امیر قلعه نویی در سال‌های اخیر بارها در حرف‌های کنایه‌آمیز خود، افتخارات داخلی‌اش را به رخ مربیان ایرانی کشیده ولی ‌ در بازی‌های بین‌المللی تا به امروز یک مرد همیشه ناکام بوده است.

فوتبال - استقلال

 از این‌رو سرمربی سپاهان که کارنامه موفقیت‌آمیزش در فوتبال ایران غیرقابل انکار است برای جبران ناکامی‌هایش در بازی‌های برون‌مرزی انگیزه بسیار زیادی دارد.

تیم او امشب مقابل الهلال پرافتخارترین باشگاه عربستان قرار خواهد گرفت ولی سرمربی زردهای اصفهان به‌خوبی می‌داند که در ورزشگاه ملک‌فهد شب سختی در انتظار تیمش خواهد بود. کابوس ناکامی با استقلال و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا قلعه نویی را آزار می‌دهد ولی این مربی در بازی امشب به‌دنبال شکست گابریل کالدرون همتای آرژانتینی‌اش روی نیمکت الهلال است تا با دست پر عربستان را ترک کند؛ هر چند‌تساوی هم نتیجه نسبتا خوبی برای سپاهان محسوب می‌شود. قضاوت این مسابقه برعهده روشن ایرماتوف خواهد بود ضمن اینکه در دیگر دیدار این گروه الجزیره امارات در ورزشگاه اختصاصی خود به مصاف الغرافه قطر می‌رود.

به‌دنبال انتقام

الهلال در حالی به مصاف سپاهان می‌رود که صدرنشین مطلق لیگ عربستان است و با اختلاف 8 امتیاز نسبت به تیم دوم راه قهرمانی‌اش هموارتر از سایر تیم‌هاست. این تیم فصل گذشته با مربیگری اریک گرتس و با بازیکنان سرشناسی مثل یاسر القحطانی، میرل رادوی، کریستین ویلهلمسون، نواف العابد، لی یونگ پیو و محمد شلهوب در مرحله نیمه نهایی بازی را به ذوب‌آهن واگذار کرد و همین موضوع باعث خواهد شد تا الهلال با همین بازیکنان به‌دنبال گرفتن انتقام از همشهری ذوب‌آهن باشد. البته خبر خوشحال‌کننده برای سپاهان این است که یاسر القحطانی مهاجم ملی پوش این تیم و کاپیتان تیم ملی عربستان مصدوم است و فعلا نمی‌تواند بازی کند.

در این میان سپاهان هم چشم به ساق‌های بازیکنانی مثل ابراهیم توره، یانوش، احمد جمشیدیان و احسان حاج‌صفی خواهد داشت ضمن اینکه مهدی رحمتی، هادی عقیلی و سید جلال حسینی در فاز دفاعی امیدهای قلعه نویی محسوب می‌شوند.رحمتی دروازه بان ملی پوش سپاهان در آستانه این بازی می‌گوید: «از هواداران سپاهان می‌خواهم که برای موفقیت تیم ما دعا کنند. بازی بسیار سختی است ولی امیدواریم مقابل الهلال نتیجه خوبی بگیریم.» محسن بنگر مدافع بلندقامت سپاهان هم در مورد این بازی می‌گوید: «سپاهان در سال‌های گذشته در ورزشگاه ملک فهد نتایج خوبی گرفته و امیدواریم این بار هم در این ورزشگاه مقابل الهلال موفق شویم.»

عقیلی می‌رسد

مصدومیت محرم نویدکیا در دیدار با استقلال، نگرانی‌های قلعه نویی و سپاهانی‌ها را برای دیدار با الهلال تشدید کرد. در چند روز اخیر هم هیچ ‌خبری از شدت مصدومیت نویدکیا به بیرون درز نکرده است. البته گفته می‌شود که مصدومیت محرم جدی است و احتمال دارد این بازیکن تا 2 ماه آینده نتواند سپاهان را همراهی کند و با این شرایط شاید تا پایان لیگ‌برتر غایب باشد. نگرانی سپاهان زمانی بیشتر شد که عقیلی با مصدومیت جزئی روبه‌رو بود اما از ریاض خبر می‌رسد که مصدومیت عقیلی کاملاً برطرف شده و این بازیکن برای سپاهان به میدان خواهد رفت و بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو خواهد بست. جدا از نویدکیا، سپاهان تمامی نفراتش را در اختیار خواهد داشت.

گرد و غبار

مجید بصیرت سرپرست سپاهان در مورد آخرین وضعیت این تیم پیش از بازی با الهلال می‌گوید: «سپاهان در حال حاضر با شرایط مساعدی روبه‌روست و بازیکنان با انگیزه بالا تمرین کردند تا برای این بازی آماده شوند.» بصیرت اما شرایط آب و هوایی عربستان را نامناسب توصیف کرده و تاکید می‌کند: «شرایط آب و هوایی عربستان در حال حاضر مساعد نیست و گرد و غبار شهر ریاض به‌گونه‌ای است که همچون مه در هوا به‌نظر می‌رسد. امیدواریم این موضوع نگران‌کننده نباشد.» او در پاسخ به این سؤال که آیا از کاروان سپاهان هم مثل پرسپولیس برای حضور در ریاض انگشت‌نگاری شد می‌گوید:« ما در فرودگاه ریاض فقط 5 دقیقه حضور داشتیم و خیلی سریع کارهایمان پیش رفت. قبلا هماهنگی‌های لازم را انجام داده بودیم و به همین دلیل مشکلی برای ما پیش نیامد و انگشت نگاری هم نشدیم.»

کد خبر 129484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز