گروه اقتصادی: معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: با توجه به عدم‌تصویب قانون بودجه‌90، حقوق 2 ماه اول سال کارمندان دولت براساس آخرین حقوق در اسفند 89 پرداخت می‌شود.

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت پرداخت حقوق کارمندان دولت در 2‌ماه اول سال‌جاری گفت: چون بودجه 90 هنوز تصویب نشده، لذا حقوق فعلاً بر مبنای آخرین حقوق پرداختی به کارمندان دولت در اسفند89 به‌صورت علی‌الحساب برای 2ماه اول پرداخت می‌شود. به گزارش همشهری، پیش‌تر انتقادها از اظهارنظر مسئولان دولتی درباره میزان افزایش سطح حقوق کارمندان و کارگران باعث شده تا مجلس در استفساریه‌ای به افزایش سطح دستمزدها متناسب با نرخ تورم رای دهد اما دولت در 2 سال اخیر بر این مسئله اصرار کرده است تا میزان افزایش سطح حقوق کارمندان دولت به میزان اعتبارات مصوب بودجه صورت پذیرد.

روز گذشته معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تأکید کرد:‌ پس از اینکه بودجه 90 به‌طور کامل تصویب شد، مابه‌التفاوت پرداخت حقوق 2 ماه اول به حساب کارمندان واریز خواهد شد. انتظارها درباره میزان افزایش حقوق کارمندان دولتی در حالی طولانی‌تر می‌شود که شورای‌عالی کار در واپسین روزهای پایانی سال به افزایش 9 درصدی حداقل حقوق کارگران و افزایش 6‌درصدی سایر سطوح دستمزدی کارگران رای داده است و پیش‌بینی می‌شود که میزان افزایش سطح حقوق کارمندان کمتر از ضریب افزایش حقوق کارگران در سال 90 نباشد.

او پیش از این در جمع خبرنگاران در مورد میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 90 اعلام کرده بود، رقم دقیق افزایش حقوق براساس مصوبه هیأت دولت خواهد بود اما اعتبارات فصل یک و 6 در لایحه بودجه حدود 6 درصد افزایش دارد که البته این اعتبارات شامل 12 مورد است که یکی از این موارد مربوط به پرداختی حقوق به کارمندان دولت است. بنابراین افزایش اعتبارات این دو فصل لزوما به معنای افزایش حقوق در این حد نخواهد بود بلکه میزان دقیق آن براساس مصوبه هیأت وزیران مشخص خواهد شد.

کد خبر 131541

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز