همشهری آنلاین: با پایان یافتن طرح ملی نهضت قرآن‌آموزی، نهادها و سازمان‌های متولی امر آموزش قرآن کریم از جمله سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه طرح‌های آموزشی خود، اجرای طرح «آموزش‌های عمومی قرآن» را از امسال آغاز می‌کنند.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، بر اساس برنامه سوم و چهارم توسعه، به منظور آموزش همگانی قرآن کریم، سازمان تبلیغات اسلامی موظف بود در سطح کشور و نقاط محروم نسبت به فراخوان و آموزش قرآن تحت عنوان طرح نهضت قرآن‌آموزی اقدام کند.

در این راستا ضمن اولویت بخشیدن به جوانان و نوجوانان، این سازمان مجاز شد تا در هر یک از مراکز استان‌ها نسبت به تأسیس و حمایت مرکز تربیت معلم و مبلغ قرآن اقدام کند. آیین‌نامه اجرایی این بند با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه و در سال اول برنامه سوم توسعه به تصویب هیئت وزیران رسید و در برنامه چهارم نیز ادامه یافت.

این طرح به عنوان یک طرح ملی، اعتبارات خاص خود را جذب کرد و با همکاری و تعامل سازمان‌ها در سراسر کشور گسترش یافت.

به گفته مهدی نادی، رئیس دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران، امسال این طرح به پایان کار خود رسیده است، اما با توجه به رسالت این سازمان، برنامه‌های آموزش قرآن در کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: طرحی با عنوان «آموزش‌های عمومی قرآن» از امسال آغاز خواهد شد که اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال برای اجرای آن در نیمه اول سال جاری اختصاص داده شده است و سازمان آماده است تا برگزاری 400 کلاس آموزش قرآن در سطح روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم را به مجموعه‌‌ها و مؤسسات تحت پوشش خود ابلاغ کند.

رئیس دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اهتمام مؤسسات برای برگزاری کلاس‌های آموزشی بیشتر عنوان کرد: در کنار این اعتبار و 400 کلاس که از سوی دارالقرآن الکریم استان تهران ابلاغ خواهد شد، به دلیل آورده‌ای که مجموعه‌ها و مؤسسات قرآنی دارند، کلاس‌های بیشتری برگزار خواهد شد؛ این کلاس‌ها به دلیل اعتباراتی که خود مؤسسات جذب می‌کنند بیش از آن چیزی است که اعلام و ابلاغ شده است.

نادی تصریح کرد: طرح آموزش‌های عمومی قرآن کریم کار بزرگی است که دارالقرآن الکریم آن را آغاز کرده است و با حمایت‌های خود سعی می‌کند مجموعه‌ها و مؤسسات را برای تداوم آن تشویق کند.

وی در پایان اظهار کرد: این طرح می‌تواند در ادامه نهضت قرآن‌آموزی، سطح سواد قرآنی جامعه را در سطوح مختلف افزایش دهد تا در کنار طرح‌های آموزشی سایر مراکز و نهادهای قرآنی، گامی در جهت قرآنی کردن فضای جامعه برداشته شود. 

کد خبر 137283
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز