مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

داستان ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در حریم تهران، گویا پایانی ندارد

 و اگرچه در این زمینه قوانینی نیز وضع شده است اما همچنان حرص و طمع متجاوزان عاملی است تا حریم 1200 کیلومتری فعلی این شهر در امان نماند.

نمونه بزرگ این تجاوزها به حریم، ساخت‌وسازها در سرخه‌حصار بود و امروز نیز شاهد ساخت‌وسازهای مشابه در کن هستیم؛ به‌طوری‌که این روزها در منطقه روستایی کن، دیگر از درختان ردیف شده چنار و خانه‌های ویلایی و روستایی خبری نیست.

به گزارش شهرنوشت، صباح‌الدین متقی، مدیرکل اداره حریم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز در کن گفت: متأسفانه روستاها و شهرهایی که در حریم شهر تهران هستند قاعده و ضابطه‌ای برای ساخت‌وساز ندارند.

براساس قانون ، ساکنان روستاهای واقع در حریم، مجاز به ساخت بیش از 3 طبقه نیستند اما این روزها شاهد ساخت‌وسازها در طبقات بیشتر با مجوز رسمی هستیم که این جوازها متناقض با نظر رئیس‌جمهور مبتنی بر کاهش جمعیت شهر تهران است.

ما نیز بارها این موضوع را به استاندار گزارش داده‌ایم؛ ضمن آنکه اگر ساخت‌وسازها در حریم زیرپوشش منطقه 2 باشد، ساخت‌وسازهایشان غیرمجاز بوده و ما جلوی آنها را می‌گیریم اما اگر جدا از منطقه و در دل روستا باشد باید بخشداری و فرمانداری کن مانع از این ساخت‌وسازها بشوند.

ارائه اطلاعات متجاوزان به نهاد ریاست‌جمهوری

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی متجاوزان به حریم شهر از دیگر موضوعاتی است که اداره حریم به‌جد آن را پیگیری کرده و تاکنون نیز اطلاعات بسیاری از متجاوزان در این بانک محرمانه و همچنین اطلاعات لازم در حوزه حریم در آن قرار دارد.

این مقام مسئول در معاونت شهرسازی و معماری در این زمینه توضیح داد که این بانک اطلاعاتی کاملاً‌ محرمانه بوده و مشخصات متجاوزان آن نیز به‌صورت جزوه‌ای در این بانک قرار گرفته است.

همچنین تمامی تصرفات واقع در حریم اعم از حقوقی و حقیقی در آن آورده شده و همچنین این اطلاعات را به نهاد ریاست‌جمهوری و ارگان‌های مربوطه نیز ارسال کرده‌ایم. متقی درباره مهم‌ترین پرونده تخلفات تجاوز به حریم گفت: نام پرونده‌ها را نمی‌توانیم اعلام کنیم اما می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین پرونده‌ها مربوط به ساخت و خرید زمین از سوی شرکت‌ تعاونی‌هایی است که با دستورالعمل صادرشده از سوی ارگان‌های ذیربط دولتی اقدام به ساخت و یا خرید زمین کرده‌اند.

یکی دیگر از پرونده‌های مهم مربوط به تصرف حریم تهران در شمال شهر است که 40 هکتار از بهترین موقعیت حریم شهر را در بام تهران متصرف شده و اقدامات قانونی در این زمینه در حال انجام شدن‌ است.

کد خبر 111399

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز