جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

رئیس اورژانس کل کشور اعلام کرد: بیش از 1830 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در ایام نوروز در سراسر کشور در حال آماده باش هستند.

امداد

غلامرضا معصومی، درباره برنامه‌های امداد نوروزی اورژانس در استان تهران، ‌اظهار کرد: 135 پایگاه اورژانس در تهران و اسلامشهر در ایام نوروز فعال هستند و در برنامه امدادی ما که از 26 اسفند آغاز و تا 14 فروردین ماه ادامه دارد، همه نیروهای اورژانس در حالت آماده باش هستند. 17 اکیپ امدادی در تهران مستقر خواهیم کرد که در 4اکیپ با حضور پزشک، پایگاه‌های کامل سلامت را شاهد هستیم.

رئیس اورژانس کل کشور درخصوص بسیج نیروهای امداد هوایی در کشور و بیمارستان‌ها نیز بیان کرد: امداد هوایی تهران همانند سال‌های گذشته به فعالیت ادامه می‌دهد، اورژانس تمام بیمارستان‌های دولتی سطح شهر و بعضا بیمارستان‌های خصوصی ما نیز آماده خدمت رسانی به هموطنان خواهند بود.معصومی همچنین افزود: اورژانس تهران، 5دستگاه اتوبوس آمبولانس دارد که در این مدت طی مسیر و در ورودی‌های شهر به‌ویژه‌ در سمت جنوب کشور که رفت‌وآمد بیشتری را در آن شاهد هستیم و همچنین ابتدای جاده چالوس و هراز مستقر هستند. تمهیدی که برای سال آینده درنظر گرفته شده است، خرید 100 دستگاه اتوبوس آمبولانس است که برای امداد تابستانی تحویل داده شده و وارد چرخه امدادی می‌شوند.

معصومی در ادامه به ارائه برنامه‌های امدادی اورژانس در سراسر کشور پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر بیش از یکهزار و 830 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در تعطیلات نوروز آماده خدمت رسانی هستند. وی اضافه کرد: در فروردین سال گذشته، بیش از 2هزار و 100 نفر از هموطنان ما به خانه بازنگشتند. سرعت بالا و انحراف به چپ بیشترین دلیل تصادفات و ضربه سر و قفسه سینه از جمله بیشترین آسیب‌ها بوده‌اند. معصومی درباره چهارشنبه پایان سال و مراسم چهارشنبه سوری هشدار داد و گفت: لازم است از سوی بزرگ‌ترهای خانواده‌ در رفتار جوان‌ترها در این مراسم، مدیریت و نظارت وجود داشته باشد. خوشبختانه آمار ناشی از جراحات در مراسم چهارشنبه سوری در سال گذشته کاهش داشته است اما کماکان موارد اورژانسی مربوط به قطع پا، صدمه به چشم و سوختگی پا برجاست و نیازمند مراقبت و توجه بیشتر از سوی همه افراد جامعه است.

کد خبر 130189

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز