مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

حمزه شکیب*: در حال حاضر مدیریت شهری در گوشه و کنار شهر تلاش خود را انجام می‌دهد و البته عملکرد آن هم قابل قبول است.

حمزه شکیب


می‌بینیم که در برخی زمینه‌ها به خصوص توسعه فضاهای سبز کارهای خوبی انجام شده اما در برخی موارد نیز مانند بافت‌های فرسوده یا رعایت ضوابط شهرسازی نیاز به بازنگری در روند فعالیت‌ها داریم. اما فکر می‌کنم که یکی از پروژه‌هایی که به صورت خیلی خوب در شهر تهران انجام شد همین بوستان ولایت است که از آن می‌توان به‌عنوان یک نمونه کاری موفق یاد کرد. در حقیقت با این کار نشان دادیم که می‌توان یک کار را به خوبی انجام داد، به شرط اینکه اراده لازم برای انجام کار خوب و نیز مدیریت قوی و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد. ضمن اینکه با این کار در زمان و هزینه‌ها نیز می‌توان صرفه‌جویی کرد و پروژه‌ای مانند بوستان ولایت را احداث کرد.

در حال حاضر دو سوم محدوده بوستان ولایت به فضای سبز اختصاص پیدا کرده است و امیدواریم برنامه‌‌ریزی برای یک‌سوم دیگر این بوستان نیز به نحوی باشد که در آینده بتوان این بوستان را به‌عنوان ریه تنفسی پایتخت معرفی کرد. غیر از این باید با استفاده از این بوستان فاصله شمال و جنوب شهر را کم کرده و از درآمد‌زایی کاذبی که این بوستان می‌تواند برای شهر داشته باشد، اجتناب کنیم چراکه این بوستان برای سلامتی مردم شهر و نیز شهروندان جنوب شهر فرصتی مغتنم است که شاید دیگر برای شهر پیش نیاید.

اما درباره مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان هم می‌توان گفت که این پروژه در کنار بوستان ولایت جزو پروژه‌های موفق شهرداری بوده‌ و درباره پروژه‌های دیگری هم که هنوز اجرایی نشده‌اند می‌توان با اعمال یک مدیریت صحیح از توان و ظرفیت آنها به خوبی استفاده کرد.

درباره کاهش فاصله شمال و جنوب شهر هم باید عرض کنم که به‌نظر می‌رسد هنوز موفقیت لازم را کسب نکرده‌ایم.
این مورد را در بودجه‌های عمرانی در نظر گرفته شده برای شمال و جنوب شهر می‌توانیم ببینیم. البته پروژه‌هایی مانند بوستان ولایت می‌تواند خیلی در این امر به ما کمک کند؛ یعنی زمانی که شهروندی از شمال شهر با خانواده خود به بوستان ولایت مراجعه کند می‌توانیم بگوییم که تا حدودی به هدف خود در کاهش فاصله شمال و جنوب شهر رسیده‌ایم.

* رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران

کد خبر 135849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز