همشهری‌آنلاین: رییس کل سازمان نظام پرستاری گفت: با استخدام پرستاران و کاهش ساعت کار آنان، حقوق و دریافتی ماهانه این افراد کاهش نمی‌‌یابد.

nurse

غضنفر میرزابیگی، در حاشیه نخستین جلسه سومین دوره شورای عالی نظام پرستاری، در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: روند استخدامی 23 هزار نفر از کارکنان پزشکی که حدود 18 هزار نفر از آنان پرستار هستند، از ماه پیش آغاز شده است و استخدام این پرستاران تا دو ماه دیگر کامل می‌شود.

وی افزود: استخدام پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، منجر به کاهش ساعت کار آنان به میزان هشت ساعت در هفته می‌شود.

رییس کل سازمان نظام پرستاری گفت: این تغییر ساعت موجب کم شدن حقوق نمی‌شود، زیرا در واقع ارزش ساعت کار آنان افزایش می‌یابد، به گونه‌ای که ساعت کار پرستاران در شب و ایام تعطیل یک و نیم برابر محاسبه خواهد شد.

more  آشنایی با نشانه‌های استرس پرستاری

میرزابیگی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را نیز در صورت اجرا، روشی موثر در افزایش درآمد پرستاران اعلام کرد و گفت: این قانون با وجود آنکه سه سال پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اما از آنجا که نوپاست و تاکنون قانونی به این شکل به شورای عالی بیمه نرسیده ، اجرا و تصمیم گیری در باره آن با چالش‌هایی مواجه است.

وی برگزاری انتخابات نظام پرستاری و مشخص نبودن مسئولیت‌ها را عامل تاخیر چند ماه گذشته در پیگیری قوانین و خواسته‌های پرستاران دانست و گفت: از امروز و با برگزاری نخستین جلسه دوره جدید سازمان نظام پرستاری، پیگیری‌ها دوباره با جدیت آغاز می‌شود.

رییس کل سازمان نظام پرستاری ابراز امیدورای کرد، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز در سال 1390 به اجرا در آید و پرستاران بتوانند با یک شیفت کار در شبانه روز در رفاه زندگی کنند

کد خبر 137198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز