گروه اجتماعی : خسارت سالانه تصادفات در کشور ١٨میلیارد دلار و معادل ‌٣٣ سال بودجه سازمان راهداری است.

تصادف

معاون طرح و برنامه پلیس راهور ناجا گفت: طی 10 سال گذشته در کشور 250هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته و 2 میلیون و 500 هزار نفر نیزمجروح و معلول شده‌اند.

سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به پژوهش انجام شده در خصوص خسارت سالانه ناشی از حوادث رانندگی در ایران گفت: آمارها نشان می‌دهد تصادفات رانندگی سالانه 18میلیارد دلار به کشور خسارت وارد می‌کند که این رقم بیش از 50درصد تولید ناخالص کشورهایی مانند غنا، بحرین و اردن است. از سوی دیگر این میزان خسارت معادل 33 سال بودجه راهداری کشور و بودجه ایجاد 2میلیون فرصت شغلی برای جوانان است.

وی گفت: در حال حاضر سالانه1.3میلیون نفر در تصادفات رانندگی دنیا کشته می‌شوند و از زمان نخستین تصادف منجر به فوت رانندگی در جهان یعنی سال 1796 میلادی تا کنون 30میلیون نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته شده‌اند.معاون طرح و برنامه پلیس راهور ناجا افزود: بیش از 90درصد از تلفات ناشی از حوادث رانندگی در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط روی می‌دهد در حالی که 48درصد از وسایل نقلیه در این کشورها وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش منطقه‌ای مدیریت ترافیک در تهران گفت: این همایش با 2 هدف بررسی راهکارهای علمی و کاربردی برای کاهش تصادفات و جلب توجه مردم و مسئولان به این امر و توجه به موضوع خسارات ناشی از تصادفات 20 و21 اردیبهشت سال 90 برگزار می‌شود.معاون طرح و برنامه پلیس راهور ناجا افزود: شرکت‌کنندگان برای ارسال مقالات خود تا 20دی ماه مهلت دارند.

کد خبر 123039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز