گروه حوادث: مرد قاچاقچی بعد از خرید محموله‌های تاریخ‌گذشته و ارزان قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی، آنها را با مارک‌های جعلی داخلی و خارجی به فروش می‌رساند.

متهمان

هفته گذشته ماموران پلیس آگاهی تهران از طریق تماس تلفنی یکی از شهروندان با خبر شدند که چند نفر در آپارتمانی در مرکز شهر، اقدام به توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی با مارک‌های خارجی معروف می‌کنند. با این گزارش، تحقیقات در این زمینه شروع شد و ماموران با دریافت دستور قضایی، راهی آپارتمان مورد نظر شدند. آنها بعد از ورود به این محل با بیش‌از هزار کارتن انواع لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی با مارک‌های جعلی خارجی و داخلی روبه‌رو شدند که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود.

با کشف این محموله و دستگیری 2 نفر در آپارتمان مورد نظر، هر‌دوی آنها به اداره آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی‌ قرار گرفتند. سرهنگ محمدیان، رئیس‌پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: یکی از دستگیرشدگان به‌عنوان سرایدار در این آپارتمان مشغول به کار بود و دیگری صاحب آپارتمان بود که در زمینه قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت داشت. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهمان با وارد کردن محموله‌های تاریخ مصرف گذشته، بی‌کیفیت یا ارزان قیمت به کشور، آنها را به این آپارتمان منتقل می‌کردند و با جعل مارک‌های معتبر داخلی و خارجی و بسته‌بندی، این محصولات را به‌طور وسیع در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی در تهران و دیگر شهرهای کشور توزیع می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه صاحب آپارتمان در بازجویی‌ها به ورود محموله‌های قاچاق به کشور یا خرید آنها از قاچاقچیان و توزیع آنها با مدارک جعلی در شهرهای مختلف اعتراف کرده است، اظهار داشت: متهم مدعی شد که برای توزیع هر چه وسیع‌تر محصولات تقلبی خود، تعدادی ویزیتور نیز استخدام کرده که آنها برای فروش این محصولات تقلبی در شهرهای مختلف بازاریابی می‌کنند. وی با بیان اینکه در بین محموله‌های کشف شده از محل فعالیت متهمان، لوازمی ازجمله خمیردندان، صابون، شامپو، کرم و اسپری خوشبو‌کننده به‌چشم می‌خورد، تاکید کرد: با کشف این محموله، شاکی از متهمان حدود یک میلیارد تومان اعلام خسارت کرده که پرونده آنها بر همین اساس برای صدور حکم به مرجع قضایی ارسال شده است.

سرهنگ محمدیان یادآور شد: با توجه به اینکه توزیع وسیع لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی با مارک‌های جعلی شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی در گذشته هم سابقه داشته و عوارض استفاده از این اقلام تقلبی بین شهروندان بارها و بارها مشاهده شده است، از صاحبان داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی خواست نسبت به خرید‌های خود نهایت دقت را داشته باشند و از شرکت‌هایی خرید کنند که دارای مجوز فعالیت مرتبط باشند.

کد خبر 137368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز