رضا محمدی با اشاره به وضعیت نظافت شهری از کاهش زباله گردی در تهران خبر داد.

زباله

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان پسماند در نشست خبری که صبح امروز در محل ساختمان شهرداری تهران برگزار شد با اشاره به نهضت تنظیف شهر اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر حدود ۴ ماه است که قراردادها با پیمانکاران تغییر کرده و سبب ارتقا نظافت شهری شده است. در محتوای قراردادها تغییراتی ایجاد شده تا نظارت پذیری افزایش پیدا کند.

مدیر عامل سازمان پسماند با بیان اینکه پیمانکاران حق ندارند از اتباع غیرمجاز و کودکان استفاده کند، گفت: جمع آوری زباله خشک هم بر عهده پیمانکار است و ده درصد زباله خشک در آرادکوه تفکیک می شود و می توانیم ادعا کنیم که در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ درصد زباله گردی در تهران کاهش پیدا کرده است. اگر پیمانکاری کودکی را به عنوان پاکبان استفاده کند به شدت برخورد می کنیم و خلاف قانون است.

او ادامه داد: آمارها نشان می داد قبلا حدود ۶ هزار زباله گرد در تهران داشتیم که با اجرای طرح هایی از جمله تغییر در قراردادها، طرح نوماند و… تعداد زباله گردها به حدود هزار نفر رسیده است. ۵ هزار نفر از این چرخه حذف شده اند.

محمدی بیان کرد: تنها اتباع مجاز می توانند در حوزه پسماند فعالیت کنند.

او بیان کرد: حدود ۷۴۰ گرم در روز هر تهرانی زباله تولید می کند و حداقل ۳۰ درصد زباله تهران زباله خشک است و حداکثر می توانیم ۱۵ درصد را جدا کرد که ۱۵۰۰ تن زباله خشک می توان در روز احصا کرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس وزن زباله از پیمانکار زباله خشک خریداری می شود، بیان کرد: این اقدام سبب شده که ده درصد زباله در تهران بیش از گذشته جمع آوری می شود و پیمانکاران زباله های داخل نهر را هم با دقت جمع می کنند.

مدیرعامل سازمان پسماند به مشارکت مردم برای قراردادن زباله ها در ساعت ۲۱ هر شب در مخازن تاکید کرد. او در ادامه گفت: نگاه ما در خدمات شهری صرفه جویی در قراردادها نیست و بنا نداریم درآمدی از این حوزه داشته باشیم. رقم قراردادها را افزایش و حقوق پاکبانان را افزایش دادیم.

مدیرعامل سازمان پسماند با اشاره به جذب زباله گردان افزود: صد نفر از کولی کتفی هایی که در سطح شهر تاکنون فعالیت داشتند به عنوان پاکبان با حقوق حداقل ۱۲ میلیون تومان تاکنون جذب شده اند

او حقوق پاکبانان را بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان اعلام کرد.

محمدی عنوان کرد: هر گونه خرید و فروش زباله های شهری جرم است و ضایعات فروشی هایی که زباله های شهری را خریداری کنند پلمب می شوند. حدود ۸۰ گاراژ طبق دستور قضایی پلمب شده است وماشین های زباله هم در خروجی بزرگراه ها حضور دارند و ماشین های غیرمجاز را توقیف می کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند عنوان کرد که عده ای نمی خواهند طرح نوماند به سرانجام برسد چرا که درآمدهایشان کاهش پیدا کرده است.مافیای زباله از هر زباله گرد ۳۰ میلیون تومان سود می برد و در کل ۱۸۰ میلیارد تومان و دو هزار و پانصد میلیارد تومان مافیای زباله در سال از زباله گردان سود می برند.

کد خبر 851117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    طلای کثیف