تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی ایران در وقت اضافه از سد تیم دسته اولی داماش گیلان عبور کرد تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

فوتبال

این دیدار در حضور حدود 15 هزار تماشاگر و به میزبانی داماش در رشت برگزار شد و قرمزپوشان تهرانی در نهایت با نتیجه 2 بر یک حریف خود را شکست دادند. آنها در مرحله بعدی باید به مصاف برنده سپاهان و راه‌آهن بروند و رویارویی احتمالی قهرمان فصل گذشته لیگ و قهرمان جام حذفی، فینال زودرس این مسابقات خواهد بود.

بازی در شرایطی آغاز شد که اشپیتیم آرفی در دقیقه یک تیرافقی دروازه‌ داماش را به لرزه درآورد و توپ پس از برخورد به زمین( روی خط دروازه) به زمین برگشت. این صحنه مشکوک بود و پرسپولیسی‌ها معتقد بودند توپ از خط عبور کرده است.در ادامه این داماش بود که در نخستین حمله جدی خود به گل رسید.آدمیر آدروویچ در دقیقه 12 برای داماش گلزنی کرد تا میزبان پیش بیفتد ولی سپهر حیدری در دقیقه 33 گل پرسپولیس را به ثمر رساند تا بازی به تساوی کشیده شود.

در نیمه دوم بیشتر جریان بازی در میانه میدان بود و گلی به ثمر نرسید تا کار 2 تیم به وقت اضافه کشیده شود. در دقیقه 104 سعید حلافی که به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود، گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند و تلاش داماش برای زدن گل تساوی نتیجه نداد تا سرخپوشان تهرانی 2 بر یک به‌برتری برسند.

تورج حق‌وردی داور مسابقه در نیمه اول این بازی پربرخورد، 5کارت زرد به بازیکنان 2 تیم نشان داد؛ علیرضا محمد و مجتبی شیری از پرسپولیس و مصطفی حاجتی، هادی سهرابی و امین ترکاشوند از داماش گیلان اخطار گرفتند. ابتدای وقت اضافه اول مصطفی حاجتی از داماش گیلان با دریافت کارت قرمز از میدان اخراج شد که این موضوع انسجام تیمی داماش را از بین برد و آنها در زمین خودشان مغلوب پرسپولیس شدند.

دایی: آب و هوا بسیار خوب بود

دایی که با حکم کمیته انضباطی ممنوع‌المصاحبه است در پایان بازی به‌صورت کنایه‌آمیز با خبرنگاران گفت‌وگو کرد. او در جملاتی کوتاه گفت: «به‌دلیل اینکه نمی‌توانم به حکم کمیته انضباطی در مورد مسائل فنی فوتبال حرف بزنم، از همه شما و تماشاگرانی که به ورزشگاه آمدند تشکر می‌کنم. زمین ورزشگاه خوب بود و آب و هوای رشت هم خیلی خوب بود!»

افشین ناظمی سرمربی داماش هم گفت: «بازیکنانم تمام تلاششان را برای موفقیت تیم انجام دادند اما در زدن ضربات آخر مشکل داشتیم. امیدوارم داماش در لیگ هم همین گونه بازی کند تا بتواند به لیگ برتر صعود کند. داوری این دیدار خوب بود و مشکلی نداشت اما به گل اول پرسپولیس مشکوک هستم. این گل می‌توانست آفساید اعلام شود.»

تراکتور، برنده دربی تبریز

تراکتورسازی تبریز هم دربی تبریز را با پیروزی 5 بر 2 مقابل شهرداری تبریز به پایان رساند تا به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند. این دیدار در ورزشگاه یادگار امام و در حضور بیش از 4 هزار تماشاگر برگزار شد. تراکتور در نیمه اول برتری کاملی نسبت به همشهری خود داشت.

این تیم در دقایق 11 و 43 توسط داوود دانش دوست و در دقایق 16 و 26 توسط علی علیزاده و محمد ابراهیمی به گل رسید. بازی در نیمه دوم با چهره هجومی شهرداری تبریز آغاز شد. این تیم توانست در دقایق 60 و 62 دو گل از 4 گل را توسط پوریا غفوری و سعید دقیقی جبران کند که گل دوم شهرداری تبریز از روی نقطه‌پنالتی به ثمر رسید.

در دقیقه 90 اما جاسم کرار گل پنجم تراکتورسازی را به ثمر رساند تا شهرداری متحمل شکست سنگینی شود. در این بازی علیزاده در دقیقه 64 و محمدپور در دقیقه 71 به‌دلیل دریافت کارت زرد دوم اخراج شدند. در ضمن سرپرست شهرداری تبریز به‌دلیل اعتراض به داور اخراج شد. تراکتورسازی با این برد به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و حریف ملوان انزلی شد.

کد خبر 121297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز