یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت از ابتدای سال 1386 موضوع سهمیه‌بندی بنزین بسیار جدی خواهد بود

زیرا در غیر این صورت سال آینده 12درصد رشد مصرف بنزین خواهیم داشت.

به گزارش شانا، مهندس محمدرضا نعمت زاده در دهمین گردهمایی روسای روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تلاش ما بر این است که سیستم کارت هوشمند سوخت در مدت چند ماه راه اندازی شود و هم اکنون نرم افزارهای لازم برای این طرح تهیه شده است.
 
وی افزود: همه این نرم افزارها در ایران ارائه و تست شده‌اند و در سه هفته آینده نصب و راه‌اندازی خواهند شد.

نعمت زاده یادآور شد: طرح کارت هوشمند سوخت دارد و امیدواریم مشکل خاصی نداشته باشد گرچه به سبب وسیع بودن سیستم شبکه طبیعی است که مشکلاتی در زمان راه اندازی پیش آید که در عمل اصلاح خواهد شد.

مهندس نعمت زاده تصریح کرد: یکی از مشکلات این طرح، کابل کشی شبکه اطلاعاتی آن در داخل کشور است زیرا به سبب تعدد جایگاه‌های پمپ بنزین و پراکندگی آنها در مکان‌های مختلف، کابل کشی برای آنها کمی مشکل است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطر نشان کرد: همچنین تفاوت سلیقه در صاحبان جایگاه‌ها برای کابل کشی نیز مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون به سبب این‌که پیمانکار کار را دیر شروع کرده است سرعت لازم را برای اجرای کار نداریم اما سعی می‌کنیم تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.
 
مهندس نعمت زاده یادآور شد: سرعت شخصی کردن کارت‌ها کم است و هم اکنون حدود 8 میلیون کارت برای خودروها تولید شده که در حال شخصی سازی است و تاکنون بیش از 2 میلیون از کارت‌ها شخصی شده است.

وی گفت: روزانه 50 تا 60 هزار کارت شخصی می‌شود و ما در تلاش هستیم تا با نصب دستگاهی جدید، ظرفیت شخصی سازی کارت‌ها را تا دو برابر افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: با توجه به سرعت کم شخصی کردن کارت خودروها در داخل قرار بر این شد تا کارت موتورسیکلت‌ها در خارج از کشور و در کشور چین شخصی شود و انجام این کار تاکنون سرعت بسیار خوبی داشته و نیمی از کارت‌ها آماده شده و نیمی دیگر نیز به زودی تهیه خواهد شد.
 
مهندس نعمت زاده توضیح داد: مشکل ما در این زمینه این است که نیروی انتظامی نیز بانک اطلاعاتی دقیقی در خصوص موتور سیکلت‌ها ندارد و با وجود گذشت یک سال، تنها اطلاعات کمتر از 2 میلیون موتورسیکلت جمع آوری شده است، بنابراین پیگیر این هستیم تا از طریق دفاتر پستی و یا از طریق نیروی انتظامی با روشی که ما برای آنها تعریف می‌کنیم اطلاعات لازم جمع آوری شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: نظر دولت این است که از ابتدای سال آینده این کار عملیاتی شود و تا پایان امسال کارت هوشمند سوخت به دست همه رسیده باشد.
 
وی گفت: باید استفاده از کارت هوشمند سوخت به صورت آزمایشی آغاز شود و مردم بتوانند بدون سهیمه‌بندی اما با استفاده از کارت بنزین دریافت کنند.
 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: تصمیمات مجلس بحث دیگری است و اگر بودجه‌ای تخصیص داده شود در حدی است که بتوانیم سهیمه بندی را اعمال کنیم و مشکل خاصی برای مردم به وجود نیاید.
 
وی عنوان کرد: میزان تولید داخل به هیچ روی پاسخگوی نیاز کشور نخواهد بود و به این خاطر نظر دولت این است که مقداری بنزین وارد شود و سهیمه بندی نیز صورت گیرد شود.
 
نعمت زاده تصریح کرد: دولت با 2 نرخی شدن قیمت بنزین موافق نیست و صحبت از یک نرخی بودن است.

کد خبر 12195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز