شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: زن جوان وقتی فهمید مادرخوانده‌اش او را 29 سال قبل در حرم حضرت عبدالعظیم دزدیده است، جست‌وجو برای پیدا کردن والدین خود را شروع کرد.

گمشدها نوزاد

این زن 29 ساله که پروانه نام دارد به خبرنگار ما گفت: نخستین بار زمانی که یک دختر دبیرستانی بودم متوجه شدم مادرخوانده‌ام مرا زمانی که تنها 10 روزه بودم از حرم عبدالعظیم ربوده است.

در آن زمان به‌شدت بابت این ماجرا ناراحت شدم و از مادر خوانده‌ام خواستم واقعیت را به من بگوید اما او ابتدا منکر دزدیدن من شد. بعد از مدتی درحالی‌که یافتن واقعیت برایم اهمیت زیادی داشت به سراغ خواهر و برادرهای مادرخوانده‌ام رفتم و آنجا بود که مطمئن شدم این زن مرا دزدیده است.

وی ادامه داد: آنها به من گفتند مادرخوانده‌ام به خاطر اینکه نمی‌توانست بچه دار شود در زندگی اولش با مشکل روبه‌رو شد و همسرش او را طلاق داد. بعد از جدایی از همسرش بود که هر روز به حرم عبدالعظیم می‌رفت و در آنجا به خاطر سرنوشتی که برایش رخ داده بود گریه و زاری می‌کرد.

بستگان مادرخوانده‌ام مدعی شدند یک روز پاییزی زمانی که مادرخوانده‌ام از حرم به خانه برگشته است، مرا که 10 روزه بودم در بغل داشت و به همین خاطر آنها از او خواستند مرا بازگرداند اما او حاضر به انجام این کار نبود و در طول این سال‌ها بی‌آنکه چیزی به من بگوید، از من نگهداری کرد و من هم او را مادر خودم می‌دانستم.

این زن جوان در ادامه گفت: بعد از شنیدن صحبت‌های بستگانم، به سراغ مادر‌خوانده‌ام رفتم و او تمام حرف‌های آنها را تایید کرد اما مدعی شد که مرا ندزدیده است. او گفت که روز حادثه زمانی که به حرم رفته بود من و مادرم را در محوطه آن دیده بود. به همین دلیل به مادرم نزدیک شده و با او سر صحبت را باز کرده بود. مادرم هم به بهانه اینکه می‌خواهد دست‌هایش را بشوید، مرا به او سپرده و گفته بود که زود برمی‌گردد اما دیگر به او مراجعه نکرده بود. به همین دلیل مادرخوانده‌ام مرا با خودش به خانه‌اش برده بود.

زن جوان افزود: من الان ازدواج کرده‌ام و صاحب یک پسر هستم اما دوست دارم زودتر خانواده‌ام را پیدا کنم. از طریق یکی از دوستان مادرخوانده‌ام که رابطه صمیمی با وی دارد متوجه شدم او بعد از ماجرای برداشتن من چندین بار به حرم رفته و متوجه شده پدر و مادرم، محمد و فاطمه نام دارند که چند بار به‌دنبال من به حرم رفته بودند اما نتوانسته بودند اثری از من پیدا کنند.

حالا هم با اینکه 29‌سال از زندگی‌ام می‌گذرد اما برای پیدا کردن خانواده‌ام لحظه شماری می‌کنم و دوست دارم آنها را زودتر پیدا کنم. کسانی که از سرنوشت والدین این زن خبر دارند می‌توانند با گروه حوادث روزنامه همشهری تماس بگیرند.

کد خبر 121174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز