همشهری‌آنلاین: احمدی‌نژاد با بیان اینکه ولایت الهی که جامع همه فیوضات الهی است از مسیر ولایت پیامبر و عترت ایشان می‌گذرد که از قرآن جدا نیستند، گفت: قرآن کتاب زندگی و حاکمیت احکام الهی است

pre-quran

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور، مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و حجت‌الاسلام محمدی سرپرست سازمان اوقاف و خیریه و با شرکت حافظان و قاریان قرآن از 60 کشور جهان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

رئیس جمهور طی سخنانی در این مراسم با تبریک ماه رجب و بعثت رسول گرامی اسلام به همه بشریت و عالم هستی گفت: این اجلاس در شبی برگزار می‌شود که قرآن بر قلب نورانی پیامبر عزیز اسلام نازل شد.

احمدی‌نژاد بعثت را بزرگترین حادثه هستی از ابتدا تاکنون و حتی بالاتر از خلق انسان دانست و بیان داشت: اگر انسان خلق می‌شد و بعثتی نبود اثری از انسانیت نبود.

وی ادامه داد: امشب قرآن بر قلب نازنین پیامبر (ص) نازل می‌شود قرآن چراغ هدایت و نوری است که از عرش تا فرش و از آسمان تا زمین و از مبدأ هستی تا این عالم امتداد پیدا کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قرآن صراط مستقیم و راه تعالی و کمال انسان تا رسیدن به خود خدا و وصول به حق را در برابر انسان قرار می‌دهد، گفت: قرآن انسان را به استوارترین مسیر و مقصد هدایت می‌کند این کتاب الهی انسان را به حقیقت خود که فطرت الهی است متذکر می‌شود و به آن باز می‌گرداند و انسان را از ظلمت‌کده نفس رها می‌کند.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: قرآن از ناحیه رحمان و رحیم است بنابراین قرآن جلوه آن عزیز حکیم و رحمان و رحیم است.

وی با تأکید براینکه قرآن و پیامبر عزیز اسلام با هم، قرین یکدیگر و هر دو جلوه اعظم خدا هستند،‌ تصریح کرد: قرآن و پیامبر در کنار هم و باهمند.

رئیس جمهور گفت: نزول قرآن بر قلب پیامبر حکایت از عظمت و وسعت قلب و ظرفیت وجودی پیامبر عزیز اسلام دارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه حقیقت قرآن را پیامبر می‌داند اظهار داشت: حقیقت قرآن را آنگونه که هست فقط پیامبر و کسانی که در طراز پیامبر هستند می‌دانند. بنابراین مفسر و مبین اول قرآن خود پیامبر (ص) است.

وی افزود: اول کسی که می‌تواند قرآن را تفسیر، بیان و پیاده کند پیامبر است. قرآن کتاب مبیین و جامع همه حقایق عالم است و سفره گسترده‌ای است که هرکس در کنار آن نشسته و دل به آن بسپارد به میزان وسعت قلب و ظرفیت وجودی خود از آن بهره خواهد برد.

رئیس جمهور تأکید کرد: پیامبر و انسان‌هایی در طراز پیامبرند که می‌توانند همه حقیقت قرآن را دریافت کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید به قرآن تمسک جست چرا موجب صلاح و اصلاح فرد و جامعه است یادآور شد: لازمه تمسک به قرآن نقی طاغوت و ایمان به خداوند است.

وی نتیجه تمسک به قرآن را قرار گرفتن تحت ولایت الهی دانست و تصریح کرد: هرکس تحت ولایت الهی قرار گرفت از تاریکی نجات و وارد نور الهی می‌شود.

رئیس جمهور افزود: اگر کسانی ایمان نیاوردند و به حقایق الهی گردن ننهند در جبهه طاغوت و تحت ولایت آن خواهند بود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ولایت الهی که جامع همه فیوضات الهی است از مسیر ولایت پیامبر و عترت ایشان می‌گذرد که از قرآن جدا نیستند، گفت: قرآن کتاب زندگی و حاکمیت احکام الهی است.

وی ادامه داد: چه کسی می‌تواند همه قرآن را دریافت و حاکم کند؟ کسی که قلب و ظرفیت وجودی او بالاترین است. بنابراین این فرد کسی نیست جز پیامبر و پس از پیامبر نیز عترت پیامبر و انسان کامل می‌تواند قرآن را دریافت و به طور کامل حاکم کند در غیر این صورت هر کسی به اندازه ظرفیت خود قرآن را دریافت و پیاده می‌کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه به نسبت دوری از حاکمیت قرآن ظلمت، جهل و همه مشکلات پدید می‌آید گفت: اگر بخواهیم همه مشکلات جامعه بشری مرتفع و همه حقیقت انسانی شکوفا و احکام الهی حاکم شود و حقیقت قرآن به طور کامل در جهان جاری و ساری شود تنها به دست کسی خواهد بود که بتواند همه قرآن را دریافت کند و این کسی نیست جز اهل بیت پیامبر (ص)‌ و انسان کامل.

وی ادامه داد: همه قرآن ما را به این حقیقت (ایمان به خدا، نفی طاغوت‌ها و ورود به ولایت الهی) دعوت می‌کند که اگر انسان به ولایت الهی وارد شود همه زیبایی‌ها، نیکی‌ها و خیرها از همین ناحیه در اختیار بشر قرار خواهد گرفت چرا که خداوند متعال ولی حق است و ولایت خداوند خالی از ظلم، جهل، خودخواهی و هواپرستی است. زیرا خداوند غنی به ذات و خالق و رب انسان و صاحب ملک و ملکوت است. بنابراین روشن است که این ولایت از طریق پیامبر و انسان‌های کامل بعد از او در عالم هستی جاری می‌شود.

رئیس جمهور با تأکید براینکه همه بدبختی‌های بشر در طول تاریخ ناشی از دوری از حقیقت ولایت الهی و قرآن است، خاطرنشان کرد: تاریکی‌ها، ظلم‌ها، تحقیر‌ها و عدم شکوفایی‌ حقیقت انسانی به خاطر پذیرش ولایت طاغوت، شیطان و هواهای نفسانی است.

احمدی‌نژاد مخاطبان را به دقت در وضعیت امروز جهان و تاریخ فرا خواند و اظهار داشت: به خصوص در دوره ما بیشترین خسارت بشریت به خاطر سیطره انسان‌های شیطانی است.

وی افزود: بیشترین مشکلات جامعه بشری ناشی از حاکمان نظام سلطه‌طلب و طاغوتی آمریکا و دنباله شیطانی او رژیم صهیونیستی است. صهیونیست‌های بی‌فرهنگ به خاطر خودخواهی همه انسانیت را زیر چرخ ثروت‌طلبی و دنیاپرستی خود له کرده و می‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه صهیونیست‌های بی‌فرهنگ برای سلطه بر بشریت و جهان همه چیز را قربانی کرده و می‌کنند، گفت: جان، آبرو و ثروت ملت‌ها نزد آنها هیچ حرمتی ندارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی در حدود 64 سال پیش یادآور شد: در طول این سالها هر روز تهدید، جنایت و کشتار مردم مظلوم فلسطین را شاهد بود‌ه‌ایم جنایت‌هایی در آنجا صورت گرفته که تحقیر نوع بشر و توهین به کرامت نوع بشری است و اخیراً‌ نیز به بهانه دیگری در افغانستان و عراق شاهد بودیم که بیش از یک میلیون انسان را به خاک و خون کشیدند و جان، مال و ناموس ملت‌ها را لگدمال کردند.

رئیس جمهور گفت: امروز هرجا جنایت، فساد، تهدید و دیکتاتوری را ریشه‌یابی کنیم می‌بینیم به صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها یا متحدان آنها برمی‌خوریم. آنها برای پر کردن جیب خود هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند و طاغوت و طغیانگر به معنای حقیقی هستند.

احمدی‌نژاد ادامه داد‌:‌ در 100 سال اخیر جنایاتی که اینها انجام داده‌اند به لحاظ کمی و کیفی بی‌نظیرترین در طول تاریخ بشر است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز اختلاف‌ها و کینه‌ورزی‌ها همه به خاطر این است که عده‌ای به جای پذیرش ولایت الهی ولایت شیطان و طاغوت را پذیرفته‌اند، اظهار داشت: تا زمانی که این طاغوت‌ها بر اقتصاد، سیاست و مدیریت جهان حاکم باشند وضع به همین منوال است. نقطه نهایی آشنایی با حقیقت قرآن، ولایت الهی و حرکت به سمت ولایت الهی است.

رئیس جمهور یادآور شد: امروز شاهدیم که یک بیداری، هوشیاری و بازگشت به حقیقت قرآن در جامعه بشری موج می‌زند؛ حق هم همین است.

احمدی‌نژاد انسان کامل و قرآن را دو روی یک سکه و دو جلوه از خداوند متعال دانست و تأکید کرد: راه رسیدن به حیات طیبه تمسک به قرآن، پیامبر و انسان کامل است.

وی ادامه داد: زمانی سعادت حقیقی بشر حاکم شد که همه بشریت به این حقیقت برسد و برای حاکمیت ولایت الهی تلاش و آن را بر جامعه بشری حاکم کند.

رئیس جمهور در قسمت پایانی سخنان خود با بیان اینکه خدا را سپاسگزاریم چرا که امروز رایحه‌ای در جهان به مشام می‌رسد، رایحه رسیدن بشر به نقطه نیاز و طلب کامل است، گفت: به فضل الهی دیری نخواهد بود که مصلح کامل پرچمدار حقیقی توحید، عدالت‌گستر واقعی و نجات‌بخش حقیقی بشر فرزند پیامبر گرامی اسلام حضرت مهدی (عج) که ترجمان کتاب خداوند است با تمسک به آن جهان را از توحید، عدالت، عشق و محبت سرشار کند؛ به امید آن روز.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم یک قاری فلسطینی حاضر در این مراسم هدیه‌ای را به رئیس جمهور اهدا و چفیه‌ای را بر گردن وی انداخت.

کد خبر 139097

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز