی به ملکه دارد.

فیلم در هفته اول نمایش تعداد 47هزار تماشاچی را جذب سالن‌های نمایش کرد و این‌درحالی است که فیلم پرسروصدای «آواتار» طی همین مدت زمان نمایش 48هزار بیننده را به داخل سالن‌های سینما کشاند. تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند تا قبل از این فقط 2 فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای3» (با 69هزار تماشاچی) و انیمیشن «عصر یخی 3» (با 63 هزار تماشاچی) توانسته‌اند تعداد بیشتری بیننده را در نخستین هفته نمایش خود، راهی سالن‌های نمایش فیلم کنند. به این ترتیب، کمدی انتقادی مأموریت لندن‌ سومین محصول سینمایی در کل تاریخ سینمای بلغارستان است که توانسته بهترین افتتاحیه سینمایی را در این کشور اروپای شرقی داشته باشد.

منتقدان سینمایی در این کشور اروپایی می‌گویند استقبال تماشاگران از فیلم میتوسکی حکم یک پدیده را در تاریخ سینمای بلغارستان دارد. فیلم‌های بلغاری در طول 25سال گذشته، حضور کم‌رونقی در جدول گیشه نمایش داشته‌اند و استقبال تماشاگران داخلی از آنها بسیار ضعیف بوده است. کشور بلغارستان 111سالن نمایش دارد که بیش از نیمی از آنها (حدود 62سالن) در پایتخت آن در شهر صوفیه قرار دارد.

تعداد 59 سالن نمایش شهر صوفیه هم در 5 مولتی‌پلکس بزرگ مستقر هستند. اکثر سینماهای کشور بلغارستان به‌طور معمول در طول سال، اقدام به نمایش محصولات خارجی می‌کنند که سهم عمده را در این بین فیلم‌های هالیوودی به‌خود اختصاص داده‌اند.

میتوسکی عقیده دارد موفقیت ماموریت لندن و تولید قسمت دوم آن، به صنعت سینمای بلغارستان کمک می‌کند تا وضعیت بهتری در جدول گیشه نمایش به‌دست بیاورد و تماشاگران بلغاری را با محصولات داخلی آشتی دهد.

کد خبر 110841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز