همشهری آنلاین: احمد اویحیی نخست وزیر الجزایر ظهر امروز شنبه به همراه هیئتی اقتصادی وارد تهران می شود .

algazayer

به گزارش خبرگزاری مهر احمد اَو یحیی، در این سفر که به دعوت محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری ایران انجام می‌شود بعد از ظهر امروز در نهاد ریاست جمهوری مورد استقبال رسمی میزبان خود قرار خواهد گرفت .

نخست وزیر الجزایر در این سفر همکاری های دوجانبه کشورش با ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد و با سایر مقامات ایرانی نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد .

رحیمی هفته گذشته (24 آبان ) در مکالمه تلفنی با او یحیی با اشاره به برگزاری اولین کمیسیون عالی مشترک دو کشور در آینده نزدیک، اظهار امیدواری کرد در سفر وی به تهران راههای ارتقاء همکاریهای دو کشور در تمامی بخش‌ها بویژه در بخش نفت و گاز طراحی شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و الجزایر برادرانه و صمیمانه است از آمادگی همه جانبه و بدون محدودیت جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء روابط و گسترش سطح همکاریها با الجزایر خبر داد.

نخست وزیر الجزایر نیز در این مکالمه تلفنی با بیان اینکه دولت الجزایر خواهان بالا بردن سطح روابط خود با ایران است به تاکید رئیسان جمهور دوکشور بر تشکیل کمیسیون عالی مشترک اشاره و ابراز امیدواری کرد در سفرش به تهران با حضور هیئت اقتصادی کشورش، همکاریهای دو کشور در راستای منافع دو ملت و تحقق خواسته‌ها روسای جمهور ایران و الجزایر گسترش یابد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران اواخر شهریور ماه امسال با عبدالعزیز بوتفلیقه همتای الجزایری خود در الجزیره دیدار کرده بود.

کد خبر 121240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز