گروه شهری: گرمای هوا که در آخرین روزهای بهار شهروندان تهرانی را کلافه کرده است در روزهای آینده کاهش می‌یابد تا فصل تابستان با هوایی خنک آغاز شود. این کاهش دمای 3 تا 5 درجه‌ای در نیمه شمالی کشور پایان هفته خوبی را برای شهروندان رقم می‌زند.

sunflower

پرویز رضا‌زاده، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اعلام خبر کاهش دما و پیش‌بینی این سازمان برای روزهای آینده به همشهری گفت: همانطور که پیش از این پیش‌بینی شده بود در روزهای جاری شاهد افزایش دما در کشور بودیم که این روند از روز گذشته با کاهش دما در استان‌های غربی روبه‌رو شده است. وی افزود: کاهش دمای هوا که از روز گذشته آغاز شده است، از امروز در تهران و نوار مرکزی کشور مانند استان‌های قم، مرکزی، اصفهان و از فردا در استان‌های شرقی کشور ادامه خواهد داشت.

طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، شهروندان در روز جمعه خنکای هوا را بیشتر از روزهای قبل احساس خواهند کرد که این روند تا روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.
البته کاهش دمای هوا با پدیده بارندگی در شمال غرب، استان‌های شمالی و سپس خراسان شمالی ادامه می‌یابد. روز پنجشنبه نیز استان‌های جنوبی رشته کوه البرز مانند زنجان، قزوین، تهران و سمنان با بارش‌های پراکنده روبه‌رو خواهند بود. همچنین بارندگی‌ها در نوار شمالی کشور موجب خواهد شد تا دریای خزر هم روزهای مواجی را پیش رو داشته باشد که مسافران استان‌های شمالی در روزهای پایانی هفته نیز پیش از شنا کردن در دریا باید از امن بودن آن اطمینان حاصل کنند. در کنار تغییرات آب و هوایی در نوار شمالی کشور، شهرهای جنوب غرب کشور نیز از فردا شاهد تشدید پدیده گرد و غبار خواهند بود که منشا آن در کشور عراق است. این پدیده نیز تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

کد خبر 138191

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز