پنجشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا با انتقاد شدید از اوباما به خاطر حمله به لیبی، گفت: رییس جمهور آمریکا در این حمله خام و بی‌تجربه عمل کرده و بدلیل نداشتن هدف و راهبرد مشخص، عملیات را هم دچار سرگردانی کرده است.

rumsfeld

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع جرج بوش رییس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با پایگاه خبری پولیتیکو گفت:

با توجه به اینکه رهبری این عملیات بر عهده آمریکا است، بنابر این باید اوباما استراتژی‌ها را مشخص می‌کرد و دیگر کشورها حاضر در عملیات به او کمک می‌کردند.

رامسفلد افزود : متاسفانه اکنون قضیه برعکس شده و سایر کشورهای شرکت کننده در این عملیات رهبری را به دست گرفته و به اوباما می‌گویند که چگونه باید عمل کند.

وی افزود : تاکنون نتیجه عملیات نشان می دهد که اوباما دچار نوعی سرگردانی و گیجی شده و به علت نداشتن تجربه نتوانست رهبری خوبی از خود نشان دهد.

وزیر دفاع سابق آمریکا اظهار داشت : من تردید دارم که اوباما برای خاطر نجات مردم لیبی به این کشور حمله کرده باشد، و اگر واقعا او دارای چنین نگاهی است و رهبری عملیات را هم بر عهده دارد، باید مشخص کند که چه کس حرف آخر را می زند.
دونالد رامسفلد نخستین مقام آمریکایی که نیست که تصمیم اوباما مبنی بر دخالت نظامی در لیبی را به باد انتقاد می‌گیرد، تاکنون بسیاری از قانونگذاران آمریکا و از جمله دموکرات‌ها و حتی یاران نزدیک اوباما، تصمیم وی را برای حمله به لیبی ناپخته، بی‌هدف و عاری از دور اندیشی می‌دانند.

برخی از این مقام‌های آمریکایی به خاطر ناپخته عمل کردن اوباما، معتقدند او کشور را به ورطه یک جنگ فرسایشی دیگر کشانده و این کار را بدون اعتنا به نص صریح قانون اساسی این کشور انجام شده و به همین خاطر مستحق استیضاح است.

رامسفلد که خود ننگ یک جنگ فرسایشی بی‌سر انجام را در پرونده سیاسی خود دارد و بسیاری از مردم کشورش او را بخاطر قتل صد ها هزارمردم بی‌گناه عراق جنایتکار جنگی و مستحق محاکمه در دادگاه های بین المللی می‌دانند در این مصاحبه در مورد عجولانه بودن تصمیم اوباما گفته است' اگر اوباما به کنگره می‌رفت و برای حمله نظامی به لیبی مجوز می‌گرفت، در آن صورت با دقت بیشتری برنامه ریزی می‌کرد و عاقلانه تصمیم می‌گرفت

کد خبر 130942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز