گروه شهری: رئیس شورای‌عالی استان‌ها با بیان اینکه در بعضی از شوراها شاهد اتفاقاتی بودیم که بسیار زجرآور و دردآور بود گفت:

یکی از شوراهای بزرگ به‌دلیل اینکه اعضای آن نتوانستند از منیت‌های قومی، قبیله‌ای و فردی پایین بیایند و شهردار انتخاب کنند در آستانه انحلال است.مهدی چمران، پنجشنبه گذشته در چهل و سومین اجلاس علنی شورای‌عالی استان‌ها که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز نخستین جلسه شورای‌عالی استان‌ها در سال 1390 است. امیدواریم که سال جدید و فرا رسیدن بهار جدید بهار دل‌ها و قلب‌ها باشد و نور و روشنی را بر قلب همه ما بتاباند و با روحیه جدید به همه وظایف خود بپردازیم. وی ادامه داد: امیدواریم در سال نو همه ملت و مردم، پیروزی کامل داشته باشند و تمام ملت‌های اسلامی به پیروزی برسند و حاکمان ظالمشان سرنگون شوند. وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید به‌عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اضافه کرد:

ایشان توضیحاتی کامل و مبسوط را در نخستین روز عید در مشهد مقدس بیان داشتند و مسیر حرکت مان را در سال‌جاری به روشنی نشان دادند. ایشان ابراز‌داشتند جهاد اقتصادی تنها یک صرفه‌جویی نیست بلکه حرکت و جنبشی جهادی در مقابل دشمنان است که باید با این حرکت، موانع را از سرراه برداریم و ایران را به نقطه و جایگاه واقعی آن برسانیم. چمران با اشاره به اینکه برای جهاد اقتصادی در شوراها نیز باید کاری بکنیم، گفت: البته این حرکت نباید یک حرکت فرمایشی باشد بلکه باید یک حرکت جهادگونه باشد و باید برنامه‌ای برای همه شوراها در این خصوص تهیه کنیم.

رئیس شورای‌عالی استان‌ها در ادامه با بیان اینکه در بعضی از شوراها شاهد حرکت‌ها و اتفاقاتی بودیم که برای ما بسیار زجرآور و دردآور بود، گفت: یکی از شوراهای بزرگ ما در آستانه انحلال است، اعضای آن نتوانستند از منیت‌های قومی، قبیله‌ای و فردی پایین بیایند و خود را حفظ کنند و شهردار خود را انتخاب کنند و کنار هم بنشینند و شورای این شهر که ساکنانش بیش از یک میلیون نفر هستند در معرض انحلال قرار دارد. وی افزود: ما باید قدر و منزلت و جایگاه خود را بشناسیم و برای خدمتگزاری آمده‌ایم. همه از یک ملت هستیم و همه ایرانی هستیم. اگر قرار باشد از هم جدا شویم، این همان چیزی است که آمریکا می‌خواهد بر‌سر مسلمانان بیاورد. چمران تصریح کرد: نخستین تلاش و سعی ما در شوراها باید این باشد که وظیفه واقعی و میهنی خود را بشناسیم.

وی همچنین به چاپ کتاب‌های نفیس گزارش عملکرد ازسوی برخی از شهرداری‌ها و شوراهای شهر اشاره کرد و گفت: دادن عملکرد، بسیار خوب است اما نه با این هزینه‌های گزاف، بعد بگویند بودجه نداریم که حقوق کارگرانمان را پرداخت کنیم. وی متذکر شد: حتماً برای فردفرد آنها نامه خواهم نوشت، اگر این هزینه‌ها را حتی خرج آسفالت یک خیابان می‌کردیم، خدا، مردم، شوراها و شورای‌عالی استان‌ها هم خشنودتر می‌شدند. برگزاری برخی از افتتاح‌ها، جشن‌ها، همایش‌ها و غیره که شاید برخی از آنها تبلیغاتی باشد، که ان‌شاءالله اینگونه نباشد، به اندازه معقول، منطقی است و حتماً باید نتیجه‌ای داشته باشد.

 

کد خبر 132393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز