دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

گروه اقتصادی:11 روز تزریق دلار دولتی به بازار و تغییر رویه بانک مرکزی در عرضه این ارز به بازار آزاد هرچند باعث کاهش قیمت دلار شد اما صف‌های خرید هنوز جمع نشده است

صرافی

به گزارش ایسنا، عرضه دلار و ارزهای دیگر به مردم همچنان ادامه دارد؛ گرچه به‌دلیل تقاضای زیاد، برخی صرافی‌های آزاد و حتی صرافی بانک‌ها تا حوالی ظهر ارز تمام می‌کنند. دیروز هر دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و صرافی بانک‌ها با قیمت حداکثر 1055 تومان به فروش می‌رسید.

یک مقام آگاه در بانک مرکزی درباره‌ دلایل ارائه نشدن ارز به مشتریان در برخی صرافی‌ها اظهار کرد: به هر حال نقدینگی هر صرافی و حتی صرافی بانک‌ها محدود است و به‌دلیل افزایش تقاضا ممکن است نقدینگی آنها در آن روز تمام شود و نتوانند تامین ارز کنند.

وی افزود: با این حال بانک مرکزی پشتوانه‌ای قوی در زمینه طلا و ارز دارد و مشکلی در تامین نامحدود ارز صرافی‌ها وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه مردم نباید درباره حواله کردن‌ ارز احساس نگرانی کنند، گفت: در حال حاضر به راحتی امکان حواله کردن ارز وجود دارد و کم‌کم‌ نیاز به تامین نقدی ارز از بین می‌رود.

از سوی دیگر صف‌ها در مقابل صرافی بانک‌ها همچنان پابرجاست اما کاهش قیمت دلار به 1055 تومان نشان‌دهنده از بین رفتن بازار سیاه است. دلال‌ها، دیروز ارز را با قیمت 1065 تومان عرضه می‌کردند و البته بازارشان نسبت به هفته گذشته چندان گرم نبود.

صرافی بانک‌ها می‌توانند به‌طور مستقیم و بدون دخالت بانک، خود به تامین ارز از بانک مرکزی اقدام کنند. صرافی‌های آزاد هم می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از صرافی بانک‌ها بگیرند. با وجود این عطش مردم برای خرید ارز همچنان ادامه دارد.

کد خبر 118172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز