جمعه ۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

هفته سیزدهم ‌ لیگ برتر با پیروزی تیم‌های مدعی استقلال و سپاهان و نخستین برد پیکان با حمید علیدوستی آغاز شد، ضمن اینکه فولاد و مس کرمان هم حریفان خود را شکست دادند.

فوتبال

در ورزشگاه آزادی استقلال مقابل راه‌آهن قرار گرفت و حریف سرسخت خود را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. استقلال در نیمه اول تحت‌تأثیر بازی راه‌آهن قرار گرفت چرا که شاگردان تارتار فضای بازیسازی را از حریف گرفته بودند ولی در نیمه دوم شرایط برای آبی‌های تهران عوض شد و استقلال در دقیقه 57 با شوت دیدنی میلاد میداوودی که از فاصله 30متری زده شد به گل رسید.

البته راه‌آهن در نیمه دوم هم بازی قابل‌قبولی را به نمایش گذاشت ولی در نهایت، بازی را به استقلال واگذار کرد تا آبی‌پوشان
24 امتیازی شده و به‌دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب‌آهن(با یک بازی بیشتر) در صدر جدول قرار بگیرند. این نخستین باخت تارتار با راه آهن در این فصل بود.

پیروزی سپاهان، پیکان و مس

در یکی از بازی‌های حساس این هفته، سپاهان میزبان تراکتورسازی تبریز بود و شاگردان امیر قلعه‌نویی موفق به شکست تراکتورسازی تبریز شدند. ابراهیم توره که مدت‌ها بود برای تیمش گلزنی نمی‌کرد، در دقیقه 5 سپاهان را به گل رساند و تا پایان مسابقه دیگر توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و این سپاهان بود که در ورزشگاه فولادشهر 3 امتیاز حساس بازی را از آن خود کرد تا 23 امتیازی شود.

امیر قلعه‌نویی هم در پایان بازی در مورد برد تیمش گفت: «از نتیجه به‌دست آمده راضی هستم اما بازی خوب و باکیفیتی را به نمایش نگذاشتیم. در ضمن باید بگویم از ابتدای فصل اشتباهات داوری 4 امتیاز را از سپاهان گرفته و اگر این اشتباهات نبود، ما هم اکنون در صدر جدول بودیم.»

در یک بازی دیگر پیکان قزوین میزبان صنعت نفت آبادان بود و حمید علیدوستی نخستین برد خود را با تیم جدیدش کسب کرد. جهانگیر عسگری، مهاجم سرعتی پیکان در دقیقه 58 برای پیکان گلزنی کرد و شاگردان علیدوستی برای حفظ این نتیجه تلاش زیادی به خرج دادند تا در نهایت به هدفشان برسند. این سومین برد پیکان در لیگ امسال بود ولی آنها با کسب 10 امتیاز همچنان در رده آخر جدول هستند.

پاس همدان که 3 هفته پیاپی بازی‌هایش را مقابل راه‌آهن، شاهین بوشهر و صنعت نفت آبادان واگذار کرده بود، برای خروج از بحران چشم به 3 امتیاز خانگی مقابل ملوان داشت. شاگردان علی‌اصغر مدیرروستا با گل فرهادخیرخواه در دقیقه 75 از حریف خود پیش افتادند ولی شاگردان پورغلامی در دقیقه 83 توسط محمد همرنگ گل تساوی را وارد دروازه حریف کردند تا یک امتیاز از میزبان بگیرند.

بعد از پایان بازی هم مدیرروستا از عملکرد داور انتقاد کرد.نفت تهران هم که در این فصل رکورددار تساوی در لیگ برتر است مقابل میهمان خود سایپا به تساوی بدون گل رسید. بعد از این بازی محمد مایلی‌کهن با انتقاد از وضعیت ورزشگاه اکباتان گفت: «این استادیوم فقط 2سرویس بهداشتی دارد که درهای آن هم خراب است، زمین مسابقه هم مناسب برگزاری دیدار نیست.»

او که با خودش دستگیره در سرویس بهداشتی ورزشگاه را به نشست خبری آورده بود، با نشان دادن آن تاکید کرد: «این ورزشگاه با این شرایط استاندارد نیست، ضمن اینکه فاصله زمین و نیمکت مربیان بسیار کم است و مربیان تا یک گام برمی‌دارند وارد زمین می‌شوند و داور چهارم هم حق دارد به مربیان تذکر بدهد.»

مس کرمان هم در ادامه روند موفقیت‌آمیز خود، با نتیجه 2 بر یک صبای قم را شکست داد تا صبا بعد از جدایی محمود یاوری نخستین شکست را تجربه کند. در این دیدار که در ورزشگاه باهنر کرمان برگزار شد، حسن آذرنیا هدایت صبا را بر عهده داشت. ادینهو در دقایق 33 و 44 برای مس گلزنی کرد و علیرضا واحدی نیکبخت در دقیقه 45 گل صبا را به ثمر رساند.

با این برد مس 20 امتیازی شد و صبا 17 امتیازی باقی ماند، ضمن اینکه در دقیقه 17 مسابقه و زمانی که مهدی واعظی برای مهار یک توپ از دروازه‌ خارج شد، ادینهو با پا به‌شدت با این بازیکن برخورد کرد. این برخورد غیرعمدی باعث توقف چند دقیقه‌ای مسابقه شد و در نهایت مسعود غلامعلی‌زاد به‌جای واعظی درون دروازه صبا قرار گرفت و واعظی را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند.

فولاد خوزستان هم در ورزشگاه تختی اهواز با یک گل شاهین بوشهر را شکست داد. تک گل این دیدار را بختیار رحمانی در دقیقه 43 به ثمر رساند. فولاد با این پیروزی 18 امتیازی شد و با 5 پله صعود به رده هفتم صعود کرد و شاهین نیز با 13 امتیاز در رده پانزدهم باقی ماند.

کد خبر 119433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز