فرحناز ترکستانی با انصراف از پذیرش ریاست سازمان ملی جوانان به معاونت دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازگشت و این سازمان پس از عزل مهرداد بذرپاش، بی‌رئیس ماند.

سازمان ملی جوانان

به گزارش مهر، روز 29 آذر فرحناز ترکستانی، معاون وزیر بهداشت طی حکمی از سوی رئیس‌جمهور به معاونت ریاست‌جمهوری و ریاست سازمان ملی جوانان منصوب شده بود؛ پستی که تا پیش از آن مهرداد بذرپاش عهده دارش بود.ساعاتی پس از درج این خبر موج تأییدها و تکذیب‌ها آغاز شد.

ابتدا ترکستانی این سمت را نپذیرفت اما بعد خبری منتشر شد مبنی براینکه فرحناز ترکستانی در نامه‌ای اعلام کرده خود را مقید به تبعیت از نظرات دکتر احمدی‌نژاد می‌داند و یادآور شده است: به‌دلیل بیماری از رئیس‌جمهور درخواست کرده بودم که این مسئولیت را به فرد دیگری بسپارند اما پس از صدور حکم رسمی، خود را موظف به انجام این وظیفه مهم می‌دانم و تلاش خواهم کرد تا این مسئولیت خطیر را به نحو مطلوبی به انجام برسانم.

پس از آن، زمان مراسم تودیع و معارفه بذرپاش و ترکستانی اعلام اما 2بار متوالی لغو شد. سپس نامه دومی از سوی ترکستانی منتشر شد که در آن از رئیس‌جمهور خواسته بود با توجه به وظایف خانوادگی و ضعف قوای جسمانی، ریاست سازمان ملی جوانان را به شخص دیگری واگذار کند.

در این زمان مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران یادآور شد: دکتر ترکستانی بهترین معاون بنده در وزارت بهداشت است که فردی متعهد است و برای خدمت به مردم از خودش هم می‌گذرد. مطمئنا اگر از بستر بیماری به سلامت بلند شود مسئولیت را بر عهده می‌گیرد اما در صورت ادامه بیماری بحث دیگری است.

در میان این تأییدها و تکذیب‌ها مجلس شورای اسلامی با طرح ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان موافقت کرد و طرح تشکیل وزارت ورزش و جوانان با 157 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 11رأی ممتنع به تصویب رسید.در نهایت ترکستانی ریاست سازمان ملی جوانان را نپذیرفت، سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش و جوانان ادغام شد، مهرداد بذرپاش به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور اجتماعی منصوب شد، ترکستانی به معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازگشت و کارهای اداری خود را از هفته جاری پی گرفت.

کد خبر 125543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز