همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران از سناریوی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی برای راه اندازی جنگ روانی علیه ایران پرده برداشت.

ahmadi nejad

به گزارش خبرنگار ایرنا "محمود احمدی نژاد" جمعه شب در آیین اختتامیه جشنواره ملی جوان گفت: آنان (دشمنان ایران) تصمیم گرفته اند با کمک رژیم صهیونیستی به یکی دو تا از کشورهای عربی منطقه که دوست ما هستند، حمله کرده تا از این طریق در ایران جوی از ترس برای تسلیم، ایجاد شود.


احمدی نژاد گفت: سخنان اخیر "دیمیتری مدودف" رییس جمهوری روسیه در واقع بیان این سناریو است و ما از اینکه مدودف سخنگوی این سوژه و طرح دشمنان ایران شده، متاسف هستیم.
احمدی نژاد در عین حال افزود که ما علاقمند به حفظ و گسترش روابط خود با روسیه هستیم.


رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: قرار بود ایران در سال 1403 برنامه اعزام انسان به فضا را عملی کند اما در پاسخ به تهدیدها و قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران با تصویب هیات دولت این برنامه پنج سال به جلو افتاد و قرار شد در سال 1398 این طرح اجرا شود.


احمدی نژاد با تاکید به اینکه دشمنان ایران تصور می کردند با صدور قطعنامه و ایجاد جنگ روانی و هماهنگی برخی عوامل، می توانند ایران را منزوی کنند، باید بدانند ایران نه تنها منزوی نشده بلکه روز به روز نیز در همه زمینه ها توسعه یافته و پیشرفت کرده است.


رییس جمهور افزود: دشمنان با دزدیدن برخی از نیروهای علمی ایران و به راه انداختن جارو جنجال های رسانه ای این هدف را دنبال کردند، در داخل ایران نیز برخی از افراد ناآگاه و یا کسانی که تصور غلطی دارند با آنان همنوا شدند، اما در آینده نزدیک این سناریو و نمایشنامه دشمن علیه ایران را بازگو خواهم کرد و تاکید می کنم که هیچیک از این نمایشنامه ها علیه ایران اثری نخواهد داشت و ملت ما صدها نمایشنامه و چنین طرحهایی را در هم کوبیده است .


ررییس جمهور افزود: آنان می دانند اگر ملت ایران با تکیه بر روح جمعی و تمدن انسان ساز خود مسیر حرکت خود را طراحی و بپیماید دنیا را با خود همراه خواهد کرد و دیگر جایی برای آنان نخواهد ماند. آنان از این موضوع نگرانند.


احمدی نژاد پروژه پرتاب ماهواره را یکی از افتخارات ملت ایران در دوره کنونی دانست و با تاکید به اینکه تمام مراحل و تجهیزات ماهواره ایرانی خواهد بود گفت: ملت ایران دست آنان را خوانده و هیچگاه تسلیم نخواهد شد.


رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود دشمنان ایران را افرادی دروغگو و ترسو توصیف کرد و گفت: چگونه آنان با داشتن پنچ هزار بمب هسته ای به ادعای خود از ساخت یک بمب توسط ایران نگران هستند.
وی تاکید کرد: ملت ما همواره به دنبال صلح، عدالت و عشق برای همه بشریت بوده و البته در برخی از دوران حکومتهای غیر مردمی و تحمیلی وجود داشته که با زور و پشتیبانی بیگانگان به روند رشد ملت ایران ضربه زدند.


رییس جمهور همچنین با اشاره به برخی از ترفندها و روشهای تبلیغاتی غرب مانند "هشت پا"، "رمال" و "اختاپوس" در بازیهای اخیر جام جهانی گفت: چنین افرادی نمی توانند ملت های جهان را به سوی کمال انسانی رهبری کنند، ملت ایران با عشق به همه خوبیها به دنبال ساختن جامعه ای انسانی و رو به کمال است.


احمدی نژاد افزود: جوانان ایرانی سرشار از امید، ایمان و عشق به خدا، نه تنها موتور محرکه ایران بلکه موتور محرکه تمام بشریت برای حرکت به سمت توسعه، پیشرفت، رشد و تعالی انسانی هستند.


رییس جمهور گفت: ملت ایران سعدی ها، حافظ ها ، سنایی ها ، ابن سیناها و در دوره جدید علما و جوانان مومن و شجاع را تربیت و به جامعه تحویل داده است، چنین ملتی و جامعه ای می تواند انسانها و بشریت را به قله های پیشرفت و تمدن و کمال انسانی، هدایت کند.

رییس جمهور گفت : ما به دنبال ساختن ایران هستیم اما این موضوع به معنای نگریستن به موضوع از نوع ناسیونالیستی و قوم ایرانی نیست، امروزه نام ایران مترادف با عزت خواهی، عدالت خواهی ، یگانه پرستی ، ستم ستیزی و عشق به همه خوبیها و ملتهاست .


رییس جمهور افزود : ایران امروز تنها یک جغرافیا نیست دارای فرهنگ بالندگی ، حیات حقیقی و زندگی با نشاط است و ساختن آن نه تنها خدمت به ملت ایران بلکه خدمت به تمام بشریت است .

احمدی نژاد گفت: تمام کشورها ی دنیا منتظر معرفی راهی جدید و آرمان و مکتبی نو برای نجات جهان هستند و تقریبا همه متفکران، عدالت خواهان و پاکان دنیا تنها نقطه امید برای این جوشش و حرکت را، ایران می دانند.و این موضوع ماموریتی الهی و تاریخی برای ملت ایران است .


رییس جمهور در ادامه با برشمردن سوابق استعماری آمریکا گفت: کسانی که چندصد هزار انسان بومی را از خانه خود خارج کردند و طی دویست پنجاه سال صدهزار نفر را به بردگی کشاندن و جنایت بیشماری را علیه بشریت مرتکب شدند، نمی توانند الگویی برای انسانهای دیگر باشند .

کد خبر 112222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز