گروه اقتصادی: رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور از سهمیه جدید برای کامیون‌ها و اتوبوس‌های برون‌شهری و همچنین افزایش حداکثر 15 درصدی قیمت کرایه‌ها خبر داد.

کامیون

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد رویانیان با اشاره به اینکه افزایش کرایه منطقی است، گفت: 284 هزار مسیر در کشور شناسایی شده که مسیر به مسیر کرایه‌ها افزایش پیدا می‌کند. به گفته وی این افزایش‌ها تا حدی است که فشار روی صاحبان کالا و یا مردم نیاید. رویانیان با اشاره به حمایت‌های انجام شده از اتوبوس‌ها گفت: دولت 50 درصد هزینه بیمه تامین اجتماعی را تقبل می‌کند، لاستیک و روغن مورد نیاز را نیز به قیمت تعیین‌شده تحویل‌می‌دهد و امکان بهره‌برداری از خطوط اعتباری برای همه اتوبوس‌های درون و برون شهری از طریق بانک تجارت مهیا شده است.

عرضه گازوئیل حمایتی

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور همچنین گفت: یکی دیگر از حمایت‌ها عرضه گازوئیل حمایتی است. وی افزود: در حال حاضر گازوئیلی که در حمل‌ونقل استفاده می‌کنیم لیتری 150تومان است درحالی‌که گازوئیل آزاد لیتری 350 تومان است. رویانیان افزود: در کارت سوخت اتوبوس‌های برون شهری 1200 لیتر گازوئیل 165 ریالی ریخته شده است که اگر از آن استفاده نکنند در کارتشان باقی می‌ماند و هر وقت بخواهند می‌توانند از آن استفاده کنند. وی اضافه کرد: در حال حاضر برای 2 ماه به‌طور علی‌الحساب 7هزار و 200 لیتر گازوئیل با قیمت هر لیتر150 تومان در کارت سوخت آنها ریخته شده است.

رویانیان گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور قرار است تا 10 دی میزان کارکرد همه خودروهای حمل‌ونقل برون شهری را به ما بدهد و در حال کلاس بندی آنها هستیم که تقریبا کارها انجام شده است. وی تاکید کرد: براساس این کلاس بندی به‌طور قطع سهمیه گازوئیل اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد زیرا معتقدیم کارکرد اتوبوس‌ها بالاست و باید سهمیه آنها افزایش پید اکند.

کد خبر 124234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز