پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: همه طراحی آمریکا و متحدانش برای مهار ملت ایران است، چـون اگـر ایران در عرصه‌های مختلف همچنان استوار گام بـردارد همه مسلمانان نجات پیدا خواهند کرد و جـایی برای ماندن استعمارگران باقی نمی‌ماند.

baluchestan

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نـژاد صبح امـروز در دیدار بـا معتمدان، سران طـوایف و عشایر استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اگر دشمنان تحرکاتی در منطقه‌ای برای مهار نیروی فکر و اندیشه و تمدن ایران دارند بدانند کوچکتر از آن هستند که بر اراده ملت ایران غلبه کنند.

رئیس جمهور بـه سابقه دشمنی‌های فـراوان آمریکا و کشورهای اروپائی علیه ایران اشاره کرد و گفت: علیه پیشرفت دانش ایـران بویژه انرژی هسته‌ای سر و صدا بـه پا می‌کنند و می‌خواهند ملت ایران عقب افتاده باشد چون ایران پیشرفته و سربلند باعث بیداری دیگر کشورها شده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: کشورهای سلطـه طلب، قدرت ملت ایران را در دل تاریخ شناخته‌اند و مردم استان سیستان و بلوچستان هم نقش برجسته‌ای در صیانت از هویت ایران دارد.

وی با تاکید براینکه اگر ایران زنده نمی‌شد اثری از اسلامیت و انسانیت نبود افزود: با اعتماد به شما در جهت سازندگی و امنیت حرکت خواهیم کرد.

رئیس جمهور گفت: یکی ازعوامل شکست طراحی توطئه‌های دشمنان قسم خورده اسلام وانقلاب را هوشیاری علما، ریش سفیدان و سران طوایف و توده‌های مـردم این استان عنـوان کرد و گفت: حرکـات دشمنان در جنایات تروریستی استان تحریک آمیز بود ولی هوشمندی مردم سیستان و بلوچستان به آنها تو دهنی زد.

احمدی نژاد افـزود: آنها می‌خواستند ایران را به عراق و افغانستان دیگری تبدیل کنند چون استعمارپیر از گذشته بـه آنهـا توصیه کـرده که فقر و تفرقه عامل شکست ایران است امـا با هوشیاری و اتحاد شما تمـام نقشه‌های آنها نقش بر آب است.

وی از علما، ریش سفیدان و معتمدان خواست دست در دست هم دهند و با کمک وحمایت دولت از استعدادها و امکانات استان بهترین استفاده را ببرند.

رئیس جمهور خطاب به معتمدان و سران طوایف و عشایر استان گفت: همچنان که نسل اندرنسل از این مرز و بوم حفاظت کرده‌اید امروز هم با هوشیاری تمام توطئه‌های دشمنان را همچون گذشته خنثی کنید.

چند تن از سران طوایف. ریش سفیدان و علما هم در سخنانی حمایت خود را از آرمان‌هـای انقلاب و اسلام و طرح‌های سازندگی دولت در استان اعلام کردند.

پایان سفر سوم رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور در پایان سومین سفر استانی به سیستان و بلوچستان بعد از ظهر پنجشنبه 25 فروردین زاهدان را به مقصد تهران ترک کرد.

دکتر احمدی نژاد در دو روز سفر خود به این استان، برنامه‌های متعددی از جمله سخنرانی در اجتماع مردم، شرکت در جلسه کارگروه فـرهنگ و هنر استان، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگـران، جلسه هیات دولت در زاهدان، گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان از طریق شبکه استانی هامون، دیدار با مدیران استان، دیدار با نخبگان و فرهیختگان و دیدار با سران طوایف و معتمدان داشت.

در جلسه هیئت دولت در زاهدان برای توسعه هر چه بیشتر استان 220 بند مصوب شد.

کد خبر 132345
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز