گروه حوادث: افشای راز گم شدن نمونه تست دی‌ان‌ای آنتونی اوسول - قاتل سریالی اوهایو - پلیس و بازپرس جنایی اوهایو را به دردسر انداخت. ادعا می‌شود اگر این نمونه گم نشده بود راز جنایت‌های سریالی این مرد سیاهپوست به سرعت فاش شده بود.

متهم

ماجرای جنایت‌های سریالی اوسول در سال 2009 و هنگامی فاش شد که پلیس جنایی اوهایو در جریان ناپدید شدن مرموز زنان سیاهپوست قرار گرفت.درحالی‌که پلیس گزارش ناپدید شدن 5 زن را دریافت کرده بود، یک زن میانسال به اداره پلیس رفت و به ماموران گفت که مرد سیاهپوستی وی را ربوده و به زور مورد آزار و اذیت قرار داده اما هنگامی که قصد کشتن وی را داشته او موفق به فرار شده است.
با این گزارش و با توجه به آزمایش‌های دی‌ان‌ای که از این زن صورت گرفت، نخستین سرنخ در اختیار پلیس قرار گرفت. با به دست آمدن نمونه دی‌ان‌ای، پلیس به بررسی بانک دی‌ان‌ای متهمان پرداخت اما دی‌ان‌ای این متهم با هیچکدام از متهمانی که سوابق دی‌ان‌ای آنها در این مرکز ثبت شده بود، تطابق نداشت.

درحالی‌که در این مرحله نیز تمام تلاش‌های پلیسی بی‌نتیجه مانده بود، تحقیقات بر بررسی راه‌های دیگری برای به دام انداختن این تبهکار زیرک معطوف شد اما تا اواسط سال 2010 هیچ سرنخ دیگری از متهم به‌دست نیامد تا اینکه در این زمان جوان سیاهپوستی در جریان یک درگیری دستگیر شد و به زندان افتاد. در آنجا با آزمایش دی‌ان‌ای، مشخص شد که دی‌ان‌ای وی با دی‌ان‌ای تبهکاری که زن جوان را مورد آزار قرار داده بود تطابق دارد بنابراین، این مرد تحت بازجویی قرار گرفت اما مشخص شد که وی در این ماجرا بیگناه است اما در این مرحله بازپرس پرونده به نتایجی دست پیدا کرد که نشان می‌داد پدر این جوان به نام آنتونی اوسول یکی از تبهکاران پرونده‌های آزار و اذیت جنسی است و پیش از این هم به‌اتهام آزار و اذیت یک زن در سال 1989 دستگیر شده بود. در آن زمان وی به 15 سال حبس محکوم شده بود که در سال 2005 بعد از گذراندن دوره محکومیت خود از زندان‌آزاد شده بود اما نکته عجیب این بود که با وجود زندانی شدن این تبهکار، هیچ سابقه دی‌ان‌ای از وی در بانک دی‌ان‌ای پلیس وجود نداشت.

این مرد سیاهپوست تحت بازجویی قرار گرفت و وقتی شواهدی به دست آمد که نشان می‌داد وی در ناپدید شدن سایر زنان نیز دخالت داشته است و همگی مقتولان وی را می‌شناخته‌اند، خانه او تحت بازرسی قرار گرفت و در این مرحله بود که ماموران اجساد 4 زن را که در نقاط مختلف خانه این مرد دفن شده بودند پیدا کردند. در ادامه تحقیقات ماموران پلیس جنایی اوهایو اجساد 7 زن دیگر را نیز در اطراف خانه این مرد از زیر خاک بیرون کشیدند و به این ترتیب مرد تبهکار راهی زندان شد تا به اتهام قتل 11 زن و آزار و اذیت چند زن دیگر تحت محاکمه قرار گیرد.

نامه‌ای که گم شد

درحالی‌که قرار است هفته آینده این تبهکار زنجیره‌ای محاکمه شود، انتشار خبری در یکی از روزنامه‌های اوهایو جنجال گسترده‌ای را به پا کرده است. به گزارش این روزنامه، نتیجه نمونه آزمایش دی‌ان‌ای این مرد تبهکار در سال 2004 گم شده بود و به این ترتیب سوابق وی در بانک دی‌ان‌ای متهمان ثبت نشده بود، درحالی‌که اگر این اتفاق نیفتاده بود ماموران پلیس بعد از شکایت زنی که از دست متهم فرار کرده بود، می‌توانستند به سرعت این مرد تبهکار را شناسایی کرده و دستگیر کنند و به این ترتیب از آنجا که نخستین شاکی زنده، بعد از ناپدید شدن پنجمین زن شکایت کرده بود، احتمالا با دستگیری این متهم 6 زن دیگر قربانی نمی‌شدند.

سخنگوی پلیس اوهایو می‌گوید: بررسی‌های ما نشان داده است که مسئولان پلیس ایالتی هرگز به نتیجه این آزمایش‌ها که می‌توانست مهم‌ترین سرنخ برای به دام انداختن این مرد تبهکار باشد دست پیدا نکردند؛ چراکه نمونه دی‌ان‌ای این تبهکار به نشانی یک آزمایشگاه خصوصی در ویرجینیا ارسال شده بود اما هرگز نتایج آن به بانک دی‌ان‌ای ارسال نشده و این نمونه گم شده بود. او ادامه می‌دهد: ما هنوز نمی‌دانیم که این نمونه در اداره پست گم شده است یا در آزمایشگاه.

کد خبر 135727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز