مسئولان باشگاه استیل آذین روز گذشته لوبیسا تومباکوویچ سرمربی صربستانی این تیم را به مرخصی فرستادند تا افشین پیروانی در آستانه حضور روی نیمکت این تیم به‌عنوان نفر اول کادر فنی قرار داشته باشد.

فوتبال

البته باشگاه هنوز به‌طور رسمی خبر قطع همکاری با تومباکوویچ را اعلام نکرده ولی مرخصی مربی صربستانی ظاهرا به‌سبک مرخصی‌های معروف فوتبال ایران است که برگشتی ندارد و استیل آذین به احتمال فراوان در بازی با سپاهان دیگر تومباکوویچ را روی نیمکت نخواهد دید.

وقتی پیروانی در بازی با صنعت نفت ترکیب این تیم را چید، همه بازیکنان متوجه شدند تومباکوویچ دیگر در این تیم جایی ندارد. این مربی صربستانی قبل از شروع بازی در گوشه‌ای از رختکن روی صندلی نشسته بود و ارنج کردن پیروانی و توضیحات فنی او را تماشا می‌کرد و در این میان چهره بازیکنان استیل آذین که تومباکوویچ را تماشا می‌کردند در نوع خود جالب بود. در ضمن پیروانی در طول بازی مدام کنار خط بود و تومباکوویچ مثل یک مجسمه روی نیمکت نشسته بود.

پیروانی: به کورس برمی‌گردیم

استیل آذین هنوز خبر انتخاب پیروانی را به‌طور رسمی تایید نکرده و این مربی هم در گفت‌وگو با روزنامه همشهری در مورد این موضوع با قاطعیت حرف نمی‌زند.روند صحبت‌های پیروانی اما نشان می‌دهد که او سرمربی بعدی استیل آذین خواهد بود.این مربی که در بازی با صنعت نفت مسئولیت فنی تیم را بر عهده داشت در این مورد می‌گوید:«تومباکوویچ از من خواست که در این بازی اختیارات فنی را بر عهده داشته باشم و خوشبختانه بازی را هم با برد پشت سر گذاشتیم.»

پیروانی در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کنید باشگاه استیل‌آذین در قطع همکاری با تومباکوویچ تصمیم عجولانه‌ای گرفت تاکید می‌کند:«تا آنجا که من می‌دانم ایشان به مرخصی رفته و من در مورد این موضوع که شما عنوان کردید اطلاع دقیقی ندارم.فقط خوشحالم که تومباکوویچ قبل از رفتن به مرخصی اختیارات فنی را به من داد و این نشان می‌دهد که رابطه خوبی بین من و او وجود دارد.

تومباکوویچ برای استیل آذین زحمت کشید و باید ارزش کار او را بدانیم.» پیروانی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کنید پس از انتخاب به‌عنوان سرمربی، از طرف مسئولان باشگاه حمایت شوید تاکید می‌کند:«کار کردن در این شرایط بسیار سخت است و همه باید کادر فنی را حمایت کنند.»او در پاسخ به این سؤال که آیا این موضوع صحت دارد که علی کریمی با سرمربی شدن شما در استیل آذین مخالف است می‌گوید:«کریمی جزو بازیکنان بزرگ فوتبال ایران است و من با هیچ بازیکنی مشکل ندارم.»

پیروانی در مورد شرایط بحرانی این تیم و حضور استیل آذین در رده‌های پایین جدول می‌گوید:«ما تلاش می‌کنیم که شرایط را تغییر دهیم و انسان هم به امید زنده است.مطمئنا برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت تیم خواهیم داشت و باید این را هم بگویم که تفکرات و برنامه‌های من با تومباکوویچ فرق دارد.او یک مربی خارجی بود و طبیعتا تفکرات مربی ایرانی تفاوت‌هایی با مربیان خارجی دارد.به‌طور حتم در بازی‌های آینده، استیل آذین را به کورس قهرمانی می‌آورم.»

تومباکوویچ، فعلا سرمربی

می گویند مسئولان استیل‌آذین برای اخراج این مربی مشکلات زیادی دارند و باید مبلغ قرارداد او را به‌طور کامل پرداخت کنند.البته آنها به‌دنبال راهکاری هستند تا این جدایی به‌صورت توافقی صورت بگیرد تا استیل آذین به‌طور کامل حق و حقوق تومباکوویچ را پرداخت نکند. امیر مهریزی، سرپرست موقت استیل‌آذین اما برکناری تومباکوویچ را تکذیب کرد.

او ظهر دیروز گفت:«تا این لحظه که من با شما حرف می‌زنم تغییری در کادر فنی صورت نگرفته و تومباکوویچ سرمربی تیم ماست.تمرینات تیم تا شنبه هفته آینده تعطیل شده و سرمربی هم به‌مدت 5 روز به کشورش خواهد رفت تا استراحت کند.او بعد از این تعطیلی به تهران باز می‌گردد و تمرینات تیم را زیرنظر خواهد گرفت.»

کد خبر 116443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز