چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

استقلال، لیگ قهرمانان آسیا را با نمایشی ضعیف و تساوی ناامیدکننده مقابل السد شروع کرد تا صعود این تیم در این گروه نسبتا آسان از حالا با تردیدهای زیادی روبه‌رو شود.

فوتبال - استقلال

السد در دقایق پایانی روی همکاری 2 بازیکن‌خارجی‌اش توانست گل نیمه اول مجیدی را تلافی کند تا استقلال در آسان ترین بازی گروهش با تنها یک امتیاز از زمین خارج شود. مهره چینی نامناسب پرویز مظلومی موجب شد استقلال نتواند از پتانسیل تهاجمی‌اش به‌خوبی استفاده کند و مقابل تیم نه‌چندان قدرتمند قطری به ندرت صاحب موقعیت شود. سرمربی استقلال همان طور که وعده داده بود بازی را با 3 مهاجم شروع کرد ولی استفاده از سید صالحی در گوش چپ موجب شد تا کارایی این بازیکن به حداقل برسد و مهاجمی که در 4 بازی اخیر لیگ برتر 5 گل به ثمر رسانده، هیچ خطری برای تیم میهمان نداشته باشد.

برهانی هم که در بازی‌های اخیر نیمکت نشین بود، جانشین شریفات آماده شد و همانطور که قابل پیش‌بینی بود، نمایش ضعیفی داشت. ترکیب خط میانی استقلال هم نسبت به بازی آخر در زمین سپاهان 2‌تغییر داشت و دسوزا و مبعلی به‌ترتیب به جای کیانوش رحمتی و مجتبی جباری بازی می‌کردند. این تغییرات زیاد اما تنها به سردرگمی بیشتر در بازی استقلال انجامید. بدین‌ترتیب استفاده از 3 مهاجم، کمکی به هجومی‌تر شدن استقلال نکرد و آنها در این بازی به ندرت از سوی خط میانی تغذیه شدند.

مهار طالب لو

اولین خطر مهم بازی در دقیقه21 از آن السد بود و لئاندرو توانست پشت دفاع استقلال صاحب توپ شود، ولی طالب‌لو در موقعیت تک به تک از مهاجم برزیلی موفق تر بود. استقلال تنها 6دقیقه بعد به گل رسید. مدافع قطری در دفع سانتر مبعلی ناموفق بود و توپ را به سینه دسوزا کوبید تا توپ جلوی پای مجیدی بیفتد و کاپیتان استقلال دروازه را از درون محوطه جریمه باز کند. در زمان باقیمانده نیمه اول استقلال موقعیت مهمی نداشت ولی السد چند بار روی کرنر توانست خطرساز شود. تیم قطری بیش از همه روی 4 بازیکن خارجی‌اش تکیه داشت. بلهاج، کیتا، لئاندرو و لی جونگ‌سو در برنامه‌های السد نقشی کلیدی داشتند اما این برای به دردسر انداختن استقلال کافی نبود.

تعویض‌های بی‌نتیجه

فوساتی، سرمربی السد در شروع نیمه دوم یوسف احمد، مهاجم ملی‌پوش قطری را با هدف افزایش قدرت تهاجمی تیمش به ترکیب اضافه کرد. احمد در جام ملت‌های آسیا زننده 2 گل دیدنی به چین بود و یکی از بازیکنان آینده دار قطر به شمار می‌رود. استقلال در خروج از رختکن تغییری نداشت و در ادامه این نیمه بود که هوار ملا محمد و جباری به‌ترتیب جانشین مبعلی و برهانی شدند. این تغییرات اما کمکی به بهبود وضعیت استقلال نکرد و آبی‌پوشان در این نیمه هیچ موقعیت خطرناکی نداشتند. در دقیقه 80 فرار سریع یوسف احمد، زنگ خطر را برای خط دفاع استقلال به صدا در آورد ولی او ضربه آخرش را با بی‌دقتی به بیرون زد. 8 دقیقه بعد، السد سرانجام توانست به گل تساوی برسد. لئاندرو در گوشه محوطه جریمه، عمران‌زاده را به راحتی فریب داد و کیتا توانست سانتر کوتاه او را زودتر از طالب لو با ضربه سر وارد دروازه استقلال کند. ورود شریفات در زمان کوتاه باقیمانده تاثیری در جریان بازی نداشت و استقلال در گام اول 2 امتیاز حساس را از دست داد.

کد خبر 129579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز