شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس مدعی شد این تیم در فصل پیش رو در هر سه جام لیگ برتر جام حذفی و لیگ قهرمانان مدعی قهرمانی است و حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.

علی دایی

به گزارش مهر، علی دایی در نشست خبری باشگاه پرسپولیس با بیان این مطلب افزود: در ابتدا باید از تمامی بازیکنان پرسپولیس که امسال از تیم ما جدا شدند تشکر کنم. من در مورد اظهار نظر محسن خلیلی نظر خاصی ندارم. خلیلی نظرش را گفته و نظر او هم مانند نظرات دیگران محترم است. من هم در مورد محسن خلیلی اظهار نظر شخصی خودم را گفتم و رای به جدایی او دادم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما در یک ماه گذشته سیستم های مختلفی را تمرین کردیم و بسته به شرایط بازی و حریفان سیستم بازی خود را انتخاب خواهیم کرد. ما پرسپولیس را به گونه‌ای آماده کردیم که در هر سه جام مدعی باشد و حرفی برای گفتن داشته باشد. در هر پست سه بازیکن خوب داریم و می توانیم حتی در غیاب بازیکنان اصلی از نفرات دیگر استفاده کنیم.

علی دایی در خصوص جدایی حسین عبدی از تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خیلی دوست داشتم که همچنان حسین عبدی در کادر فنی کنار من بود سال گذشته من در کنار حسین عبدی کارم را آغاز کردم و اتفاقا کار ما با نتایج خوبی به اتمام رسید. من با کمال تفاهم در کنار عبدی کار کردم و می‌خواستم امسال هم او کنار ما باشد اما از نظر مالی با مسئولان باشگاه پرسپولیس به توافق نرسید و امروز در تمرین تیم حضور نیافت. امیدوارم حسین به پرسپولیس برگردد و همچنان از وجود او در کادر فنی استفاده کنیم.وی عبدی را فردی با شعور، فهمیده و مربی کاربلد خواند و گفت: قطعا با حضور حسین عبدی کادر فنی ما قدرتمندتر از گذشته خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تعطیلی گاه و بی گاه مسابقات لیگ برتر را به ضرر همه تیم ها از جمله تیمش خواند و افزود: امیدوارم مسئولان سازمان طوری برنامه‌ریزی کنند که این تعطیلات کمتر شود. تعطیلات باعث صدمه خوردن لیگ می‌شود و در نهایت این تیم ملی است که از تضعیف شدن لیگ ضربه خواهد خورد. در جام جهانی گذشته تیم‌هایی از آسیا موفق عمل کردند که لیگ‌های خوبی داشتند و کمتر مسابقات داخلی شان دچار نوسان شد.

وی در خصوص شکایت خود از فدراسیون فوتبال و چگونگی دریافت مطالباتش از این فدارسیون گفت: من این مسئله را وارد حیطه کاری‌ام در پرسپولیس نمی‌کنم و فکرم را با این چیزها مشغول نمی‌کنم. این روال باید سه ماه پیش طی می‌شد و من طلبم را از فدراسیون دریافت می‌کردم. از زمانی که از تیم ملی کناره گیری کرده یا کنار گذاشته شدم یک سال و 4 ماه می‌گذرد اما طی این مدت فدراسیون به تعهدات خود عمل نکرده است.دایی گفت: پای حق خود ایستاده‌ام و از حقم نمی‌گذرم. امیدوارم در کشور خودم به آنچه که حقم است برسم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: قراردادهای من با فدراسیون فوتبال و متمم‌های آن موجود است که همه نشان دهنده حقانیت من است. من انتظار ندارم کمیته استیناف رایی بدهد که به ضرر فدراسیون باشد چرا که این کمیته هم زیر نظر فدراسیون کار می کند. بدون شک فدراسیون بین‌المللی فوتبال هم رای کمیته استیناف را قبول نخواهد کرد و پرونده مرا جدا از مسائلی که در ایران بدان پرداخته شده است بررسی خواهد کرد. متاسفانه مسئولان فدراسیون فوتبال یا این موضوع را نمی‌دانند یا خود را به بیراه می‌زنند. من به رای کمیته انضباطی و کمیته استیناف احترام می‌گذارم و تا زمانی که رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اعلام نشود سکوت می‌کنم اما حتی برای یک قدم عقب نشینی نخواهم کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص حضور محمدرضا خلعتبری در تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من خلعتبری را می‌خواستم اما او ترجیح داد در تیم ذوب آهن همچنان به بازی ادامه دهد با این حال ناراحت نیستم از اینکه خلعتبری به پرسپولیس نیامده و برای او در تیم باشگاهی اش و تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

علی دایی در واکنش به اظهارات مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: آقایان کفاشیان و تاج به من لطف دارند که هر روز در مورد من صحبت کرده و یادی از من کنند اما من وکیل دارم و او امور حقوقی مربوط به قرادادم با فدراسیون فوتبال را پیگیری می‌کند و دیگر در این مورد اظهار نظر نخواهم کرد.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه تاکید کرد تیم فوتبال پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته و افزود: 80 درصد از بازیکنانی که من می‌خواستم به عضویت تیم پرسپولیس درآمدند. تیم پرسپولیس را در فصل نقل و انتقالات را خودم بستم و بهانه‌ای برای ناکامی‌های احتمالی نخواهم داشت. اینکه نتوانستیم برخی از بازیکنانی که می‌خواستیم  را نتوانستیم جذب  کنیم نباید بهانه‌ای برای شکست باشد. امسال پرسپولیس دیگر را شاهد خواهید بود و با این تیم حرفهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

وی در واکنش به اظهارات علیرضا علیپور دبیر شورای منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال که گفته بود دایی فراموش کرده در بایرمونیخ هم منشور اخلاقی رعایت می‌شد گفت: من 5 سال در اروپا و چند سال در کشورهای عربی فوتبال بازی کردم. من در این تیم‌ها نه چیزی به نام منشور اخلاقی دیدم و نه موردی در این خصوص شنیدم. در تیم‌هایی که من بازی کردم همه چیز رعایت می‌شد چرا که بازیکنان قرارداد حرفه‌ای با باشگاه امضا می‌کردند شاید اگر بازیکنی به دیسکو می‌رفت فردا باشگاه جریمه‌اش می‌کرد آن هم نه به خاطر اینکه به جاهای غیرمجاز رفته بود بلکه بخاطر اینکه با رفتارش به باشگاه لطمه زده بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در باشگاه‌های اروپایی نه کسی از موی بازیکن ایراد می‌گیرد نه از ریش او و کسی هم به زندگی شخصی دیگران کاری ندارد. من در لیگ ایران یک سری چیزها می بینم که در هیچ کجای دنیا نمونه آن را ندیدم.

وی تاکید کرد: ظاهرا آقای علیپور چند سال زودتر از من در فوتبال اروپا بازی کرده و از قوانین آنجا باخبر بوده است! من اعتقاد دارم که بهتر است به جای پرداختن به زندگی دیگران به اصلاح خودمان بپردازیم. دین و آیین ما می‌گوید با آبروی افراد بازی نکنید و تا زمانی که صد درصد از چیزی مطمئن نشدید آن را مطرح نکنید اما در فوتبال ما اگر من مربی یا بازیکن خطایی را مرتکب شوم خیلی راحت با آبرویم بازی می‌شود. من اعتقاد دارم بازیکن و مربی متخلف باید محروم شود اما نباید جریمه او ممنوعیت از حضور در لیگ برتر باشد بلکه باید فرد متخلف بر اساس قانون محروم شود.

دایی با تکذیب شایعاتی که در مورد اردوی این تیم در آلمان مطرح شده است گفت: متاسفانه ما دوست داریم مسائل کوچک را بزرگنمایی کنیم. در اردوی ما درگیری به این شکلی که عنوان شده بوجود نیامد و این مسائل را که در روزنامه‌ها عنوان شده است به کلی تکذیب می‌کنم ما همانند یک خانواده هستیم در خانواده هم گاهی اوقات اتفاقی رخ می‌دهد اما متاسفانه برخی از شما خبرنگاران حرف‌های افرادی که می‌خواهند خودشان را در میان شما جا کنند و اتفاقات را  بزرگنمایی کردند پذیرفتید و 5 تا هم رویش گذاشتید. من همین جا از شما می‌خواهم اگر با دلیل و مدرک می‌توانید ثابت کنید که در اردوی آلمان درگیری‌ای بین بازیکنان پرسپولیس بوجود آمده است آن را به باشگاه ارائه کنید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه مدعی شد از تمام نیروهای تیم فوتبال پرسپولیس به نحو احسن استفاده خواهد کرد و در خصوص خط دفاعی سرخپوشان در فصل پیش رو نیز گفت: ما در خط دفاع بازیکنان بزرگی داریم که می‌توانند به تیم کمک کنند. متاسفانه در فصل گذشته کل تیم ما در دفاع بد کار کرد اما امسال روی این قضیه کار کردیم و قطعا دفاعی بهتر از گذشته خواهیم داشتیم. تیم ما به هماهنگی و شروع تاکتیکی لازم رسیده است و در فصل پیش‌رو عملکردی به مراتب بهتر خواهیم داشت.

علی دایی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید در فصل پیش رو علی دایی پرسپولیس کدام بازیکن خواهد بود گفت: با وجود کریم باقری پرسپولیس نیازی به علی دایی ندارد. وجود باقری برای ما نعمت است و از این بازیکن به نحو احسن استفاده خواهیم کرد.

 

 

کد خبر 112265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز