گروه بورس: ارزش معاملات بورس تهران از ابتدای امسال تاکنون از مرز 6 میلیارد دلار عبور کرد.

بورس

به گزارش همشهری، تازه‌ترین اطلاعات بیانگر آن است که ارزش معاملات بورس تهران که یکی از متغیر‌های اصلی توسعه‌یافتگی بورس‌ها تلقی می‌شود در پایان هفته گذشته از مرز 6 میلیارد دلار عبور کرده است. این در حالی است که ارزش معاملات بازار سهام در اردیبهشت ماه امسال نسبت به فروردین ماه 23 درصد کاهش داشت.سهامداران بورس تهران در فروردین ماه 2.5میلیارد دلار سهام جا به جا کرده بودند که در کل تاریخ بورس بی‌سابقه بود، این میزان در اردیبهشت ماه امسال با 500 میلیون دلار کاهش به 2 میلیارد دلار رسید. اما این معاملات در پایان هفته گذشته از مرز 6 میلیارد دلار هم عبور کرد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ارزش معاملات بازار سهام در پایان سال 90 از مرز 30 میلیارد دلار نیز عبور کند.از ابتدای امسال تاکنون 313 هزارو 662 نفر در دادوستد‌های بورس تهران شرکت کرده‌اند و تاکنون 19 میلیاردو147 میلیون سهم خریداری کرده‌اند.

بازده بورس

اطلاعات جدید همچنین نشان می‌دهد میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس هم‌اکنون به 5/8درصد رسیده است. شاخص کل بورس که نشان‌دهنده میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس است از ابتدای سال تاکنون با 5/8درصد رشد به 24 هزار 854 واحد در پایان اردیبهشت ماه رسید.همچنین میانگین نسبت قیمت به درآمد کل بازار در حال حاضر به 2/8 مرتبه رسیده است، این نسبت در پایان سال 90 به 7/7 مرتبه رسیده بود.

ارزش کل بورس تهران هم‌اکنون 115 میلیارد دلار برآورد می‌شود که گروه فلزات اساسی با ارزشی معادل 21 میلیارد دلار 5/18 درصد این مقدار را به‌خود اختصاص داده است. بانک‌ها و مخابرات هم هرکدام به‌ترتیب با ارزشی معادل 17 و 14 میلیارد دلار در رتبه‌های بعدی بزرگ‌ترین صنایع بورس ایستاده‌اند. ارزش شرکت مخابرات در طول 2 ماه گذشته نزدیک به 2 میلیارد دلار کاهش یافته است.

کد خبر 137818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز