شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

درست 2 دقیقه بعد از شوت حسین کاظمی که به تیر دروازه پرسپولیس برخورد کرد، هادی نوروزی گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

فوتبال

دقیقه 71 مسابقه بود؛ هنگامی که علی کریمی پشت محوطه جریمه استیل‌آذین توپ را لو داد و پرسپولیس از این موقعیت نهایت استفاده را برد. ضربه سر نوروزی به گل تبدیل شد تا مردان علی دایی در 20‌دقیقه پایانی مسابقه به گل دست یابند. بعد از این گل، علی کریمی، فریدون زندی و مهدی مهدوی‌کیا (به‌دلیل مصدومیت) تعویض شدند و علی دایی نیز بازیکنی چون اشپیتیم آرفی را به زمین فرستاد. آرفی که در هفته‌های گذشته به‌عنوان بازیکن تعویضی برای پرسپولیس بازی کرده، دیروز هم در دقایق آخر مسابقه به میدان رفت.

حضور او البته نتیجه‌بخش بود و این بازیکن در دقیقه 88 توانست گل دوم پرسپولیس را بزند. این در حالی بود که 2 تیم حملات پراکنده‌ای در نیمه اول داشتند. البته در دقایق 29 تا 36 مسابقه، استیل‌آذین فشار زیادی را روی دروازه پرسپولیس آورد. ابتدا دریبل علی کریمی در محوطه جریمه و شوتش دروازه حریف را به خطر انداخت. در ادامه شوت فریدون‌زندی از پشت محوطه جریمه با واکنش علیرضا حقیقی دفع شد.

یک دقیقه بعد زندی دوباره با شوت خود دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که این بار نیز حقیقی مانع از به ثمر رسیدن گل شد. در دقیقه 36 محمد غلامی از دروازه‌بان پرسپولیس هم عبور کرد ولی این توپ هم به گل تبدیل نشد. حضور علی کریمی و مهدوی‌کیا در این مسابقه از نکات جالب مسابقه بود. کاپیتان استیل‌آذین که پیش از مسابقه گفته بود به سمت علی دایی خواهد رفت، به وعده خود عمل کرد اما کریمی جزو معدود بازیکنانی بود که حاضر نشد به سمت نیمکت پرسپولیس برود.

به هر حال، پرسپولیس بعد از پیروزی مقابل ذوب‌آهن، دیروز استیل آذین را هم با 2 گل شکست داد تا 24 امتیازی شود. این تیم به‌دلیل تفاضل کمتر نسبت به استقلال در جایگاه سوم جدول قرار گرفت. استیل‌آذین اما با باخت دیروز وضعیت مناسبی در جدول ندارد؛ تیمی که با 13 امتیاز از 13 مسابقه تیم شانزدهم جدول است.

ذوب‌آهن دوباره صدرنشین شد

دیروز اما ذوب‌آهن در تبریز نتوانست نتیجه‌ای بهتر از تساوی به‌دست بیاورد و حالا تنها یک امتیاز بیشتر از استقلال و پرسپولیس دارد و بار دیگر به صدر جدول بازگشته است. ذوب‌آهن در این مسابقه خیلی زود به گل رسید. در دقیقه 4 مسابقه پرتاب اوت حسین ماهینی به مهدی رجب‌زاده رسید و این مهاجم گل اول مسابقه را به ثمر رساند. بعد از این گل، شهرداری تبریز تلاش بسیاری برای جبران گل خورده کرد و در دقیقه 42 بازی را به تساوی کشاند.

در این دقیقه ضربه کاشته محمدرضا طهماسبی با ضربه سر کارلوس ادورادو به گل تبدیل شد. ذوب‌آهن با اینکه میهمان بود، در ادامه مسابقه تلاش بیشتری برای بازکردن دروازه حریف کرد؛ در دقایقی که داوود نوشی صوفیانی، دروازه‌بان شهرداری تبریز بارها با واکنش‌های خود اجازه گلزنی به مهاجمان ذوب آهن را نداد.

به این ترتیب، حمید درخشان در نخستین حضور خود روی نیمکت شهرداری تبریز با این تیم یک امتیاز گرفت. ذوب‌آهن اما بعد از باخت به پرسپولیس دیروز هم حداقل امتیاز را گرفت. سرمربی ذوب‌آهن می‌گوید: «شانس ذوب‌آهن است که هر هفته با تیم‌هایی بازی دارد که یا با جابه‌جایی مربی روبه‌رو شده‌اند یا در هفته‌های گذشته مشکل داوری داشته‌اند. طبیعی بود روز سختی داشته باشیم.

می‌دانستم درخشان به این فکر می‌کند که در دفاع قوی کار کند، گل نخورد و از ضربات ایستگاهی استفاده کند.» منصور ابراهیم‌زاده ادامه می‌دهد: «گردان، احمدی و حدادی‌فرد را به‌دلیل 3‌اخطاره ‌بودن در اختیار نداشتم. به کاسترو و حسینی استراحت دادم. تصمیم گرفتم بازی را به‌گونه‌ای تقسیم کنم که به برخی استراحت بدهم تا احتمال آسیب‌دیدگی را به حداقل برسانم. برای دیدار هفته آینده مقابل پاس نیز به برخی استراحت می‌دهم تا مشکلی برایشان پیش نیاید.»

کد خبر 119524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز