گروه شهری: پس از گذشت 77روز از حضور رهبر معظم انقلاب در محل بوستان ولایت و فعالیت شبانه روزی بیش از 2 هزار نفر در پروژه بوستان، فاز اول این مجموعه امروز با حضور مسئولان لشکری و کشوری و مسئولان ارشد شهرداری تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

بوستان ولایت

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: پیشرفت فیزیکی فاز اول بوستان ولایت که شامل 67‌هکتار است به اتمام رسیده و هم‌اکنون در حال اقدامات تمیز کاری و مراحل آمادگی نهایی برای مراسم افتتاح این بوستان هستیم. سید محمد هادی ایازی با اشاره به افتتاح فاز اول بوستان ولایت در بعدازظهر امروز و همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) و همچنین سالروز آزاد‌سازی‌ خرمشهر گفت: از 17اسفند سال گذشته و با حضور مقام معظم رهبری در بوستان ولایت و غرس نهال توسط ایشان، کار عملیاتی احداث فاز اول بوستان آغاز شد و امروز شاهدیم که با اهتمام شهرداری هم‌اکنون به جز ایجاد فضای سبز 34‌هکتار از این مجموعه نیز به فضای اجتماعی، فرهنگی و ابنیه تبدیل شده که بنا بر قول شهردار تهران، امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: رینگ پیرامون بوستان ولایت به طول 7کیلومتر در ضلع شمالی و جنوبی به‌طور کامل آماده بهره‌برداری است و چند مجموعه داخل این رینگ شامل بخش‌های ورزشی، سالن سینما و میدان بازی و همچنین در فاز یک بوستان، مجموعه شهر بازی با4 هزار متر مربع فضای مسقف، شهر ورزش با 40‌هکتار مساحت و شهر بانو به وسعت 70 هزار متر مربع دارای بخش فرهنگ و هنر، ورزش و سبک زندگی، امروز افتتاح می‌شود. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: مرمت و تبدیل 10 آشیانه به جا مانده از فرودگاه قلعه‌مرغی به موزه تهران و راه‌اندازی شهر کودکان در زمینی به مساحت 15 هکتار از اقدامات دیگری است که در فاز بعدی این بوستان اجرایی می‌شود.

فاز دوم بوستان در دست مطالعه

از سوی دیگر هیربد معصومی معاون معماری وشهرسازی شهردار تهران نیز گفت: فاز یک بوستان ولایت در حالی در 2ماه به بهره‌برداری می‌رسد که حداقل بایستی این اقدام ظرف مدت یکسال انجام می‌شد. وی با بیان اینکه این پایان کار نیست، افزود: در فاز اول تنها حدود 70هکتار از 291هکتار به فضای سبز اختصاص یافته و برای 220 هکتار باقیمانده برنامه‌های ویژه‌ای در مقیاس جهانی در دست تهیه است که ان‌شاءالله جهانی شدن تهران را تسهیل می‌بخشد. او در رابطه با برنامه‌های آتی توسعه بوستان ولایت بیان داشت: معاونت شهرسازی و معماری اکنون درمرحله انتخاب مشاور است تا بتوانیم راهبردهای استفاده از این زمین شهری را مشخص کنیم و آن را در قالب طرح در شورای اسلامی شهر به تصویب برسانیم و براساس این راهبردها طرح موضعی آن منطقه تهیه خواهد شد و تا اردیبهشت 91 مطالعات به اتمام خواهد رسید و برای تصویب به مراجع مربوطه ارسال خواهد شد. معاون شهردار تهران تاکید کرد: قراراست این مکان تبدیل به یک محله پایدار، استاندارد، هوشمند و به یک محله با سوخت پاک تبدیل شود. همچنین قرار است به واسطه توسعه فناوری اطلاعات، بوستان ولایت به فضایی بی‌نظیر و بی‌بدیل تبدیل شود.

نصب 35 سردیس شهید

همزمان با بهره‌برداری از بوستان ولایت، 35‌سردیس سرداران شهید دفاع مقدس در این بوستان به نمایش درآمده و در این مکان نصب خواهد شد. سید مجتبی موسوی، مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» اعلام کرد: 8 سردیس از این آثار، در نخستین دوره سمپوزیوم سرداران شهید دفاع مقدس طراحی، اجرا و تبدیل به‌ برنز شده است که در بوستان ولایت مقابل مجموعه شهدای خانی‌‌آباد به‌نمایش در آمده است.

آزمایش اولیه شهربازی

از سوی دیگر با تکمیل نصب وسایل بازی شهر بازی بوستان ولایت (قلعه شادی) مراحل تست و ارزیابی نهایی تمامی این وسایل با حضور کارشناسان به‌انجام رسید. پیش از این هر یک از وسایل به‌طور جداگانه مورد آزمایش قرار گرفته بود. همچنین وسایل بازی این بوستان روز گذشته به‌صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا همزمان با گشایش بوستان ولایت، با رعایت نکات ایمنی و استانداردهای لازم بدون هیچ‌گونه مشکلی در اختیار شهروندان تهرانی قرار گیرد.براساس این گزارش، وسایل بازی این بوستان، با استانداردهای روز اروپا منطبق است.

بهره‌برداری آزمایشی از سینما

روز گذشته نیز سینما بوستان ولایت با حضور جمعی از خبرنگاران و مسئولان شهری و دست اندرکاران ساخت مجموعه بوستان ولایت به‌طور آزمایشی افتتاح شد. این سینما مساحتی حدود 1500‌مترمربع دارد که دارای یک سالن نمایش فیلم و تئاتر با ظرفیت 356‌نفر است. این مجموعه دارای فضاهای نمایشگاهی، رستوران، کافی‌شاپ و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی است. همچنین این سینما مجهز به سیستم پخش دالبی دیجیتال است. سن سینما نیز امکان برگزاری همایش‌ها، میزگردها و کنسرت موسیقی را با گنجایش محدود دارد. همه امکانات درون سالن سینما نیز خود اطفا و ضدحریق است

کد خبر 135836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز