پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور در جمع مردم کرمانشاه گفت: کرمانشاه مهد مردمانی مومن و انقلابی و نماد فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت ایران است

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد افزود: کرمانشاه دیاری پر رمز و راز از اعماق تاریخ تا امروز است و سرزمینی است که همواره کانون جوشش رحمت، فرهنگ و برکت برای ملت ایران بوده است.

رئیس جمهور گفت: کرمانشاه به لحاظ تمدنی، دیاری دیرین و پایگاه جوشش تمدن و انسانیت و از ذخایر اصلی میراث فرهنگی ایران زمین است.

آقای احمدی نژاد افزود: کرمانشاه به لحاظ طبیعی سرشار از جاذبه ها و استعدادهای کم نظیر است و به لحاظ انسانی خاستگاه مردان و زنان هوشمند ، عالم، عارف، مجاهد و با اخلاق پهلوانی و انسانی است.

رئیس جمهور اضافه کرد: دیار کرمانشاه دیار مرزهای اندیشه و شرف و ستون محکم و سد مستحکمی در صیانت از موجودیت ، استقلال و تمامیت ایران بوده است.

آقای احمدی نژاد گفت: مردم این دیار در طول تاریخ با عشق ناب و زلال به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمدبن عبدالله(ص) و اهل بیت گرامی اش همواره مامن مومنان و مجاهدان و میزبان عاشقان پیامبر و آل پیامبر بوده اند.

رئیس جمهور افزود: مردم کرمانشاه در دوره انقلاب اسلامی نیز حامی مجاهدان و انقلابیون و پیروان اصیل امام و خط امامت و ولایت بوده اند.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: در دوره دفاع مقدس زیباترین صحنه های مقاومت، ایستادگی و مردانگی، در این دیار متجلی شد و مردان و زنان انقلابی و شجاع در برابر حملات، تجاوزات و زیاده خواهی های دنیای استکبار ایستادند و آرزوی ذره ای عقب نشینی از جانب ملت و پیشرفت از ناحیه دشمن را به دل مستکبران و قلدران جهانی گذاشتند.

رئیس جمهور گفت: مردم کرمانشاه در برابر حملات بسیار و جنایت های کم نظیر دشمن ایستادند و این خطه را با اقتدار و عزت صیانت کردند.

آقای احمدی نژاد افزود: ایمان، غیرت، جوانمردی و شجاعت از امتیازات ویژه مردم استان کرمانشاه است.

دولت اسلامی باید عدالت محور باشد

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم کرمانشاه گفت: شور، نشاط، عشق، محبت و اخلاق کریمانه در استان کرمانشاه موج می زند.

محمود احمدی نژاد افزود: صلابت مردم کرمانشاه به صلابت کوهساران و پاکی و زلالی دلها و ایمان های این مردم به پاکی و زلالی چشمه ساران است.

وی گفت: دولت اسلامی باید به توحید و وحدت دعوت کند و عدالت محور باشد و مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان را در دستور کار داشته باشد.

رئیس جمهور افزود: این دولت باید آزادگی و آزادی را که ثمره توحید است ترویج و از کرامت ، حرمت و شخصیت انسان ها دفاع کند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دولت باید برادری و محبت را گسترش دهد و به فکر پیشرفت و تلاش کشور باشد گفت: این دولت باید روح امید و نشاط را در جامعه بدمد و اهل زهد ، پاکی و خدمت و توجه به مردم باشد.

رئیس جمهور افزود: دولت اسلامی باید از عزت ملت و عزت ملی در عرصه های جهانی صیانت کند و به دنبال اقامه نماز به معنای حقیقی آن باشد.

احمدی نژاد نماز را تجلی زندگی یک انسان و جامعه خواند و گفت: اگر می خواهید ویژگی ها ، روابط اجتماعی و روحیات یک ملت را بررسی کنید باید به نماز آن ملت توجه کنید.

وی با بیان اینکه نماز حلقه اتصال انسان به آسمان و حلقه سعادت ، کمال و تمرین اخلاق و کار برای خداست افزود: کار برای خداست که می ماند رشد می کند و پیشرفت و کمال بوجود می‌آورد.

رئیس جمهور گفت: کار برای خدا اصل اصالت انسان و نجات و سعادت وی است.

احمدی نژاد افزود: در نماز تمرین می‌کنیم همه کارها برای خدا باشد، و نماز نشانه تکبیر خداست.

وی گفت: خدا از همه قدرت های عالم بزرگتر است و اگر کسی فقط به همین یک جمله ایمان داشته باشد همه سعادت را تجربه خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کسی که معتقد باشد خدا از همه قدرت ها بزرگتر است برای قدرت های مادی دنیا ارزشی قائل نیست افزود: نماز تمرین بزرگ شمردن خداست.

احمدی نژاد گفت: کسی که خدا را بزرگ بشمارد بزرگ، عزیز، مقتدر ، شکست ناپذیر ، عالم ، مهربان و خلاق خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: کاری که به یاد خدا ، برای خدا و در مسیر رسیدن به خدا نباشد شکست خورده است و انسان را به شقاوت می‌رساند.

کد خبر 131699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز