جام ولایت امروز در حالی دومین روز خود را سپری خواهد کرد که روز اول این مسابقه‌ها با برخی اتفاق‌ها همراه بود و البته مهم‌ترین آن به غیبت تیم بزرگسالان پرسپولیس باز می‌گشت.

این باشگاه تصمیم گرفته بود که به جای تیم بزرگسالان، تیم امید خود را به این مسابقه‌ها بفرستد. تیم بزرگسالان پرسپولیس که چندی پیش در اردوی دورتموند علاوه بر تمرین، مسابقه تدارکاتی هم برگزار کرده بود، با تصمیم علی دایی، سرمربی پرسپولیس در جام ولایت شرکت نکرد.

این در حالی بود که پیش از شروع جام ولایت خیلی‌ها از رویارویی استقلال و پرسپولیس در دور دوم این مسابقات صحبت می‌کردند. با شروع مسابقه‌ها اما تیمی که مقابل سایپا به میدان رفت، تیم امید پرسپولیس بود؛ موضوعی که باعث تعجب هیات فوتبال تهران شد و رئیس این هیات به غیبت تیم بزرگسالان پرسپولیس واکنش نشان داد.

ابوالحسن شیرازی در این باره می‌گوید: «ما از ابتدا مخالف حضور تیم امید پرسپولیس در این جام بودیم و متأسفانه مسئولان این باشگاه حرمت این جام را نگه نداشتند. اواخر فصل گذشته به علی دایی گفتم که قصد برگزاری چنین تورنمنتی را داریم اما، او گفت که پرسپولیس تا 25 تیر در اتریش است. به همین خاطر ما بازی‌ها را از 26 تیرماه آغاز کردیم. با این حال آنها در این رقابت‌ها حضور پیدا نکردند.»

او اشاره می‌کند که این موضوع را با سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس هم در میان گذاشته و با مخالفت او مواجه شده است: «با کاشانی در این باره صحبت کردم او گفت که تیمش در دوران بدنسازی است اما فکر نمی‌کنم در فاصله یک هفته مانده به آغاز رقابت‌های لیگ برتر تیمی بدنسازی انجام دهد. ضمن اینکه سایر تیم‌ها هم‌چنین حالتی دارند.»

در این شرایط، تیم امید پرسپولیس مقابل سایپا نتوانست نمایش قابل‌قبولی ارائه دهد و با دریافت 6 گل نتیجه را به حریف واگذار کرد. البته در امیدهای پرسپولیس 2بازیکن تیم بزرگسالان هم دیده می‌شدند؛

سعید حلافی و مهدی الهایی. در این مسابقه اما بازیکنان سایپا انگیزه فراوانی داشتند و سرمربی این تیم از نتیجه مسابقه رضایت کامل دارد. محمد مایلی کهن معتقد است که امیدهای پرسپولیس «تیم خوبی» بودند و جالب اینکه برای دروازه‌بان این تیم آینده خوبی متصور است.

او می‌گوید: «به‌نظر من امیدهای پرسپولیس تیم خوبی بودند. مخصوصا دروازه‌بان این تیم که به‌نظر من آینده فوق‌العاده درخشانی دارد، اگر از خودش مراقبت کند و تمرینات مستمری داشته باشد آینده‌اش بسیار درخشان است.»

این در حالی است که باشگاه پرسپولیس نسبت به نتیجه ضعیف امیدهایش واکنشی نشان نداده است؛ مسابقه‌ای که گرچه 6 گل به همراه داشت، بازی سرد و خسته کننده‌ای در ورزشگاه بزرگ و خالی از تماشاگر آزادی به‌نظر می‌رسید.

موقعیت‌های برهانی که به هدر رفت

آرش برهانی که به خاطر دعوت نشدن به تیم ملی تا حدودی ناراضی به‌نظر می‌رسد و گفته است برای حضور در اردوهای بعدی تیم ملی تلاش می‌کند، در نخستین مسابقه جام ولایت نمایش قابل‌قبولی نداشت.

او که بارها در موقعیت گلزنی قرار گرفت، نتوانست گل بزند. بازی برهانی یادآور روزهای افتش در لیگ بود؛ بازیکنی که معمولا در موقعیت‌های مناسبی قرار می‌گیرد اما نمی‌تواند از این موقعیت‌ها به‌خوبی استفاده کند؛ اتفاقی که در مسابقه استقلال-تیم ملی امید رخ داد و این مسابقه صفر-صفر به پایان رسید.

پرویز مظلومی درباره آرش برهانی می‌گوید: «آرش مشکل روحی دارد که به مرور زمان این مشکل برطرف خواهد شد. آرش یک مهاجم کامل است و همین که خود را در موقعیت گل قرار می‌دهد نشان از آمادگی او دارد.»

مظلومی به‌عنوان سرمربی استقلال برای نخستین بار در یک تورنمنت رسمی به میدان رفت؛ درحالی‌که 2 تیم بازی سردی را ارائه دادند و سگرمه‌های مظلومی در دقایقی از مسابقه در هم رفته بود.

در عین حال، سرمربی استقلال می‌گوید: «بازی خوبی بود. بازیکنانم عملکرد قابل‌قبولی داشتند. در حال حاضر بدن اکثر بازیکنان به‌دلیل قرار داشتن در شرایط بدنسازی کمی سنگین است، به همین دلیل بازی امروز کم افت و خیز بود. از نظر تاکتیکی چیزی کم نداشتیم اما از لحاظ بدنی قدری ضعیف بودیم. این درحالی است که بازیکنان تیم امید مدت‌هاست که در اردو به سر می‌برند.»

البته غلامحسین پیروانی نیز از بازی با استقلال رضایت کامل دارد. سرمربی تیم ملی امید که پیش از این مسابقه‌ها از تیم‌های استقلال و پرسپولیس درخواست کرده بود که با تمامی بازیکنان خود در جام ولایت شرکت کنند، از اینکه استقلال با تمامی نفراتش(غیر از ملی پوشانش) جلوی تیم امید بازی کرد، خرسند است.

پیروانی درباره این مسابقه می‌گوید: «در غیاب 6، 7 مهره اصلی خود بازی بدی انجام ندادیم. جایگزینان بازی خوبی انجام دادند اما اگر بازیکنان اصلی بودند بهتر ظاهر می‌شدیم. این نخستین بازی امید بعد از 5، 6 ماه بود.» و در مورد استقلال تاکید می‌کند: «مگر می‌شود استقلال تیم بدی باشد؟ تک تک مهره‌های این تیم خوب بودند.

چند بار هم ما را اذیت کردند. بازیکنان امید هم چند موقعیت خوب را از دست دادند.»  این مسابقه بدون گل به پایان رسید. بعد از به پایان رسیدن 2مسابقه روز اول، امروز 2مسابقه دیگر از جام ولایت برگزار می‌شود. تیم ملی امید در ورزشگاه تختی(ساعت 17:30)مقابل نفت تهران قرار می‌گیرد. مسابقه دوم در همان ورزشگاه و از ساعت 19:45 بین امید پرسپولیس و راه آهن برگزار می‌شود.

بدون پخش زنده تلویزیونی

جام ولایت در شرایطی شروع شده که استقبال زیادی از این مسابقات نشده است. در روز اول این مسابقات 2بازی برگزار شد که شبکه سوم سیما با گذشت یک روز از مسابقه امید پرسپولیس و سایپا دیشب این مسابقه را روی آنتن برد.

البته بازی استقلال و تیم ملی امید را نیز با تاخیر چند ساعته بامداد یکشنبه نشان داد. رئیس هیات فوتبال تهران می‌گوید: «از یک ماه پیش مکاتباتی را با سازمان صدا و سیما انجام دادیم تا آنها در برنامه‌شان پخش این بازی‌ها را بگنجانند اما در گفت‌وگوهایی که داشتیم مشخص شد به‌دلیل اینکه صداوسیما یک ماه درگیر جام جهانی بوده و بسیاری از سریال‌ها پشت خط مانده برای پوشش دادن علایق بخش دیگری از مردم صدا و سیما قصد پخش مستقیم بازی‌ها را ندارد.»

کد خبر 111876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز