گروه حوادث: مرد جوان در تاریکی هوا در خیابان‌ها و کوچه‌های خلوت پایتخت می‌گشت و بعد از اینکه از طریق پنجره وارد خانه‌های مورد نظرش می‌شد، نقشه سرقت را عملی می‌کرد.

متهم

ساعت 6صبح دومین روز خرداد، ماموران کلانتری127 تهران در یکی از کوچه‌های منطقه نارمک متوجه جوان موتورسواری شدند که مقابل آپارتمانی توقف کرده و آنجا را زیرنظر دارد. ماموران که به ماجرا مشکوک شده بودند، شماره پلاک موتورسیکلت را از مرکز استعلام کردند و طولی نکشید که خبر رسید، گزارش سرقت موتور در شبکه اطلاعاتی پلیس ثبت شده است. با مشخص شدن این موضوع ماموران به جوان موتورسوار نزدیک شدند و در یک اقدام ضربتی او را دستگیر کردند.

از کانون تا زندان

با کشف تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه از مرد جوان، او به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و برای اینکه سوابق مجرمانه خود را از ماموران مخفی کند، مدعی شد که باربد نام دارد و هیچ سابقه‌ کیفری در پرونده‌اش وجود ندارد. اما اظهارات او وقتی رنگ‌باخت که ماموران به انگشت‌نگاری از وی پرداختند و با بررسی بانک اطلاعاتی پلیس متوجه شدند که متهم، جوان 19ساله‌ای به اسم سیامک است و تا‌کنون چندین بار به اتهام سرقت دوچرخه، کیف قاپی و سرقت از منزل از سوی پلیس دستگیر شده است.

درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد سیامک از نوجوانی دست به فعالیت‌های مجرمانه می‌زده و علاوه بر سابقه‌ زندان، چند‌سالی را هم در کانون اصلاح و تربیت سپری کرده، بازجویی از وی آغاز شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت از آپارتمان‌ها اعتراف کرد. متهم گفت: در کوچه و محله‌های خلوت شهر می‌گشتم و خانه‌هایی را که پنجره‌شان حفاظ نداشت، شناسایی می‌کردم. سپس از دیوار بالا می‌رفتم و از طریق پنجره وارد خانه می‌شدم و اموال با‌ارزشِ کم حجم مثل پول، طلا و گوشی تلفن همراه را به سرقت می‌بردم و از طریق پنجره از آنجا خارج می‌شدم.

سیامک در ادامه بازجویی‌ها اعتراف کرد که بعد از آزادی از زندان فعالیت‌های مجرمانه‌اش را از سرگرفته و هر شب با این شگرد یک سرقت انجام داده و تا‌کنون به ده‌ها خانه و آپارتمان دستبرد زده است.
او مدعی شد که چند سال پیش بعد از جدا شدن پدر و مادرش از یکدیگر وی نیز به مخدر شیشه روی آورده و از همان زمان سرقت‌هایش را شروع کرده و پول‌های به دست آمده از این راه را هم خرج خرید مواد‌مخدر می‌کرده است.

سرهنگ مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات مرد جوان، ماموران راهی مخفیگاه او شدند و در بازرسی آنجا، کلکسیونی از اموال مسروقه کشف و ضبط کردند.
وی افزود: تا‌کنون 20خانه و آپارتمان که از سوی این مرد مورد سرقت قرار گرفته بودند شناسایی شده و افرادی که با این شگرد از آنها سرقت شده می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 137681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز