سپاهان در هفته سی و دوم رقابت‌های لیگ برتر موفق به شکست صنعت نفت آبادان شد تا قهرمانی‌اش در لیگ برتر را تقریبا قطعی کند. در 2 بازی باقیمانده شکست بخورد و استقلال هم در 2مسابقه با نتایجی پر گل حریفان خود را شکست دهد.

فوتبال

حالا این تیم در فاصله 2 هفته مانده به پایان لیگ، 6 امتیاز از استقلال بیشتر دارد، در ضمن تفاضل گل تیم زردپوش اصفهانی با استقلال به عدد 11 رسید و سپاهان در شرایطی قهرمانی را از دست خواهد داد که شاگردان قلعه نویی در شرایطی مقابل صنعت نفت به پیروزی رسیدند که در اکثر لحظات کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند. این تیم در دقیقه 17 روی سانتر خسرو حیدری و ضربه سر مهدی کریمیان به گل رسید و موقعیت‌های دیگری را هم توسط ابراهیم توره از دست داد.بعد از پایان این دیدار، بازیکنان سپاهان به خوشحالی پرداختند و با اطمینان از قهرمانی تیمشان جشن گرفتند.
حالا امیر قلعه نویی هم در آستانه چهارمین قهرمانی‌اش در لیگ برتر قرار دارد و او از این لحاظ یک رکورد را به نام خود ثبت خواهد کرد. با این پیروزی، حالا فقط یک معجزه یا اتفاقی عجیب و باور‌نکردنی می‌تواند قهرمانی را از سپاهان بگیرد که البته احتمال وقوع این اتفاق نزدیک به صفر است.

حسرت استقلال و ذوب‌آهن

عصر روز پنجشنبه خیلی‌ها تصور داشتند که بازی‌های استقلال، ذوب‌آهن و پرسپولیس نقش پررنگی در حل معادلات قهرمانی و گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت ولی هیجان روز اول از هفته سی و دوم لیگ برتر، با 3تساوی کم‌گل تبدیل به یک روز سرد و کم‌تاثیر شد. استقلال برای بالابردن شانس قهرمانی خود، نیاز مبرمی به کسب 9 امتیاز در 3بازی باقیمانده داشت ولی این تیم با تساوی بدون گل مقابل شاهین 2 امتیاز حساس را از دست داد‌. نکته قابل توجه در این دیدار بازی احتیاط آمیز 2تیم بود و استقلال و شاهین تمایلی برای انجام بازی سراسر تهاجمی نداشتند. پرویز مظلومی در این دیدار به‌طور همزمان از مجتبی جباری و ایمان مبعلی استفاده کرد و در خط حمله هم چشم به گلزنی آرش برهانی و مهدی سیدصالحی داشت ولی استقلال به گل نرسید.

آبی‌ها در این دیدار موقعیت‌هایی را از دست دادند و البته غیبت فرهاد مجیدی و هوار ملامحمد هم در بازی استقلال تاثیر منفی گذاشت. در طرف مقابل شاهین هم فرصت‌هایی توسط عمادرضا به دست آورد و روی ضدحملات برنامه‌ریزی کرده بود اما شاگردان اکبر میثاقیان هم در گلزنی ناکام بودند تا این بازی با تساوی به پایان برسد. جدال منصور ابراهیم‌زاده و مجید جلالی هم در اصفهان برنده نداشت و ذوب آهن و فولاد به تساوی 1-1 رضایت دادند. ذوبی‌ها با پیروزی در این دیدار می‌توانستند ‌ به کسب نایب قهرمانی امیدوارتر شوند ولی گویا قصه ناکامی‌های تیم ابراهیم‌زاده در هفته‌های پایانی تمامی ندارد و ذوب آهن 2 امتیاز حساس خانگی را از دست داد. فولاد هم می‌توانست با پیروزی در این دیدار شانس کسب سهمیه آسیا را بیشتر کند ولی به هدفش نرسید. دیاکیته مهاجم فولاد در دقیقه 40 گل اول را به ثمر رساند و گل تساوی ذوب‌آهن در دقیقه64 توسط مهدی رجب‌زاده زده شد.

رکورد مرفاوی

پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی موفق به شکست مس کرمان نشد تا صمد مرفاوی رکورد جالبی را به دست آورد و آن شکست‌ناپذیری مقابل 3تیم بزرگ ایران یعنی استقلال، پرسپولیس و سپاهان بود. مس از 6 بازی مستقیم برابر این سه تیم بزرگ 10امتیاز گرفت و هرگز شکست نخورد که این یک نتیجه مثبت برای مرفاوی محسوب می‌شود. پرسپولیس با پیروزی در این دیدار می‌توانست به یک امتیازی ذوب آهن برسد و شانس خود را برای گرفتن سهمیه آسیا بیشتر کند ولی با تساوی بدون گل متوقف شد. حالا تراکتورسازی تبریز را هم می‌توان برنده اصلی تساوی‌های این سه دیدار دانست. تبریزی‌ها درصورتی که فردا مقابل صبا به پیروزی برسند، با ذوب‌آهن یک امتیاز و با استقلال 3 امتیاز اختلاف خواهند داشت. با این حساب احتمال پیشروی تراکتور‌سازی تا رتبه‌های سوم یا حتی دوم دور از ذهن نیست.

کد خبر 133697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز