گروه شهری: شهردار در مراسم افتتاح 100 طرح عمرانی منطقه 15 بر لزوم توزیع عادلانه امکانات در شهر تهران تاکید کرد.

Tehran Metro

به گفته محمدباقر قالیباف،  شهرداری تهران وظیفه دارد به همه شهر خدمت کند اما انصاف اقتضا می‌کند مناطقی که از محرومیت بیشتری برخوردارند، امکانات عمومی بیشتری به آنها ارائه شود تا عدالت برقرار شود. به همین مناسبت شهردار تهران از بهره‌برداری کامل خط 4 مترو تا پایان سال خبر داد.

قالیباف با اعلام اینکه رویکرد اصلی مدیریت شهری، کاهش فاصله شمال و جنوب است، گفت: به همین دلیل از سال گذشته تا‌کنون 300 میلیارد تومان برای عمران شهری فقط در منطقه 15 هزینه شده است.به گفته شهردار تهران این هزینه‌ها غیراز سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های زیر بنایی مثل مترو است که اغلب با اولویت مناطق جنوبی شهر آغاز شده‌اند.

وی در توضیح این مطلب گفت: خط 4 در مرز مناطق جنوبی واقع شده که با عبور از مناطق 12، 13 و 14 میدان انقلاب را به میدان شهید کلاهدوز متصل می‌کند. وی اظهار داشت: تا پایان سال همین خط از مناطق 10، 9 و 11 عبور کرده به شهرک اکباتان می‌رسد تا به این وسیله شرق و غرب تهران با مترو به یکدیگر متصل شود.

خط 3 نیز به گفته شهردار تهران از جنوبی‌ترین نقطه شهر در منطقه 18 و جاده ساوه شروع شده و تا ازگل و شهرک شهید محلاتی ادامه خواهد یافت؛‌ علاوه براین کار احداث خط 6 مترو نیز از جنوب مشیریه شروع شده و تا میدان صنعت در شهرک قدس ادامه خواهد یافت.

قالیباف هزینه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده فقط در بخش مترو در جنوب شهر را حدود 130میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از سوی دیگر شهرداری تهران تلاش بسیاری در افزایش سرانه‌های ورزشی، خدماتی، عمرانی و فرهنگی از جنوب تهران و با هدف پیشرفت و رونق مناطق محروم انجام داده است که با این اقدامات نه تنها مانع از افزایش فاصله شمال و جنوب شهر شده بلکه در بعضی موارد شاهد کاسته شدن این فاصله‌ها نیز بوده‌ایم؛ به‌طوری که اگر کسی بعد از مدتی دوری از تهران به این شهر باز گردد از سرعت تحولات به‌ویژه در مناطق جنوب شهر متعجب می‌شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بر لزوم اعمال عدالت، انصاف و حفظ کرامت انسانی تاکید کرد و گفت: در شهرداری تهران به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم تا امکانات به عدالت توزیع شود. ساخت بزرگراه شهید شوشتری که از دولت آباد به جاده امام رضا (ع) امتداد دارد و همچنین بزرگراه امام علی از دیگر پروژه‌های مهمی است که به گفته شهردار تهران در منطقه محروم 15 در دستور کار قرار دارد.

موضوع بافت‌های فرسوده از دیگر معضلاتی بود که شهردار تهران دیروز در مراسم بهره‌برداری از 100 طرح فرهنگی، ورزشی، عمرانی، خدماتی در منطقه 15 به آن اشاره کرد و گفت: معضل بافت فرسوده بسیار پیچیده و سخت است. به گفته شهردار تهران، پیامدهای اجتماعی زندگی در خانه‌های 30 یا 50 متری که در بافت فرسوده جنوب شهر به وفور به چشم می‌خورد بسیار است به همین دلیل گرچه معذوریت داریم با هدف نوسازی بافت‌های فرسوده به صاحبان اینگونه املاک بیش از ارزش واقعی ملکشان بپردازیم اما درنظر داریم با اختصاص انواع تسهیلات از جمله بخشودگی 100درصد تخلفات گذشته‌شان یا صدور پروانه ساخت رایگان برای نوسازی اینگونه بافت‌ها به صاحبان آنها کمک کنیم.

قالیباف تاکید کرد: یکی از مشکلات ورود شهرداری به حوزه نوسازی بافت فرسوده، شیطنت‌های سیاسی یا سوءاستفاده‌های مالی از سوی برخی فرصت طلبان بود. اما در عین حال وی گفت: هر چقدر هم از این ناحیه تحت فشار باشیم وظیفه داریم به مردم برسیم؛ بنابراین مردم اطمینان داشته باشند با کمک هم معضل بافت فرسوده را برطرف کرده به آبادانی شهر کمک خواهیم کرد. به گزارش همشهری، دیروز با حضور شهردار تهران در منطقه 15 بزرگ‌ترین پارک ویژه بانوان به بهره‌برداری رسید که روزانه 4 تا 5 هزار نفر می‌توانند از استخر و دیگر فضاهای ورزشی آن استفاده کنند.

علاوه بر این، 5 زمین چمن مصنوعی، نخستین کلینیک تخصصی دندانپزشکی شهرداری، 8 کتابخانه شبانه روزی، 8 سرای محله، 3خانه سلامت، 9 دارالقران، 86 نمازخانه و 10 مرکز فرهنگی، ورزشی از جمله 100 طرحی بودند که دیروز با حضور شهردار در منطقه 15 به بهره‌برداری رسیدند.

اعطای لوح تقدیر به شهردار تهران از سوی ائمه‌جماعات منطقه 15

آیت‌الله وحید گلپایگانی نماینده ولی فقیه در جنوب تهران نیز با حضور در مراسم افتتاحیه 100 طرح فرهنگی، ورزشی، عمرانی، ترافیکی و خدماتی منطقه 15شرکت کرد و به نمایندگی از سوی ائمه جماعات این منطقه یک لوح تقدیر به محمد باقر قالیباف شهردار تهران اهدا کرد.

آیت‌الله وحید گلپایگانی همچنین در سخنانی خطاب به شهردار تهران اظهار داشت:آقای قالیباف گاهی اوقات ریا لازم است تا مردم بدانند پول‌هایی که برای اداره شهراز آنها گرفته می‌شود کجا هزینه می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنانش با استناد به آیه‌ای که بر نزول باران بر زمین خشک و مرده با هدف زنده کردن آن توسط خداوند اشاره دارد،

گفت: شما آقای قالیباف مصداق این آیه هستید و باران رحمتی بودید که نصیب شهر بزرگ تهران شده‌اید و با حضور دائمی و فیزیکی در مناطق، شهر تهران را از نظر فضای سبز وامکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی و غیره زنده کردید.آیت‌الله وحید گلپایگانی به قالیباف گفت: عملکرد شما باعث کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران شد.اقدامات شهرداری تهران از نظر زیبا‌سازی‌ شهر، توسعه فضای سبز و نظافت شهری نیز مورد تقدیر نماینده ولی فقیه در جنوب تهران قرار گرفت.

کد خبر 113359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز