بعد از وقفه 3 هفته‌ای در مسابقه‌های لیگ برتر امروز در هفته دهم صبای قم و استقلال در شرایطی مقابل هم قرار می‌گیرند که سرمربی استقلال نیم نگاهی هم به دربی هفته یازدهم دارد.

فوتبال  هد زدن

پرویز مظلومی که برای نخستین بار قرار است در قامت سرمربی استقلال رودرروی پرسپولیس قرار بگیرد، در تلاش بود حاشیه‌های تیمش را به حداقل برساند. او که در هفته‌های گذشته با مصاحبه غیرمنتظره بیژن کوشکی و انتقادش از کادرفنی استقلال و همچنین شایعه چک کشیدن آرش برهانی در اردوی کردان مواجه شده بود، تصمیم گرفت بازیکنانش را قبل از بازی با صبا ممنوع المصاحبه کند؛ به‌خصوص که در هفته‌های گذشته برخی بازیکنان این تیم درباره دربی اظهارنظر کرده بودند.

پرویز مظلومی معتقد است که کسب 3 امتیاز بازی با صبای قم قبل از دربی می‌تواند کمک بسیاری به تیمش کند. سرمربی استقلال می‌گوید: «این دیدار پیش ‌بازی ما برای دربی است. این 3 امتیاز ارزش زیادی دارد. با توجه به جدول رده‌بندی اگر این امتیاز را بگیریم، شرایط فرق می‌کند. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نتیجه مسابقه را به دست بیاوریم.»

استقلال البته در قم بازی می‌کند و در مقابل تیمی که بازیکنانی مثل علیرضا واحدی نیکبخت و محسن بیاتی نیا را در اختیار دارد. بازیکن اولی سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را دارد و بدون تردید انگیزه فراوانی برای بازی دارد. بازیکن دومی نیز از جمله مهاجمانی است که تا حالا 4گل به استقلال زده است. او در این باره می‌گوید: «من با پیراهن پاس 3 بار به استقلال گل زده‌ام و یک بار هم با پیراهن پیکان مقابل این تیم گلزنی کرده‌ام. برای این مسابقه انگیزه بسیار زیادی دارم و امیدوارم برای پنجمین‌بار دروازه استقلال را باز کنم.»

صبای قم برای این مسابقه 3غایب دارد. سعید خانی، میرشفیعیان و سهراب بختیاری‌زاده مصدوم هستند و نمی‌توانند مقابل استقلال بازی کنند. البته غیبت بختیاری‌زاده می‌تواند برای مردان محمود یاوری گران تمام شود. سرمربی صبا می‌گوید: «بازیکنان ما برای دیدار با استقلال انگیزه بسیار زیادی دارند و اگر چه کاپیتان تیم مصدوم شده اما صبا تیم کاپیتان‌هاست و مرتضی کاشی بازیکنی هم ردیف بختیاری‌زاده بازوبند را به بازو خواهد بست. بختیاری‌زاده هم به‌عنوان مشاور در کنار من خواهد بود و همان روحیه جنگندگی را به تیم منتقل می‌کند.»

اما استقلال 2 بازیکن محروم و 5 بازیکن مصدوم برای دیدار هفته دهم دارد. میلاد میداوودی و فرزاد آشوبی به‌دلیل دریافت 3 کارت زرد در هفته‌های گذشته نمی‌توانند برای این تیم بازی کنند. نبود میداوودی با 6گل زده در لیگ دهم بدون تردید کادرفنی استقلال را نگران خواهد کرد. مظلومی در این باره می‌گوید: «میلاد میداوودی و فرزاد آشوبی محروم هستند و کوشکی، جباری، شریفات، یوسفی و روانخواه مصدومان ما هستند که نبود آنها کار ما را سخت کرده است. آنها بازیکنان اصلی تیم هستند که نمی‌توانیم از حضورشان در این بازی سخت استفاده کنیم و با داشته‌هایی که داریم، به مصاف صبا می‌رویم.»

کادرفنی استقلال در روزهای گذشته برای جمع‌آوری اطلاعات از نحوه تمرینات حریف چندنفر را به محل تمرین صبا فرستاده بود. این موضوع را یاوری عنوان می‌کند و یادآور می‌شود: «2، 3 نفری در تمرین ما حضور داشتند و از پشت فنس‌ها و زوایای‌ مختلف تمرین صبا را آنالیز می‌کردند و یادداشت‌‌هایی نیز برمی‌داشتند که ما یادداشت‌های این افراد را گرفتیم.

برخی روزنامه‌ها نوشته بودند چشمان محرمانه مظلومی در تمرین صباست و ما برای آنکه این چشمان نامحسوس استقلال را به‌طور محسوس کنترل کنیم یادداشت‌های آنها را گرفتیم.» سرمربی صبا ادامه می‌دهد: «با این حال در این یادداشت‌ها مطالبی بود که با واقعیت‌های تمرین ما همخوانی نداشت و شاید اینگونه به استقلال نیز کمک کردیم.»

استقلال در قم هیچگاه نتوانسته صبا را شکست دهد. صبا با 12 امتیاز تیم هشتم جدول است و استقلال با 16 امتیاز در رده سوم جدول. استقلال که پیش از تعطیلی 3هفته‌ای لیگ نتایج قابل‌قبولی در لیگ گرفته بود، امیدوار است با کسب نتیجه بتواند خطر جدی برای تیم‌های ذوب آهن و پرسپولیس که به‌ترتیب در رده اول و دوم جدول هستند، باشد.

کد خبر 117988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز