کریم اعظمی: مجتبی جباری را باید جزو فوتبالیست‌های خاص فوتبال ایران دانست، با خصوصیاتی مشابه به خصوصیات علی کریمی، ستاره پرسپولیسی فوتبال ایران که بابت مصاحبه‌های بی‌پروای خود، در این سال‌ها تبدیل به یکی از چهره‌های جنجالی فوتبال ایران شده است.

فوتبال - مجتبی جباری

همان‌قدر که کریمی بدون در نظر گرفتن خط قرمزها حرف دلش را می‌زند، جباری هم حاضر به محافظه‌کاری نیست و همین چند روز پیش بود که در مصاحبه‌ای جنجالی بار دیگر علیه کادرفنی و مدیریت باشگاه استقلال جبهه‌گیری کرد. او با اشاره به پیتزا خوری بازیکنان استقلال در کنار جاده، نداشتن توپ‌های استاندارد در تمرینات، نبود امکانات در باشگاه، ضعف فنی و تاکتیکی استقلال، نحوه قرار گرفتن بازیکنان در ترکیب اصلی و نوع ارتباط آنها با سرمربی و مسائل مختلف دیگر باز هم تبدیل به چهره‌ای خبرساز شد و همین موضوع واکنش‌های متفاوتی را از سوی پرویزمظلومی، علی فتح‌الله‌زاده و منصور پورحیدری به همراه داشت.

جباری در این سال‌ها نشان داده که مثل یک بمب ساعتی می‌تواند یکباره منفجرشود و دامنه انفجارش افراد را دربرمی‌گیرد. او که در بازی با سپاهان برای تسویه حساب با امیر قلعه‌نویی انگیزه بالایی داشت در ترکیب ثابت قرار گرفت ولی در دقیقه 67 جای خود را به ایمان مبعلی داد. مرد شماره 8 آبی‌ها اما هفته گذشته و در بازی مقابل السد تنها 10دقیقه فرصت بازی پیدا کرد تا جانشین آرش برهانی شود؛ تعویضی که با مصاحبه جنجالی جباری یادآور نسخه معکوس آن در بازی با الاتحاد عربستان در رقابت‌های دو فصل پیش لیگ قهرمانان آسیا بود؛ جایی که برهانی به جای جباری به میدان رفت و رفتار هافبک استقلال، خشم قلعه‌نویی را به‌همراه داشت تا سرمربی آن زمان آبی‌ها تصمیم به اخراج جباری بگیرد. البته اختلاف جباری با کادر فنی فقط به قلعه‌نویی خلاصه نشد و این بازیکن حتی با صمد مرفاوی هم مشکل پیدا کرد. همین موضوع باعث شده تا خیلی‌ها منتقد این بازیکن باشند و جباری را متهم به این کنند که هیچ وقت رابطه خوبی با مربیانش نداشته است.

منتقد درجه یک قلعه‌نویی

جباری در آخرین لحظات فصل نقل و انتقالات لیگ هشتم حاضر به تمدید قرارداد با استقلال شد و این در حالی بود که او بر گنجانده شدن برخی شرایط مالی در قراردادش و همچنین ترانسفر شدن در پایان فصل تاکید داشت اما تمامی این مسائل به قول و قرارهای او با فتح‌الله‌زاده بازمی‌گشت و به همین دلیل بود که نخستین بار پس از برکناری فتح‌الله‌زاده و پاس نشدن چک باشگاه، این بازیکن قهر کرد. پس از کسب نتایج ضعیف و با رفتن فتح‌الله‌زاده، رؤیای ترانسفر شدن او هم نقش بر آب شد اما در نهایت با وساطت واعظی‌آشتیانی، مدیرعامل تازه‌وارد استقلال و وساطت اطرافیان قلعه‌نویی، جباری بار دیگر در آستانه بازی حساس با پرسپولیس به تمرینات تیم بازگشت.

آتش اختلافات جباری و قلعه‌نویی اما بار دیگر شعله‌ور شد. جباری پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت آماده حضور در میدان بود اما با تاخیرهای او در تمرینات و همچنین انتقادهایی که در زمینه‌های مالی و حتی فنی از قلعه‌نویی کرد دوباره مقابل سرمربی قرار گرفت. او در مصاحبه‌های خود تاکتیک استقلال را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که این تیم چیزی جز سانتر کردن بلد نیست. جباری اعتراض خود را با غیبت در آخرین تمرین استقلال پیش از سفر به عربستان علنی کرد و حتی تهدید کرد که در این سفر آبی‌پوشان را همراهی نمی‌کند. او همچنین از برخوردهای قلعه‌نویی هم ناراضی بود و حتی این نارضایتی را در گفت‌وگویی منتشر نشده با یکی از روزنامه‌های ورزشی پس از بازی با پیکان قزوین عنوان کرده بود. جباری عامل رفتارش در زمان تعویض با برهانی در دیدار مقابل الاتحاد عربستان را همین برخوردها عنوان کرد و این اوج اختلاف‌های او با قلعه‌نویی بود. سفر به عربستان آتش زیر خاکستر را شعله‌ور ساخت و حرکت جباری در زمان تعویض با برهانی سبب شد تا قلعه‌نویی به محض بازگشت به ایران او را از حضور در تمرین‌ها منع کرده و در اختیار باشگاه قرار دهد که این پیشنهاد با موافقت مدیرعامل باشگاه استقلال روبه‌رو شد.البته جباری در آن زمان مطابق انتظار تنها جریمه مالی شد و به تمرینات برگشت.

کریمی، مربی مورد علاقه جباری

جباری در دومین سال مدیریت واعظی آشتیانی در استقلال ممکن بود در فهرست آبی‌ها قرار نگیرد اما آن زمان مصاحبه‌ای تند علیه قلعه‌نویی انجام داد و همان موقع این موضوع مطرح شد که آشتیانی به‌دلیل مخالفت جباری با قلعه‌نویی، این بازیکن را در استقلال نگه داشته است. در سال‌های اخیر فیروز کریمی تنها مربی‌ای بود که جباری با او مشکل پیدا نکرد. استقلال در زمان این مربی ضعیف‌ترین نتایج ممکن را گرفت ولی جباری از لحاظ فنی کریمی را یکی از بهترین مربیان ایران می‌داند و مدت‌ها پیش در مصاحبه‌ای گفت:« قلعه‌نویی مگر برای من چه کارهایی انجام داد که ضعف‌هایم را بپوشاند؟ شما سالی که ناصر حجازی در استقلال بود را به یاد بیاورید و تفاوت کاری من با نیم فصل دوم که فیروز کریمی به این تیم آمد را مقایسه کنید و ببینید که زمین تا آسمان بازی من تغییر کرد. ما مدت‌ها با سیستم 2-5-3 بازی می‌کردیم که هیچ جای دنیا با این شیوه بازی نمی‌کنند و قاطعانه می‌گویم فوتبالی که در زمان کریمی بازی می‌کردیم بسیار متفاوت بود. جباری حتی قلعه‌نویی را از طعنه‌هایش بی‌نصیب نگذاشت:«بله، ما قهرمان شدیم اما نتیجه گرفتن در آسیا مهم است نه اینکه در آسیا تحقیر شویم.»

رکورددار مصدومیت

جباری در فوتبال ایران همراه با محرم نویدکیا رکورددار مصدومیت است و در سال‌های اخیر بارها با بدشانسی‌های بزرگی مواجه شده. او 3بار زانویش را به تیغ جراحان سپرده و خیلی‌ها معتقدند اگر این مصدومیت‌ها سراغ جباری نمی‌آمد، او می‌توانست در فوتبال اروپا بازی کند. حتی 2سال پیش بحث حضور او در تیم فرانسوی گرونوبل هم به میان آمد ولی در نهایت این موضوع منتفی شد. جباری معمولا در تمرینات پیش فصل هم غایب است و می‌گویند او عمدا بحث تمدید قراردادش را کش می‌دهد تا زمان تمرینات شروع فصل بگذرد و او تمرینات سنگین بدنسازی را انجام ندهد. البته او در مصاحبه‌های مختلف این موضوع را تکذیب کرده است. جباری در شرایطی علاقه‌ای به حضور در تمرینات بدنسازی ندارد که خیلی‌ها معتقدند دلیل اصلی مصدومیت‌های این بازیکن به ضعف بدنی‌اش مربوط می‌شود. جباری حتی می‌توانست در رده ملی هم به موفقیت‌هایی دست پیدا کند ولی مصدومیت‌های متعدد باعث شده تا این بازیکن 28ساله فقط 17بازی ملی در کارنامه خود داشته باشد. در ضمن او در این 17بازی گلی برای تیم ملی ایران به ثمر نرسانده است.

احتمال جریمه مالی

به هر حال جباری این فصل هم مانند چند فصل اخیر سنت شکنی نکرده و استقلال را در آستانه بازی‌های حساس لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دچار چالش کرده است. حال باید دید که باشگاه در برابر جباری چه واکنشی نشان خواهد داد؛ آیا باز هم مشکلات با جریمه مالی به فراموشی سپرده خواهد شد؟

کد خبر 129930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز