همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اوباما که تکرار سخنان بی پایه و اساس کلینتون مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی سوریه است این اظهارات را مردود دانسته و بار دیگر حاکمان کاخ سفید را به تامل در اظهاراتشان دعوت کرد.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان طرح اینگونه ادعاها و اتهامات را ادامه جنگ روانی و رسانه‌ای دانست که طی سالهای اخیر از سوی آمریکا علیه کشورمان و با هدف فرافکنی و انحراف افکار عمومی منطقه و جهان از حمایت های رژیم سلطه طلب و مداخله جوی آمریکا از رژیم های وابسته در منطقه ادامه داشته است.

وی افزود: سوابق دخالتهای آمریکا در امور داخلی کشورها ، حضور نظامی و نهایتا اشغال کشورها کاملا آشکار بوده و اکنون نیز خون مردم آزادیخواه و استقلال طلب بحرین ، یمن ، عراق ، افغانستان و ... با تجهیزات ساخت آمریکا به زمین ریخته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهمانپرست در ادامه تصریح کرد: مردم منطقه هرگز حمایت های یکجانبه کاخ سفید از رژیم نامشروع صهیونیستی ، اشغالگری و جنایتهای آن رژیم طی شش دهه گذشته علیه مردم مظلوم فلسطین ، لبنان و ... و همچنین حمایت از دیکتاتورهای مصر و تونس تا آخرین لحظات، سکوت و حمایت از کشتار مردم مظلوم و بی دفاع بحرین را که نمونه های بارزی از این دوگانگی و نفاق در سیاستهای آمریکا نسبت به مردم منطقه است ، فراموش نخواهند کرد و فریب بازیهای رسانه ای کاخ سفید را نخواهند خورد.

مهمانپرست عازم کوبا شد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز برای دیدار با مقامات وزارت امور خارجه کوبا در راس هیئتی رسانه ای عازم هاوانا شد.

رامین مهمانپرست در این سفر یک هفته ای علاوه بر دیدار با همتای کوبایی اش با برخی دیگر از مقامات این کشور و نیز مسئولان رسانه ای کوبا دیدار خواهد کرد.

مهمانپرست را در این سفر هیئتی 4 نفره از رسانه های کشور همراهی می کنند.

این سفر در راستای توسعه مناسبات رسانه ای بین دو کشور است.

 

کد خبر 133464
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز