سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشک اسپانیایی فیدل کاسترو اظهارات خویش مبنی بر این که رهبر کوبا از یک بیماری جدی رنج می‌برد را تکذیب کرد.

دکتر لوییس گارسیا سابریدو که ماه دسامبر 2006 کاسترو را مورد معالجه قرار داده بود، روز سه شنبه 16 ژانویه(26 دی) در مصاحبه‌ای با سی.ان.ان گفت: او منبع مورد استناد خبر روزنامه ال پاییس درباره وضعیت جسمانی کاسترو نیست.

دکتر سابریدو رییس بخش جراحی بیمارستان دولتی مارانیون گفت:هر بیانیه‌ای که مستقیماً از طرف پزشکان کاسترو صادر نشده باشد، فاقد اساس و مبنای مستند است.

سابریدو مجدداً بر سخنان خود در ماه گذشته درباره وضعیت کاسترو مبنی بر این که وی سرطان ندارد تاکید کرد.

رییس بخش جراحی بیمارستان مارانیون در 26 دسامبر سال 2006 پس از انجام معاینات پزشکی برکاسترو گفته بود: با توجه به معالجات انجام شده کاسترو در شرایط بسیار مساعدی به سر می‌برد.

این اظهارات در حالی از سوی سابریدو بیان می‌شوند که روزنامه ال پاییس طی گزارشی به نقل از دو منبع از بیمارستان مارانیون، همان بیمارستان محل کار دکتر سابریدو ، وضعیت جسمانی فیدل کاسترو را پس از انجام سه عمل جراحی ناموفق وخیم توصیف کرده بود.

سابریدو زمانی که سی.ان.ان از وی درباره گزارش ال پاییس پرسید، گفت: از انتشار چنین گزارشی بی خبر بودم.او پس از آنکه سی.ان.ان نسخه‌ای از این گزارش را برایش فرستاد  نیز گفت: هر گونه بیانیه و یا گزارشی که به طور مستقیم به نظر پزشکان کاسترو استناد نکند، فاقد مبنا و اساس است.

کد خبر 13491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز