گروه سیاسی: وزیر کشور اعلام کرد: در حال بررسی خبر انتقال منافقین به رشته‌کوه‌های قندیل واقع در شمال غرب ایران هستیم.

به گزارش مهر مصطفی محمدنجار پیش از ظهر دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طبق اخبار رسانه‌ها قرار است منافقین را به رشته کوه‌های قندیل واقع در شمال غرب مرز جمهوری اسلامی ایران انتقال دهند، آیا این خبر صحت دارد یا خیر؟ گفت: ما هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم اما استکبار جهانی و بیگانگان از هر امکان و اقدامی در جهت ضربه زدن به منافع ملی جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند که به لطف خداوند متعال همواره تیرشان به سنگ خورده است.

از سوی دیگر نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق با تکذیب خبر انتقال منافقین به کوه‌های مرزی ایران، گفت: چگونه ممکن است اعضای گروهکی که دولت عراق آنها را در دادگاه محکوم کرده و به آنها تکلیف کرده که از این کشور خارج شوند، بتوانند در نقطه دیگری از عراق لانه گزینند؟این واکنش‌ها پس‌از آن نشان داده شد که خبرگزاری‌های داخلی به نقل از یکی از اعضای شورای رهبری حزب کارگران کردستان موسوم به‌ پ‌ک‌ک خبری منتشر کرد.

خبر پ‌ک‌ک‌ به پیامی اشاره می‌کرد که از طرف مقامات کاخ سفید به‌ شورای رهبری پ‌ک‌ک ارسال شده‌ و در این پیام از این مقامات خواسته‌ شده‌، اجازه‌ دهند اعضای گروهک منافقین در کوه‌های قندیل واقع در خاک عراق و در نزدیکی مرز ایران مستقر شوند. ناظم دباغ نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق درباره این خبر به مهر گفت: اساسا این خبر غیرقانونی و غیرمستند است و ما می‌توانیم از منتشرکنندگان آن شکایت کنیم.

او عنوان کرد: در حقیقت عده‌ای می‌خواهند رابطه حسنه اقلیم کردستان عراق را با ایران به‌هم بزنند و براین اساس چنین اخباری را منتشر می‌کنند چراکه اکراد عراقی هم به‌شدت از منافقین بیزار هستند و حتی در دادگاه هم علیه این گروهک تروریستی اقامه دعوا کرده‌اند. 

پیش از این، دادگاه عالی جنایی عراق حکم بازداشت مسعود و مریم رجوی، امیر کاظمی و 37 تن دیگر از اعضای گروهک تروریستی منافقین را صادر کرد. این دستور طبق ماده 12 قانون دادگاه عالی جنایی عراق صادر شده است که به موجب آن وزارت کشور عراق و اینترپل (پلیس بین‌الملل) باید این افراد را بازداشت کنند و آنها را به دادگاه تحویل دهند.

همچنین، در هفته گذشته مراسمی که مقامات ارتش عراق و آمریکا در آن حضور داشتند پرونده امنیتی اردوگاه اشرف (محل اقامت گروهک منافقین) در استان دیاله به نیروهای عراقی واگذار شد. امنیت این محل از سال 2003 تاکنون یعنی از زمان اشغال عراق توسط نیروهای چندملیتی در اختیار نظامیان آمریکایی بود.

عوامل عملیات زاهدان را می‌شناختیم

وزیر کشور در مورد شناسایی و دستگیری عناصری که در زاهدان عملیات تروریستی انجام دادند نیز گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنیم. البته ما این عوامل را می‌شناختیم و به‌زودی با قاطعیت با آنها برخورد خواهیم کرد و به سزای اعمال ننگینشان خواهند رسید.

مصطفی محمدنجار همچنین درباره برقراری امنیت در مرز ایران و پاکستان نیز عنوان کرد: مناطق مرزی ما با پاکستان نباید تبدیل به حیاط خلوت اشرار شود. او با بیان اینکه مرزهای جمهوری اسلامی ایران با همسایگانش امن‌ترین مرزهاست، گفت: انتظار داریم که آنها هم اجازه ندهند که اشرار و گروهک‌های تروریستی از این نقاط علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

نجار در مورد اینکه آیا اراده‌ای از سوی دولت پاکستان برای پیگیری موضوع عملیات تروریستی زاهدان وجوددارد یا خیر؟  افزود: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

کد خبر 112148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز