ادر لوسیانو یا همان ادینهوی برزیلی مس کرمان، از زمانی که به این تیم کرمانی آمده، توانسته حتی سرنوشت این تیم را تغییر دهد؛ چه در آن فصلی که مس خیلی قدرتمند بود و با گلزنی‌ها و پاس‌های گل او به آسیا رفت و چه در فصلی که مس با هزار و یک مشکل مالی روبه‌رو بود و اگر این بازیکن نبود، این روزها کرمانی‌ها تیمشان را در لیگ یک تشویق می‌کردند.

فوتبال - ادینهو

ادینهو اما در سومین فصل حضورش در مس برخلاف خیلی دیگر از خارجی‌های لیگ ایران همچنان یک ستاره بی‌چون و چرا است و حالا با 16 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ هم قرار دارد. جالب اینکه بیش از نیمی از تمامی گل‌هایی را که او در طول 3 فصل حضورش در مس به ثمر رسانده، از آن دسته گل‌هایی بوده است که این قابلیت را داشتند تا تیتراژ برنامه‌های ورزشی شوند. ادینهو حالا ابراز علاقه هم می‌کند که برای تیم ملی ایران بازی کند؛ البته تا حالا پیش نیامده بازیکن غیرایرانی برای تیم ملی بازی کند. ادینهو در آستانه بازی حساس فردای تیمش مقابل سپاهان که نقش تعیین‌کننده‌ای در معادلات قهرمانی دارد، در مورد شرایط مس و مسائل مختلف دیگر به سؤالات پاسخ می‌دهد.

  • در صدر جدول گلزنان با ابراهیم توره و هادی نوروزی رقابت نزدیکی داری، آیا می‌توانی در پایان فصل از آنها سبقت بگیری؟

چند هفته بود که گلزنی‌هایم متوقف شده بود و با استرس بازی می‌کردم ولی با ادامه روند، همه چیز تغییر کرد و با استرس کمتری بازی کردم، برای همین از موقعیت‌ها بهتر استفاده کردم. این اتفاق در بازی‌های آینده هم رخ می‌دهد و من امید زیادی برای آقای گلی دارم؛ هر چند دیگر بازیکنان هم به این عنوان فکر می‌کنند.

  • مثل اینکه یک مدت هم در روزنامه‌ها با توره جنگ رسانه‌ای داشتی؟

من با هیچ کس مشکلی ندارم و نمی‌دانم منظور شما چیست. من در مورد هیچ کس حرف بدی نزدم.

  • بالاخره آقای گل می‌شوی؟

نمی دانم، شاید این اتفاق بیفتد. به‌نظر من با حرف زدن نمی‌توان کاری کرد. همه چیز در زمین مشخص می‌شود.

  • در اکثر بازی‌ها هر تیمی برای مهار تو بیش از یک بازیکن را مامور می‌کند و قطعا این کار تو را سخت‌تر خواهد کرد. اینطور نیست؟

در بازی‌های قبلی هم این اتفاق افتاده بود و گاهی اوقات حتی اگر به بیرون از زمین هم بروم با من می‌آیند اما این مسئله فضا را برای بازیکنان کنار من بیشتر فراهم می‌کند. مهم پیروزی مس است؛ حالا چه من گل بزنم چه بازیکنان دیگر. اما برای آقای گلی برنامه دارم و نمی‌توانم این موضوع را پنهان کنم.

  • مــی‌گویند یکی از دلایــل محبوبیت تو در کرمان، تعصبت به مس است که 3 فصل باوجود پیشنهادهای مختلف در این تیم ماندی، در حالی‌که خیلی‌ها انتظار داشتند در ابتدای فصل به تیم دیگری بروی؟

من به زندگی در کرمان و مردمانش کاملا انس گرفته‌ام. شاید خیلی‌ها گمان کنند من به خاطر پول در کرمان مانده‌ام اما در همین فصل هم خیلی از تیم‌ها پول بیشتری می‌دادند. دلیل ماندن من در کرمان و مس اصلا مالی نبود و من به خاطر مسائل عاطفی بیشتر مس را ترجیح دادم تا مسائل مالی. الان هم از این شرایط راضی هستم و اگر همه چیز مهیا باشد، دوست دارم که باز هم در مس فوتبالم را ادامه دهم.

  • این مسائل عاطفی سبب نمی‌شود که به بازی در تیم ملی ایران هم فکر کنی؟

اگر امکاناتش را فراهم کنند و بازی من در تیم ملی منع قانونی نداشته باشد و مربی تیم ملی ایران هم من را بخواهد، کاملا برای بازی در تیم ایران آمادگی دارم. من چند سال است که در ایران زندگی می‌کنم و این کشور، وطن دوم من است و نسبت به آن احساس مسئولیت می‌کنم؛ همانطور که برای مس و کرمان این احساس را دارم.

  • ژاپنی‌ها هم چندین سال از آلکس برزیلی در تیم ملی کشورشان استفاده کردند و با او حتی به جام‌جهانی هم صعود کردند. فکر می‌کنی این اتفاق برای تو هم رخ دهد؟

در اروپا هم من دیده‌ام که مسعود اوزیل با تیم ملی آلمان روبه‌روی ترکیه- که زادگاهش بود- بازی کرد. از این موارد زیاد در دنیا اتفاق افتاده و دیگر این تمایل یک کشور است که از بازیکن کشور دیگر در تیم ملی‌‌اش استفاده کند. من فکر می‌کنم می‌توانم در تیم ملی ایران مفید باشم و به موفقیت‌های این تیم کمک کنم. البته برای این اتفاق و ایرانی شدن من فقط نظر سرمربی شرط نیست و خیلی جریان‌ها از جمله کارشناسان فوتبال و روزنامه‌ها باید برای این اتفاق نظر مساعد داشته باشند تا من پیراهن تیم ملی ایران را بپوشم. من هیچگاه در تیم ملی برزیل بازی نکرده‌ام برای همین می‌توانم در ایران به تیم ملی دعوت شوم.

  • چرا مس در بازی‌های اخیر افت کرده است؟

ما دچار بدشانسی شده‌ایم و خیلی از مسائل دست به دست هم داده تا افت کنیم. اگر همان روند را ادامه می‌دادیم الان یا اول بودیم یا دوم ولی متأسفانه همه چیز تغییر کرد. البته ما نباید تا آخرین هفته دست از تلاش برداریم.

  • قبول داری شانس کمی برای گرفتن سهمیه آسیا دارید؟

هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست و اگر سپاهان را ببریم، شرایط عوض خواهد شد. ما به پیروزی در این بازی خانگی نیاز مبرمی داریم و امیدوارم 3 امتیاز را بگیریم. این موضوع روحیه تیم ما را برای بازی‌های آینده بهتر خواهد کرد.

  • آیا شکست دادن سپاهان سخت نیست؟

من به این تیم احترام می‌گذارم اما مس از لحاظ فنی هیچ‌چیز کمتر از سپاهان ندارد. ما در این بازی میزبان هستیم و باید از حمایت تماشاگران خود بهره ببریم. هر چند حریف ما در این هفته‌ها نتایج خوبی گرفته ولی نمی‌گذاریم سپاهان در کرمان امتیاز بگیرد. ما این بازی را می‌بریم.

  • قول گلزنی می‌دهی؟

خیلی دوست دارم گل بزنم تا هم مس برنده شود و هم شرایط من در جدول گلزنان بهبود پیدا کند. امسال هر طور که شده دوست دارم آقای گل شوم ولی باز هم می‌گویم که موفقیت مس از همه چیز مهم‌تر است.

  • حدس می‌زنی چه تیمی امسال قهرمان لیگ برتر شود؟

پیش‌بینی سخت است ولی با اتفاقاتی که در این دو هفته افتاد، به‌نظرم شانس سپاهان خیلی زیاد شد. اگر اتفاق خاصی نیفتد سپاهان قهرمان می‌شود ولی ذوب‌آهن و استقلال هم می‌توانند شانس داشته باشند.

  • راست است که می‌گویند از حالا با چند تیم در حال مذاکره هستی؟

شاید بعضی تیم‌ها مرا بخواهند ولی من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و تا پایان لیگ با هیچ باشگاهی صحبت نخواهم کرد. در ضمن اولویت من ماندن در مس کرمان است و همانطور که گفتم اینجا راحت هستم. حالا باید ببینم شرایط در پایان فصل چگونه خواهد بود.

کد خبر 131773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز