پرویز مظلومی در بازی برگشت مقابل پرسپولیس هم موفق به شکست حریف دیرینه آبی‌ها شد تا نزد تماشاگران استقلال محبوبیت خاصی پیدا کند.

فوتبال

شاید حتی اگر استقلال در این فصل جامی را هم تصاحب نکند، شکست دادن پرسپولیس در 2بازی رفت و برگشت برای طرفداران این تیم راضی‌کننده باشد و خیلی‌ها معتقدند که مظلومی با این دو پیروزی حضورش روی نیمکت استقلال را برای فصل آینده تضمین کرد.چند روز پس از برد استقلال در دربی و در آستانه بازی با پاختاکور ازبکستان، با مظلومی گفت‌وگویی انجام دادیم و او به سؤالات همشهری پاسخ داد.

  • مثل اینکه همه چیز برای استقلال خوب پیش می‌رود؟

خوشبختانه وضعیت مناسبی داریم و برد روحیه بخشی مقابل پرسپولیس به دست آوردیم.البته دیگر به آن بازی فکر نمی‌کنیم و به بازیکنان هم گفته‌ام که دیدار با پرسپولیس را فراموش کنند.الان فقط به بازی این هفته مقابل پاختاکور فکر می‌کنیم.

  • گویا استقلال بعد از 20سال توانست پرسپولیس را در 2بازی رفت و برگشت شکست دهد؟

خوشحالم که این رکورد را دوباره زنده کردیم.زمانی هم که پورحیدری سرمربی استقلال بود و من در کنارش بودم در 2بازی رفت و برگشت پرسپولیس را بردیم و چند سال به این تیم نباختیم. حالا آن خاطرات تکرار شده است.

  • برخی معتقدند پرسپولیس مستحق باخت نبود. نظر شما چیست؟

در فوتبال حرفه‌ای این حرف‌ها چندان اهمیت ندارد. من اعتقاد دارم بازی در نیمه اول پایاپای بود و در نیمه دوم نیز اکثر حملات پرسپولیس بیشتر روی کارهای انفرادی و احساسی بود و آنها با بازیکنان سرعتی خود به قلب دفاع ما می‌زدند.در فوتبال گل نخوردن و استفاده از اندک موقعیت‌ها هم در نوع خودش هنر است.

  • خیلی‌ها معتقدند با پیروزی در دربی رفت و برگشت، حضورتان در استقلال را برای فصل آینده هم تضمین کردید؟

من دنبال تضمین و ثابت کردن چیزی نیستم. در ضمن قراردادم با استقلال 2ساله است.

  • یعنی سال بعد هم در استقلال می‌مانید؟

اگر بعضی‌ها حاشیه درست نکنند سال بعد هم می‌مانم. در اواخر سال گذشته که نتایج خوبی نگرفتیم، برخی برای ما حاشیه درست کردند و مثل اینکه دنبال جانشین برای من بودند.

  • شما در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دربی هم این حرف‌ها را زدید. چرا نمی‌خواهید در این مورد به‌طور شفاف صحبت کنید؟

هر حرفی را نمی‌توان به‌طور واضح زد و اگر اشاره هم کنم خیلی‌ها متوجه می‌شوند. همه چیز روشن است و در گذشته هم این مسائل برای مربیان دیگر استقلال به‌وجود آمد.بعضی آدم‌ها باید بدانند من در اول فصل با چه شرایطی استقلال را تحویل گرفتم و بهتر است توقعات از تیم ما منطقی باشد.

  • شما گفتید بعضی‌ها دنبال جانشین برایتان بودند.بهتر است در این مورد واضح صحبت کنید.

در آخر فصل حرف می‌زنم.فقط در این حد بگویم که برخی رسانه‌ها تحرکات مشکوکی داشتند.

  • قبول دارید شانس قهرمانی استقلال در لیگ برتر کم است؟

شرایط جدول نشان می‌دهد که شانس سپاهان زیاد است ولی 6 بازی و 18 امتیاز باقی مانده است و ما هیچ وقت ناامید نمی‌شویم.تا آخر لیگ تلاش می‌کنیم تا سهمیه آسیا را بگیریم و منتظر اتفاقات می‌مانیم.

  • در جام حذفی می‌توانید قهرمان شوید؟

قهرمانی در جام حذفی هم ما را به آسیا می‌رساند و ما این جام را خیلی جدی خواهیم گرفت.

  • بازی با پاختاکور را چطور می‌بینید؟

متأسفانه در آسیا وضعیت خوبی نداریم و اگر پاختاکور را نبریم حذف می شویم. باید با شکست‌دادن پاختاکور شانس خود را برای صعود از این گروه بیشتر کنیم و راهی جز شکست دادن حریف ازبکستانی برای ما باقی نمانده است. در ضمن، باید ایرادهایی که در بازی با پرسپولیس داشتیم را برطرف کنیم. ما به حضور هواداران در بازی با پاختاکور به‌شدت نیازمندیم و آنها باید مثل بازی با پرسپولیس ما را حمایت کنند.

  • می‌گویند قرار است مجتبی جباری در بازی با پاختاکور در ترکیب قرار ‌گیرد.

او چند وقت از تمرینات گروهی دور بوده و باید ببینیم تا روز بازی وضعیتش چطور خواهد شد.

جلسه هماهنگی استقلال و پاختاکور

نشست هماهنگی دیدار‌ استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان در دفتر دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این نشست که با حضور نمایندگان باشگاه استقلال برگزار شد، مقرر شد تا تیم استقلال در هتل آکادمی، تیم پاختاکور در هتل المپیک و نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه ناظران و داوران در هتل استقلال اسکان پیدا کنند.

در این جلسه وضعیت ویزاهای کاروان پاختاکور مشخص شد و همه آنها ویزاهای خود را دریافت کرده‌اند. همچنین قرار شد تیم پاختاکور پس از ورود به ایران در ساعت 9:30 روز سه‌شنبه، بعدازظهر همان روز در ورزشگاه آزادی یک ساعت تمرین کند. در پایان جلسه درباره دیگر نکات مربوط به ناظران، بلیت‌ها و‌ آی‌دی کارت‌ها و همچنین دیگر مسائل بازی، نکات لازم تذکر داده شد. این تیم هفدهم فروردین ساعت 23 تهران را به مقصد تاشکند ترک خواهد کرد.

کد خبر 131293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز