چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

گروه اجتماعی : در حالی که رئیس کانون بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی معتقد است که بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی انتظار دارند حقوق آنها در سال‌جاری حداقل 20درصد افزایش یابد و یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز معتقد است که نرخ تورم باید مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باشد، هنوز رقم افزایش حقوق بازنشستگان مشخص نشده است.

هرچند پیش‌تر وزیر رفاه و تأمین اجتماعی اعلام کرده‌ بود، مرجع نهایی تصمیم‌گیر در افزایش سالانه حقوق بازنشستگان، از کارافتادگان و مستمری‌بگیران صندوق تأمین اجتماعی به استناد ماده96 قانون تأمین اجتماعی، هیأت‌وزیران است اما سید جواد زمانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه نرخ تورم باید مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باشد، گفت: دولت باید حقوق بازنشستگان را براساس قانون خدمات کشوری افزایش دهد.

وی به مهر گفت: طبق قانون خدمات کشوری، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان باید براساس نرخ تورم قانونی اعلام شده از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شود.به گفته وی، همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان نیز یکی دیگر از مواردی است که در قانون خدمات کشوری عنوان‌شده اما تاکنون به‌طور کامل اجرایی نشده است.

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه نرخ تورم سال گذشته10.5 درصد اعلام شد، گفت: این درحالی است که دولت حقوق بازنشستگان را فقط 6درصد افزایش داد و متأسفانه قانونی عمل نکرد. زمانی تأکید کرد: امیدواریم در سال‌جاری افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان با در نظر گرفتن موارد مندرج در قانون خدمات کشوری صورت‌گیرد.

در همین زمینه علی‌اکبر خبازها، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی در خصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی در سال‌جاری اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در نظر دارد که حقوق بازنشستگان این صندوق براساس نرخ تورم افزایش یابد.

وی افزود: بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی انتظار دارند با توجه به افزایش 6درصدی حقوق آنها در سال گذشته، برای جبران آن در سال‌جاری حقوق بازنشستگان حداقل 20درصد افزایش یابد. رئیس کانون بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی بیان داشت: بر اساس ماده 96 قانون تأمین اجتماعی میزان افزایش حقوق بازنشستگان این صندوق باید پس از تصویب هیأت مدیره در هیأت دولت مصوب شود. خبازها خاطرنشان کرد: اگر قرار است حقوق بازنشستگان به صورت یکسان افزایش یابد، باید بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی از سنواتی که به بازنشستگان لشکری و کشوری ارائه می‌شود، برخوردار شوند.

کد خبر 131650

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز