گروه اقتصادی: سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران خبر داد و اظهار کرد: سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران به مبلغ 485 هزار تومان در ماه افزایش پیدا کرده است.

به گزارش مهر، محمد مهدی مفتح افزود: سقف این مبلغ به 58 میلیون و 200 هزار ریال تغییر پیدا کرد؛ یعنی حقوق‌بگیران تا سقف درآمدی 485 هزار تومان در ماه از پرداخت مالیات معاف هستند و بیش از آن مبلغ، 10 درصد به‌عنوان مالیات پرداخت می‌کنند. به گفته او با تصویب کمیسیون تلفیق در سال‌جاری به ازای هر کیلو میوه و سبزیجات وارداتی مبلغ 500 ریال عوارض گرفته می‌شود. او همچنین تاکید کرد: به بانک مرکزی اجازه داده شده مبلغ 5 میلیارد دلار در بانک‌های عامل یا بانک‌های خارجی سپرده‌گذاری کند تا خط اعتباری برای اعطای وام به صنایع و فعالان حوزه اقتصاد راه‌اندازی شود و وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هم موظف شدند، حداقل 10میلیارد دلار برای تامین مالی سرمایه‌گذاری بخش‌های غیردولتی از خارج از کشور تامین کنند.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تصریح کرد: با تصویب مجلس به شرکت‌های وابسته و تابعه وزارت راه و ترابری، نیرو، مسکن و شهرسازی و نفت اجازه داده خواهد شد تا سقف 2 هزار میلیارد ریال برای طرح‌های خود اوراق مشارکت منتشر کنند که سود اصل و فرع آن باید توسط بانک‌های تابعه تضمین شود و همچنین شرکت‌های دولتی تابع وزارت راه و ترابری می‌توانند نسبت به انتشار 40هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با تضمین دولت اقدام کنند. او افزود: به وزارت نیرو نیز اجازه داده شد برای تکمیل طرح‌های آب‌های مرزی و مشترک تا سقف 10هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را با تضمین دولت منتشر کند.

انتقاد دولت از کاهش درآمد نفتی در بودجه 90

اما معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با گلایه از کاهش 7 هزار میلیارد تومانی درآمد نفتی در بودجه سال آینده، خواستار حل این مشکل توسط مجلس شورای اسلامی شد. به گزارش فارس، محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به کاهش 7 هزار میلیارد تومانی درآمد نفتی دولت در بودجه 90 خاطرنشان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مجلس درآمد 50 هزار میلیارد تومانی حاصل از صادرات نفت در لایحه بودجه را تصویب کردند که امیدواریم در بررسی‌هایی که در صحن علنی در این زمینه صورت خواهد گرفت، رقم پیشنهادی دولت به تصویب نهایی برسد. میرتاج‌الدینی در ادامه تاکید کرد: کاهش 7 هزار میلیارد تومانی درآمد نفتی دولت در بودجه 90 موجب می‌شود تا بسیاری از مصوبات سفرهای استانی و پروژه‌های عمرانی دچار مشکل شود.

کد خبر 131969

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز