گروه بورس: معاون بورس اوراق بهادار از عرضه سهام بانک انصار و پالایشگاه بندر عباس در تابستان و بازگشایی نماد بانک پاسارگاد در بورس خبر داد.

بورس

او توضیح داد از این پس هیچ شرکتی با سرمایه کمتر از 20‌میلیارد تومان نمی‌تواند وارد بورس تهران شود.محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با همشهری درباره عرضه سهام شرکت‌های جدید بورس گفت: براساس توافقی که به عمل آمد، بانک پاسارگاد دیگر مجبور به عرضه 5 درصد از سهامش در بورس نیست و فقط با بازگشایی نماد سهام این شرکت امکان داد و ستد در بورس را پیدا می‌کند. وی با بیان اینکه این روش برای نخستین بار است که در بورس اجرا می‌شود افزود:

بانک پاسارگارد مشکلاتی را برای عرضه 5 درصد از سهامش در بورس داشت که با ابلاغ دستور‌العمل جدید پذیرش شرکت‌ها این موضوع حل شد و قرار است سهام بانک پاسارگارد برای نخستین‌بار در بورس با روش جدید عرضه شود. وی در پاسخ به این پرسش که سهام چه شرکت‌هایی در تابستان در بورس عرضه می‌شوند، گفت: بانک انصار روز شنبه در بورس پذیرفته شد و سهامش در تابستان عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه سهام پالایشگاه بندرعباس نیز آماده واگذاری است و به احتمال زیاد در تابستان در بورس به فروش می‌رسد.

دستورالعمل جدید پذیرش شرکت‌ها

معاون بورس اوراق بهادار تهران درباره دستورالعمل جدید پذیرش شرکت‌ها در بورس گفت: براساس دستورالعمل جدید پذیرش شرکت‌ها که به تازگی به بورس ابلاغ شده است هیچ شرکتی با سرمایه کمتر از 20‌میلیارد تومان نمی‌تواند وارد بورس شود، به این معنا که شرکت‌های بازار دوم باید حداقل سرمایه‌شان 20‌میلیارد تومان، شرکت‌های تابلوی فرعی بازار اول 50‌میلیارد تومان و شرکت‌های تابلوی اصلی بازار اول باید حداقل سرمایه‌شان 100 میلیارد تومان باشد تا اجازه ورود به بورس را داشته باشند.

کد خبر 138079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز