مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

10 قهرمان پارالمپیکی و اعضای تیم‌های ملی والیبال، فوتبال، وزنه‌برداری و دوومیدانی با حضور در مجتمع ورزشی- فرهنگی معلولان و جانبازان تهران، این مجموعه ورزشی را در قاره آسیا بی‌نظیر دانستند.

پروژه شهری - معلولان

به گزارش همشهری، روز پنجشنبه مجتمع آماده بهره‌برداری معلولان و جانبازان تهران در منطقه 20 میزبان قهرمانان پار المپیکی کشور بود. اعضای تیم‌های ملی کشور ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این مجتمع اعلام کردند: این مجتمع به‌دلیل بهره‌مندی از امکانات ویژه معلولان و جانبازان و داشتن سالن‌های مختلف ورزشی در قاره آسیا بی‌نظیر است. علی حسینی، عضو تیم ملی وزنه‌برداری و نایب قهرمان 3 دوره پارالمپیک گفت:حتی در کشور چین نیز که در سال‌های اخیر شاهد رشد فزاینده مجموعه‌های ورزشی هستیم، چنین مجموعه‌ای با این امکانات وجود ندارد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های شهرداری در زمینه گسترش فضاهای فرهنگی جانبازان و معلولان گفت: در روزهایی که کم‌کاری نهادهای متولی این قشر را نگران کرده، شهرداری تهران توانسته اقدام ارزنده‌ای برای این قشر از افراد جامعه انجام دهد. علی صادق‌زاده، عضو تیم ملی وزنه‌برداری کشور و قهرمان 3 دوره از مسابقات پارالمپیک نیز با حضور در این مجتمع گفت: وجود چنین مجتمعی علاوه بر اینکه برای ورزشکاران عرصه قهرمانی می‌تواند دارای اهمیت باشد، برای تمامی جانبازان و معلولان نیز فضایی مناسب برای ورزش و تفریح فراهم می‌کند. علی محمد یاری، عضو تیم ملی دوومیدانی و دارنده مدال طلای پرتاب دیسک جهان نیز ضمن تقدیر از فعالیت شهرداری گفت: ایجاد چنین فضاهایی باعث دلگرمی بیشتر جانبازان و معلولان می‌شود و بیش از پیش این قشر را که به لحاظ روانی نیاز به توجه بیشتری دارند، امیدوارتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران نیز با حضور در جمع مدال‌آوران پارالمپیک گفت: این مجتمع متعلق به همه جانبازان و معلولان کشور است و با تدابیر شهرداری محترم همه معلولان و جانبازان کشور می‌توانند از این فضا استفاده کنند.اکبر تشکری‌نیا با اعلام شروع فاز دوم این مجتمع همزمان با بهره‌برداری از فاز اول، افزود: شهردار محترم بارها گفته است که دین بزرگی به جانبازان دارد و توصیه و حمایت وی برای ساخت چنین مجتمعی به نوعی ادای دینی است به این گروه از عزیزان که خود را وقف جهاد و پاسداری از این کشور کردند.

تشکری‌نیا در پاسخ به سؤالی پیرامون بهره‌برداری از این مجتمع گفت: همانطور که ملاحضه می‌کنید، این مجتمع، آماده بهره‌برداری است. امیدوارم این مجتمع همراه با فاز دوم آن تا 13 رجب همزمان با ولادت باسعادت امیر مومنان در 26 خرداد‌ماه به بهره‌برداری کامل برسد. به گفته تشکری‌نیا، فاز دوم مجتمع شامل فضایی اقامتگاهی بالغ بر 35 هزار متر مربع آغاز شده و ساخت آلاچیق‌هایی به‌عنوان تفرجگاه و اقامتگاه ویژه معلولان و جانبازان در آن پیش‌بینی شده است تا معلولان و خانواده‌های آنها بتوانند بخشی از اوقات فراغت خود را در این محل در کنار خانواده بگذرانند. ضمن اینکه اقامتگاه موقتی برای افرادی که از شهرهای دیگر برای استفاده از این مجموعه مراجعه می‌کنند، فراهم شود.

کد خبر 135479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز