توره نخستین بار نامش زمانی در فوتبال ایران مطرح شد که به تیم فوتبال پیکان پیوست.

فوتبال - ابراهیم توره

 او آن روزها یک بازیکنان ناشناخته بود ولی با گلزنی‌های متعدد خود توانست تبدیل به چهره‌ای سرشناس شود. توره پس از ترک پیکان با مبلغ قابل توجهی راهی پرسپولیس شد ولی هیچ وقت نتوانست در این تیم روزهای موفقی داشته باشد. خیلی‌ها تصور می‌کردند توره دیگر در فوتبال ایران نماند ولی او به سپاهان رفت و در 2فصل اخیر یکی از بهترین بازیکنان این تیم اصفهانی بوده است.

توره فصل گذشته یکی از عوامل تأثیرگذار در قهرمانی سپاهان بود و امسال هم نقشی کلیدی در صدرنشینی زردپوشان داشته است. او در بازی با پیکان و در حالی که بازی گره خورده بود یک گل سرنوشت‌ساز را در دقیقه87 به ثمر رساند تا شاگردان امیرقلعه‌نویی اقتدار خود را در لیگ برتر ادامه دهند. توره در مورد گلزنی‌اش مقابل پیکان می‌گوید: «واقعا بازی گره خورده بود و وقتی آنها گل برتری را به ثمر رساندند خطر عجیبی را حس کردیم البته ما می‌دانستیم که با فشار آوردن روی دروازه پیکان به گل می‌رسیم و فکر می‌کنم جمشیدیان در یک زمان ایده‌آل گل تساوی را به ثمر رساند. ما تا آخرین ثانیه بازی امیدوار به کسب پیروزی بودیم و خیلی خوشحال شدم که توانستم گل برتری سپاهان را به ثمر برسانم».توره خاطرنشان می‌کند: «در لحظاتی از بازی احساس کردم که شاید تعویض شوم ولی خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و توانستم گل با ارزشی را برای سپاهان بزنم. از طرفی خیلی خوشحالم که ذوب‌آهن مقابل ملوان شکست خورد تا همه چیز به نفع ما شود».

ابراهیم توره مهاجم سنگالی سپاهان در بازی با صنعت نفت آبادان 2 گل برای تیمش به ثمر رساند. او همچنین در بازی با پیکان گل برتری تیمش را زد تا نشان دهد که در این فصل یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان سپاهان است. او که حالا یکی از شانس‌های کسب عنوان آقای گلی رقابت‌های لیگ برتر است، در این مورد می‌گوید: «من هر فصل خوب گل می‌زنم و این را ثابت کرده‌ام ولی متأسفانه هنوز آقای گل نشده‌ام. امسال اما تلاش می‌کنم تا به این عنوان برسم. البته اگر پنالتی‌های سپاهان را من می‌زدم الان آقای گل بودم ولی این موضوع چندان مهم نیست و در هفته‌های باقیمانده تلاش می‌کنم تا آمار گلزنی‌ام را بالا برده و آقای گل لیگ شوم».

توره با حرارت خاصی بازی‌های مس را دنبال می‌کند چرا که این بازیکن سنگالی برای کسب عنوان آقای گلی رقابت سختی با مهاجم برزیلی مس کرمان دارد. در جدول گلزنان ادینهو و رضا نوروزی با 16 گل در صدر قرار دارند ولی توره که 15 گل به ثمر رسانده معتقد است که ادینهو رقیب اصلی او است. او درباره گلزنی‌های ادینهو می‌گوید: «می‌دانم که ادینهو بازیکن توانمندی است و او را جدی‌ترین رقیب خودم می‌دانم ولی آقای گلی لیگ امسال مال من است. مطمئن باشید با کمک بازیکنان سپاهان این عنوان در پایان فصل به من تعلق می‌گیرد». توره در پاسخ به این سؤال که آیا سپاهان امسال قهرمان لیگ خواهد شد، تأکید می‌کند: «شک نکنید که این اتفاق خواهد افتاد. من برای همه تیم‌ها احترام قائلم ولی بهتر است هیچ تیمی به قهرمانی فکر نکند. ما امسال صددرصد قهرمان خواهیم شد و بقیه تیم‌ها باید به فکر مقام دومی یا سومی باشند. ما امسال تیم فوق‌العاده‌ای داریم و با جرأت می‌گویم که حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم یکی از مدعیان قهرمانی هستیم».

او در پاسخ به این سؤال که آیا تا به حال برای تیم ملی سنگال بازی کرده است، لحظه‌ای مکث کرده و ادامه می‌دهد:«هنوز بازی نکرده‌ام و این هم یکی از آرزو‌های مهم من است. مطمئن هستم اگر در سپاهان این روند را ادامه دهم و گلزنی‌هایم تداوم داشته باشد، آن وقت به تیم ملی هم می‌‌رسم. وقتی به تیم ملی برسم، می‌توانم به تیم‌های بزرگ اروپایی فکر کنم اما الان فقط به سپاهان، قهرمانی در لیگ برتر و کسب عنوان آقای گلی فکر می‌کنم».

از توره در مورد وضعیت سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا و شروع فوق‌العاده این تیم سؤال می‌کنیم که او در جواب می‌گوید: «ما پارسال خیلی بدشانسی آوردیم و همین موضوع باعث شد تا خیلی‌ها با شک و تردید در مورد وضعیت سپاهان صحبت کنند ولی تیم ما ثابت کرده که پتانسیل بسیار بالایی دارد. ما نباید از خودمان لغزش نشان دهیم و بازی مقابل الغرافه برای سپاهان حائز اهمیت است. ما باید این دیدار را هم ببریم تا ثابت شود که سپاهان در آسیا هم به‌دنبال قهرمانی است».

توره با اطمینان خاصی در مورد موفقیت سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا حرف می‌زند، این در حالی است که این تیم سال گذشته با خاطراتی تلخ از این جام خداحافظی کرد. مهاجم سنگالی سپاهان در این مورد توضیحات بیشتری می‌دهد؛ «یادم می‌آید سال گذشته بدشانسی‌های زیادی آوردیم و خیلی از روزنامه‌های ایرانی از من انتقاد کردند چون در چند بازی موقعیت‌های حساسی را از دست دادم. قصد توجیه کردن نتایج سال گذشته را ندارم ولی باور کنید که سپاهان فقط به‌دلیل بدشانسی نتوانست به دور بعدی صعود کند.

خیلی خوشحالم که امسال این اتفاق برای ما نیفتاده و شروع بسیار خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته‌ایم».توره سال گذشته همراه با عمادرضا یکی از بهترین زوج‌های خط حمله را در لیگ برتر ایران تشکیل دادند ولی حالا دیگر عمادرضا در سپاهان حضور ندارد و یانوش جای او را گرفته است. توره در این مورد هم حرف می‌زند: «عماد یک مهاجم استثنایی بود و وقتی در کنار او بازی می‌کردم، هیچ مشکلی نداشتم. من روزهای خوبی را با عمادرضا تجربه کردم و امسال هم در کنار یانوش همه چیز برایم خوب است. من با یانوش ارتباط خوبی دارم و در زمین مسابقه خیلی با یکدیگر هماهنگ هستیم. من حتی وقتی این بازیکن گل می‌زند هم خوشحال می‌شوم و امیدوارم او روزهای خوبی در سپاهان داشته باشد».

ابراهیم توره در 2فصل اخیر چند بار به‌دلیل بی‌انضباطی توسط باشگاه سپاهان جریمه شد. وقتی او به کشورش بازمی‌گردد معمولا برای بازگشت به ایران بیش از حد تأخیر می‌کند و این موضوع توره را تبدیل به سوژه رسانه‌ها کرده است. توره در این مورد می‌گوید: «حس می‌کنم که در مورد من چه حرف‌هایی زده می‌شود و اتفاقاتی که در گذشته رخ داد برای خیلی‌ها خوشایند نبوده است ولی باور کنید که عمدی در کار نیست. بارها به‌دلیل بدشانسی و گرفتاری‌های غیرقابل پیش‌بینی نتوانستم خودم را سر موعد به ایران برسانم ولی امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد».

کد خبر 131340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز